Spanska hästar! "Del 4"

Haha jag tittar i typ alla trådar på hela buke, så ibland stöter man på saker man bara måste kommentera ;)

Klart det är möjligt att flytta! Du kan ju alltid flytta till Sörmland, stallplatserna är inte så dyra här ;)

Det kan vara svårt att se själv, och att jämföra mellan filmer. Jag har ju sett dig rida flera olika hästar IRL (Nova, ridskolehäst, Dundertunnan och den där stora jökeln som stod på Nybygget en sommar) så jag har ju lite annat perspektiv ;)

Jo möjligt är det ju, men det ekonomiska :banghead:
har alltid tänkt mig sörmland är fint och dyrt med stall o gårdar osv xd?

hahah Buster menar du :rofl: ? Det var ju bara en uteritt! Men jag fattar och du har rätt! Du lär du ha mer att jämföra med! Det enda jag jämför med i "nova-tiden" är den sista programridningen, vilket inte var så illa förutom att jg flåsade högre än hästen....:o Samt när vi hoppade, åh gud vad rolgit det var att hoppa henne.D et saknar jag. Försöker få en i stallet att hyra boxplats på UPK och nova så jag får träffa henne:love: Du vet väl att vi tränade LA i hopp?
Och på tal om sadel.. Din bomlösa sadel till dundertunnan O_o JÄKLAR VAD BRETT
 
Jo möjligt är det ju, men det ekonomiska :banghead:
har alltid tänkt mig sörmland är fint och dyrt med stall o gårdar osv xd?

hahah Buster menar du :rofl: ? Det var ju bara en uteritt! Men jag fattar och du har rätt! Du lär du ha mer att jämföra med! Det enda jag jämför med i "nova-tiden" är den sista programridningen, vilket inte var så illa förutom att jg flåsade högre än hästen....:o Samt när vi hoppade, åh gud vad rolgit det var att hoppa henne.D et saknar jag. Försöker få en i stallet att hyra boxplats på UPK och nova så jag får träffa henne:love: Du vet väl att vi tränade LA i hopp?
Och på tal om sadel.. Din bomlösa sadel till dundertunnan O_o JÄKLAR VAD BRETT

Du får söka jobb här ju! Jag betalar 1500 i månaden för Dundertunnan + fåren och då ingår allt utom kraftfoder, vet inte om jag skulle kalla det dyrt... :p
Haha nej! Red du inte ett halvblod som hade så långa sadelkåpor att du knappt nådde ned med benen under sadeln? :rofl: Vem har Nova nu?
Ja men du hade inte kommit så långt när vi träffades sist ;)

Hehe, hon har en annan sadel nu, men det är fortfarande gymnastik att rida :idea:
 
@LindgrenV 1500 BARA ?!?!?!??! 3200 här, woho. Kan jag bli din stallmate :love:?

hm... bellman? visst red jag han ett pass? eller första året hade jag ju Pelle på lägret :D! Ingen har Nova nu, året efter hade Moa kvar henne, emn sen behövde hon byta plats på ridskolan med Rosie då Rosie blev sjuk. Detta år åkte hon nog till ridskolan direkt. I höst letar de fodervärd igen :(.
Hm näe det var ju ett tag sen faktiskt.. något måste ju liksom hänt sen dess hoppas jag :P
Herrejösses. hur pallar sina ljumskar?!
 
@fridaxi

Komsi komsi! :D Det finns hur mycket stall som helst här runt omkring så det är rätt lätt att få tag på stallplats :)

Ja! Pelle var det!! :D Jaha, hur är det med Rosie nu!? Jag har inte varit där på evigheter så vet inte vilka hästar som är kvar och inte.. (Gud vad vi OT'ar :D)

Har man haft samma häst i tio år blir man van :D
 
@fridaxi Gud så fint ni rider :)

KL

Var i väg igår och red och tänkte bara uppdatera lite. Ja, vad kan man säga? Lätt världens vackraste och mest otroliga hästar. Hingstar allihop, välhanterade och kloka och så otroligt fina. Fick rida en nioåring (den vita) och en femåring (mörkgrå) - femåringen var jag inte duktig nog för så det var tufft - men nioåringen var helt otrolig att rida. Vilken galopp och vilket psyke! Fick prova både piaff och passage med hjälp och det var en mäktig känsla :)

Törs inte lägga upp så mycket ridbilder för jag är verkligen ingen dressyrryttare men kan lägga upp ett par. Kom ihåg att jag inte är en dressyrryttare och ha det i åtanke, var första gången på ÅR som jag red för tränare.

IMG_4621-1_zpsb87c1454.jpg



IMG_4724_zpsa818263d.jpg




IMG_4831_zps3b11f351.jpg




Bonusbild på hästen jag alltid kommer att drömma om att få äga:


IMG_4543_zpsb96184c8.jpg



:love:

Förutom att hästarna var fina blev vi otroligt trevligt bemötta och kändes oss väldigt välkomna av stuteriägaren. En jättefin dag och nåt jag alltid kommer minnas!

Så glad jag blir över att det blev bra, men det visste jag nästan! :)
Den vita, Tracio BRH är fantastisk fin och en farbror till min häst och honom ska jag också rida då jag åker ned om ett par veckor och den grå, Morfeo BRH är en helbror till min häst :) Jättefina bilder och du ska verkligen inte ursäkta dig, det ser himla följsamt och "dressyrigt" ut! Blir det fler ridlektioner på BRH -Stud framöver?
 
@fridaxi

Komsi komsi! :D Det finns hur mycket stall som helst här runt omkring så det är rätt lätt att få tag på stallplats :)

Ja! Pelle var det!! :D Jaha, hur är det med Rosie nu!? Jag har inte varit där på evigheter så vet inte vilka hästar som är kvar och inte.. (Gud vad vi OT'ar :D)

Har man haft samma häst i tio år blir man van :D
Ingen aning hur det är med hästarna, senast ekontakten var inann sommaren när vi kolalde vilka som skulel hyras ut i höstas då vi var i tankarna om o hyra nova igen... Men sen har jag inte hört sen dess! Jepp, lite OT :o
Hahah gud vad liten jag var på Pelle... där kan man säga att sadeln var för stor :D Och du som såg mig från marken minns det väl ännu tydligare och mer konkret än jag :rofl:
Hm inte helt omöjligt faktiskt :D:D Är välidgt inne på o byta miljö!
 
Ingen aning hur det är med hästarna, senast ekontakten var inann sommaren när vi kolalde vilka som skulel hyras ut i höstas då vi var i tankarna om o hyra nova igen... Men sen har jag inte hört sen dess! Jepp, lite OT :o
Hahah gud vad liten jag var på Pelle... där kan man säga att sadeln var för stor :D Och du som såg mig från marken minns det väl ännu tydligare och mer konkret än jag :rofl:
Hm inte helt omöjligt faktiskt :D:D Är välidgt inne på o byta miljö!

Mer kontakt än vad jag haft iaf!

Haha ja herregud :rofl: Skulle vara roligt att se dig rida på Olga :angel:
Bra! Du får bo på min soffa ett tag om det behövs! :D
 
Så glad jag blir över att det blev bra, men det visste jag nästan! :)
Den vita, Tracio BRH är fantastisk fin och en farbror till min häst och honom ska jag också rida då jag åker ned om ett par veckor och den grå, Morfeo BRH är en helbror till min häst :) Jättefina bilder och du ska verkligen inte ursäkta dig, det ser himla följsamt och "dressyrigt" ut! Blir det fler ridlektioner på BRH -Stud framöver?
Ja, fantastiskt bra, tusen tusen tack! Tracio stal mitt hjärta fullkomligt kan jag säga, gud så avundsjuk jag blir att du får rida honom så snart. Din häst måste vara gudomlig, det var ju alla hästarna i stallet :). Och tack för dina snälla ord!

Enrique välkomnade mig att komma tillbaka så det hoppas jag verkligen! Han var ju för övrigt otroligt sympatisk, fotade och filmade och bjöd på lunch.

Den dag jag ska köpa häst igen vet jag i alla fall precis exakt vilket stuteri jag ska vända mig till :)
 
Hur gick det :D?

Vår period med riktigt dåligt sammarbete var just nu kortvarigt. Idag debuterade vi lokalt, WE LB och jag hade en så duktig häst !! Så stolt över henne :love:

Skönt att er dåliga period gav sig så snabbt :) Jättefint ridet!

Jo nu är det klart :D Duna och jag kommer få hoppa några språng inne på Falsterbos stora arena. Så himla roligt! Överlycklig! Nu ska vi träna järnet så att vi lyckas med en snygg och trygg uppvisning ;)
 
Ja, fantastiskt bra, tusen tusen tack! Tracio stal mitt hjärta fullkomligt kan jag säga, gud så avundsjuk jag blir att du får rida honom så snart. Din häst måste vara gudomlig, det var ju alla hästarna i stallet :). Och tack för dina snälla ord!

Enrique välkomnade mig att komma tillbaka så det hoppas jag verkligen! Han var ju för övrigt otroligt sympatisk, fotade och filmade och bjöd på lunch.

Den dag jag ska köpa häst igen vet jag i alla fall precis exakt vilket stuteri jag ska vända mig till :)

Ja min häst är världens bästa men jag ser så mycket fram emot att få rida en så välutbildad PRE som "farbror" Tracio.
Vi åker till stuteriet efter att ha sett de internationella Dressyrtävlingarna inne i Madrid under helgen som avslutas med Grand Prix kür på söndagseftermiddagen och stannar till på tisdag så det lär bli mycket häst, hästprat och ridning, kul! :)

Hoppas att du får möjlighet att åka tillbaka framöver och du har ju åtminstone nära till skillnad från en annan som måste transportera sig från Sverige först.

Skulle vara jättekul om du skrev lite i PRE-Gruppen Sverige också om hur det var att rida en PRE för första gången och bilder också, det skulle vara uppskattat och inte bara av mig så att du vet :)
 
@Fleta Jag förstår att du ser fram emot det, Tracio är ju verkligen fantastisk! Låter mycket trevligt för övrigt med hästprat, ridning och dressyrtävlingar! Jag tänkte också gå faktiskt, vore roligt att se :).

Jag kan absolut skriva i PRE-Gruppen Sverige :). Var inte säker på om det är okej att jag lägger ut bilder men jag visar gärna några och berättar litegrann.
 
Skönt att er dåliga period gav sig så snabbt :) Jättefint ridet!

Jo nu är det klart :D Duna och jag kommer få hoppa några språng inne på Falsterbos stora arena. Så himla roligt! Överlycklig! Nu ska vi träna järnet så att vi lyckas med en snygg och trygg uppvisning ;)
Nämen fy aå häftigt!! :D:D!!

Har haft en hoppehäst igår o idag! Igårgicl det super! Hoppa räcke på 90 o oxer på kanske ca 70! Hon suger väl mot hindet:D
Idag hoppa vi kombinaion första gången! gick fint första 2 gångerna, sen började hon ge sig iväg lite o vingla o jag va väl för obeslutsam...:banghead: Var påväg in i hinderstös hela ekipaget 2 ggr, drog ner det en gång... Hoppas hennes hoppvilja inte tog skada:(
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp