spännen och liknande till selar

skogstomten

Trådstartare
kanske blir fel ställe att skriva på men eftersom "utrustningfrågan" är specikfik för körning så chansar jag.

Är det någon som vet vart man kan köpa spännen av olika slag till selar?
Tjäderläder och Tärnsjö som jag tittat på har ju inte några lösa spännen på det sättet.
Tänkte tex spännet till draglinorna eller det som finns på snabbkopplingar osv.

Sv: spännen och liknande till selar

kontakta selar.se de har stort sortiment, men ganska dyrt. Sen kan du kolla faktiskt hos din ridsportaffär. De kanske inte säljer selgrejer, men de har kanske några tyska/danska/holländska kataloger du kan titta i och beställa.
Kanske kan du ringa till equilex och höra vad de kan ta hem? Vissa saker har dem oxå på hemsidan.

/j

snigelfarmor skrev:
kontakta selar.se de har stort sortiment, men ganska dyrt. Sen kan du kolla faktiskt hos din ridsportaffär. De kanske inte säljer selgrejer, men de har kanske några tyska/danska/holländska kataloger du kan titta i och beställa.
Kanske kan du ringa till equilex och höra vad de kan ta hem? Vissa saker har dem oxå på hemsidan.

/j

Ja eller kanske Drive Out kom jag just på. :idea: tack för att du fick mig lite lite andra spår. :)

mizz skrev:
Floby Överskottslager!!!
Ja det har du rätt i en del grejjer kan nog han ha med och sambon ska ändå skicka efter lite annat från honom, så där går det ju också att höra.

Svenljunga har delar till selar, ev bara loksele och främst läderdetaljer :crazy:
DO har ju dessa...
ITE har ju beslag, men inte "dragline spännen" vad jag såg, men fina däckelståndare :love:
lyxdackelstandare.jpg

/Lisa

har ingenting med tråden att göra men vad är det för bild du har? Får inte ihop det... har hästen så lång halseller är den jättesmal? :confused:
haha...lite att göra? :rofl:

_L_ skrev:
ITE har ju beslag, men inte "dragline spännen" vad jag såg, men fina däckelståndare :love:
lyxdackelstandare.jpg

/Lisa
men du!!! den :bow: där fanns det en "grunk" (tänk det ordet va! ;) ) som jag tror karln har letat lite efter.
Appropå på däckelståndaren så, jag har en sån :devil:
Fast jag hade lite planer på att försöka pilra fast den på ett träns, på nackstycket, har sett lite hästar som haft det, ska bara få tummen ur... :o

Nora skrev:
har ingenting med tråden att göra men vad är det för bild du har? Får inte ihop det... har hästen så lång halseller är den jättesmal? :confused:
haha...lite att göra? :rofl:
MÄH! det är ju ingen häst, det är ju ett Lama djur ju! eller Struts har jag fått förslag om med.... :angel:

Nä, det är bara lillskiten (inte åring ännu) som är mitt i en stegring, busar med kompisen, sen är bilden lite klippt. ;)

Hela hästen, samma bild
http://i32.photobucket.com/albums/d3/Skogstomten2/februaridag/Aslanstegring.jpg

Senast ändrad:

snigelfarmor skrev:
Din lilla kamel är bra mycket sötare än dessa iallafall!

kamel.jpg

australiazoo_kamel2.jpg

god_kamel.JPG

den här var rätt söt iallafall :)
:rofl: tackar! fast dom är ju rätt charmiga!
För att fortsätta på urspårningen så är jag himla nyfiken på Alpackor, så jag har till och med anmält mig till en kurs i Maj om dom :D

Tackar för den länken med!
Jag vill också ha bredband eller iaf ADSL så man kunde surfa runt och leta lite bättre utan att få total spel :eek:

Kanske kan köra dom? Kommer du ihåg bilden nån hittade (jag?) och la ut här? Ett lamadjur på en strand.

Nu vann fel låt igen på melodifestivalen, inte för att jag hejade på nån...

snigelfarmor skrev:
Kanske kan köra dom? Kommer du ihåg bilden nån hittade (jag?) och la ut här? Ett lamadjur på en strand.

Nu vann fel låt igen på melodifestivalen, inte för att jag hejade på nån...
Näe den hade jag missat. *puh* nä det räcker med hästarna att köra, har ju varit lite sugen på att testa någon av dom råmande sakerna,fast det är klart... kanske kunde ha en liten interntävling om jag köper sådana.
Se om sambon lyckas med kossorna först eller jag med eventuella Alpackor. *mutter* ge mig inte fler tokiga idéer nu :rofl:

kim3.jpg

Fasiken snigel hann före :D :rofl:
Hare borde hon kallas :rofl:

Senast ändrad:

HAHA Såg minsann lite skum ut där han står... Visste man inte innan att det var en häst skulle man fundera ett tag... :D

Muttrar jätte surt!!!! :D
Äsch, ser ju hel kul ut!
Nu längtar jag verkligen till kursen, hrm, undrar om karln kommer att slänga ut mig snart om jag kommer hem med fler djur... :angel:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 197
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 649
Senast: Grazing
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
4 055
Senast: skiesabove
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 865
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka