Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ja jag vet att jag är förvirrad och usel på att förklara_L_ skrev:Aha! Hade för mig att det vara nån med fjordingar som var på jakt efter sån Så jag la in den nu när jag hittat den! :smirk:
Du har en på en däckeln och ska ha en lika på huvudlaget?
Eller har du en men ska flytta den?
Finns som sagt hos ITE och dom kanske kan hjälpa en så man får passade beslag att fästa den med typ?
/Lisa
Lite lätt om hur jag läst någonstans på nätet, var väl att Alpackor är mer ullproducenter, alltså avlades för sin ull som är av bra kvallite, men dom är tydligen inga viadre packdjur. Lamorna som är bra packdjur har tydligen inge ull som är så bra till garn.wizo skrev:men jösses! Kan man köra dom där djuren!
Är det lamor eller vad är en alpacas?
Jätte söta ju hur får man tag i en sån? Kan vem som helst köpa en?
Här går det att läsa lite mer http://www.alpacka.se/fakta.htmsnigelfarmor skrev:Konstigt efter som alPACKor borde vara bra att PACKA på..
_L_ skrev:Aha! Hade för mig att det vara nån med fjordingar som var på jakt efter sån Så jag la in den nu när jag hittat den! :smirk:
Du har en på en däckeln och ska ha en lika på huvudlaget?
Eller har du en men ska flytta den?
Finns som sagt hos ITE och dom kanske kan hjälpa en så man får passade beslag att fästa den med typ?
/Lisa
Zenith skrev:Åh, alpackor vill jag ju också ha!! De har *trampdynor*
Men till ursprungsfrågan, så vet jag inte direkt om något ställe, men Geisli syr ju upp läderprodukter och hon har även sytt en sele till sin minishettis ju. Fråga henne, vetja!
ja det råkade spåra ur lite.Geisli skrev:Tänka sig, den här tråden kom att handla om mkt annat än just spännen så sånt... Men här kommer mitt tips:
Teges Jerndahls i Kumla har prylar! 019-581425 är tfn, ring å beställ katalog.
Nä men stjärna var det väl inte så många som hade, några styckna men långt långt ifrån alla.snigelfarmor skrev:Alla fjordingar hade sån på huvudet. Ganska fint faktiskt, men finns det nån användning för dem på nåt sätt? Har man sitt "bomärke" på dem eller?
Var köper norrmännen huvudlag?
snigelfarmor skrev:vad hade de andra på huvudet, bara en silverring eller?