spännen och liknande till selar

Sv: spännen och liknande till selar

men jösses! Kan man köra dom där djuren!:D :banana:
Är det lamor eller vad är en alpacas?:angel: :)
Jätte söta ju:love: hur får man tag i en sån? Kan vem som helst köpa en?

Aha! Hade för mig att det vara nån med fjordingar som var på jakt efter sån :) Så jag la in den nu när jag hittat den! :smirk:
Du har en på en däckeln och ska ha en lika på huvudlaget?
Eller har du en men ska flytta den? :confused: :D
Finns som sagt hos ITE och dom kanske kan hjälpa en så man får passade beslag att fästa den med typ? :)

/Lisa

_L_ skrev:
Aha! Hade för mig att det vara nån med fjordingar som var på jakt efter sån :) Så jag la in den nu när jag hittat den! :smirk:
Finns som sagt hos ITE och dom kanske kan hjälpa en så man får passade beslag att fästa den med typ? :)

/Lisa
:rofl: ja jag vet att jag är förvirrad och usel på att förklara :D
Det som vi sambon var på jakt efter var en sån här;
http://www.iteladerprodukter.se/images/bullsnap.jpg
fast av lite mindre modell, men dom kanske vet vart man hittar.

Själv har jag en sån där stjärnmogrunk (fast köpt på annat ställe) som ser precis ut som deras modell.
Min ligger fortfarande kvar i påsen den kom i, så den sitter varken på däckel eller träns ännu. Fixa dit den på tränset klara vi själva, bara vi får tummen ur så ;)
Har sett några olika som haft det på nackremmen och tja, har väl varit sugen på det sen -95 så nu börjar det väl bli tid för det.

wizo skrev:
men jösses! Kan man köra dom där djuren!:D :banana:
Är det lamor eller vad är en alpacas?:angel: :)
Jätte söta ju:love: hur får man tag i en sån? Kan vem som helst köpa en?
Lite lätt om hur jag läst någonstans på nätet, var väl att Alpackor är mer ullproducenter, alltså avlades för sin ull som är av bra kvallite, men dom är tydligen inga viadre packdjur. Lamorna som är bra packdjur har tydligen inge ull som är så bra till garn.
Sen var det tror jag lite storleksskillnad på dom, men åt vilket håll minns inte jag just nu.

Alpacka:
alpacka_med.jpg

Lama:
Lama.jpg

Alpacka lite ulligare alltså :D

/L

Laman, "skimmeln med de blå ögonen" :rofl:
Är ju riktigt fin ju :love:

_L_ skrev:

/Lisa

Hittade en bild på en Norsk häst som har toppstjärna på skallen och inte på däckeln..
2005-31-56-EIDx.JPG

Hoppas inte bilden blir tokliten nu då

Åh, alpackor vill jag ju också ha!! De har *trampdynor* :love:

Men till ursprungsfrågan, så vet jag inte direkt om något ställe, men Geisli syr ju upp läderprodukter och hon har även sytt en sele till sin minishettis ju. Fråga henne, vetja!

Zenith skrev:
Åh, alpackor vill jag ju också ha!! De har *trampdynor* :love:

Men till ursprungsfrågan, så vet jag inte direkt om något ställe, men Geisli syr ju upp läderprodukter och hon har även sytt en sele till sin minishettis ju. Fråga henne, vetja!

Tänka sig, den här tråden kom att handla om mkt annat än just spännen så sånt... ;) Men här kommer mitt tips:

Teges Jerndahls i Kumla har prylar! 019-581425 är tfn, ring å beställ katalog.

Geisli skrev:
Tänka sig, den här tråden kom att handla om mkt annat än just spännen så sånt... ;) Men här kommer mitt tips:

Teges Jerndahls i Kumla har prylar! 019-581425 är tfn, ring å beställ katalog.
:rofl: ja det råkade spåra ur lite. :angel:

Aha vad kul med en vanlig papperskatalog, då kan man sitta och bläddra :) Tackar!!

Alla fjordingar hade sån på huvudet. Ganska fint faktiskt, men finns det nån användning för dem på nåt sätt? Har man sitt "bomärke" på dem eller?

Var köper norrmännen huvudlag?

Ja fjordhest sidan! :love:
Min klumping till fjording är ju långt ifrån dom på den sidan :crazy:
Hehe fattas bara lite mer motion så :angel: :D

Och så fint det var med grunkan i nacken! :)

/Lisa

snigelfarmor skrev:
Alla fjordingar hade sån på huvudet. Ganska fint faktiskt, men finns det nån användning för dem på nåt sätt? Har man sitt "bomärke" på dem eller?

Var köper norrmännen huvudlag?
Nä men stjärna var det väl inte många som hade, några styckna men långt långt ifrån alla.

Dom här har http://www.holmoyane-seletoy.com/

men dom är inte billiga direkt :angel:
Har även sett när jag var på Nordfjordeid och tittade på det där, men jag minns inte vilka som sålde där.

snigelfarmor skrev:
vad hade de andra på huvudet, bara en silverring eller?

Vilka tänker du på då?
Det är ju några bilder där :)
Men inte tyckte jag att ja såg så väldigtmånga med varken ringar eller stjärnor.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 197
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 649
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 865
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka