L
LadySassa
Sv: Sparkar vid utsläpp vad göra
Jag håller med helt och fullt. Har det precis så just nu. Två av hästarna, två valackar slåss så fort jag släpper ut de. Men de är ju hästar och får sköta det där själva!
En häst ska ALDRIG få reda på hur starka de igentligen är! För då är kört och de kommer att utnyttja det!
Och dessutom så gör man inte så mycket med de, så de timmar man håller på med de så ska de lyssna fullt hela tiden, busa och bråka kan de göra i hagen med sina kompisar resten av dagen! Jag bestämmer och de ska lyda under mig. Så fort jag kliver in i boxen, hagen, leder, rider på de eller vad jag än gör ska de ha fullt fokus på endast mig! Står för min åsikt!!
.Jag hade två som slogs som f*n när det var mat dax och man var ibland i mitten och till dom gick jag inte ut utan en pisk att försvara mig med. Och när jag tagit plats i hagen så jagade jag iväg hästen/arna som muckade. JAG leder flocken och JAG tolererar INTE att dom ens tänker tanken att peta mig från den positionen..
Ska jag genom kroppspråk visa min status så har jag hästarna alldeles för nära.. Deras ben räcker mycket längre än mina och Deras fötter gör betydligt ondare än mina.. Mina hästar tränas genom att dom ska inte gå framför mig, dom går efter. Min position i hagen har jag berättat om. Och när jag gör nåt med dom så ska dom vara uppmärksamma på vad jag gör, dom har hela dagarna på sig i hagen att göra vad dom vill men i hanteringen så rä det mina regler iaf.
Folk får tycka att det är elakt, men jag jamsar inte med ett ton häst.. Det gör av erfarenhet alldeles för ont.
Jag håller med helt och fullt. Har det precis så just nu. Två av hästarna, två valackar slåss så fort jag släpper ut de. Men de är ju hästar och får sköta det där själva!
En häst ska ALDRIG få reda på hur starka de igentligen är! För då är kört och de kommer att utnyttja det!
Och dessutom så gör man inte så mycket med de, så de timmar man håller på med de så ska de lyssna fullt hela tiden, busa och bråka kan de göra i hagen med sina kompisar resten av dagen! Jag bestämmer och de ska lyda under mig. Så fort jag kliver in i boxen, hagen, leder, rider på de eller vad jag än gör ska de ha fullt fokus på endast mig! Står för min åsikt!!