Spännande o intressanta hus till salu

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan erkänna att det är inte min smak heller. Jag är klar med gamla hus och föredrar nytt, helt, rent, rakt och arbetsbefriat. Jag får mest ångest över allt arbete när jag ser sånthär. Men jag kan känna vördnad över huset och dess historia.
Jag kände mer att det lite "för mycket", lite tagit i från tårna, misstänker att bilderna bidrog en del till den känslan. Jag gillar äldre hus, men har nog lite svårt för den typen av hus. Hushistoria tycker jag om och äldre material också, men det där gillade jag inte. Jag skulle hellre köpa en stuga från 1800-1900-talet en ett sådant hus. :) Den typen av "husmänniska" är jag.
 
Nuvarande bud ligger på 14. Hade jag råd att köpa för 14 hade jag köpt något större, någon annanstans. Men vore jag rik vore en villa i sagda område drömmen ☺️
När jag såg husdrömmar tänkte jag att de var galna som la de pengarna på huset och renovering, men dom kanske gjorde sitt livs bostadsaffär. 14 miljoner för ett trångt radhus är helt galet, även om området är fantastiskt.
 
När jag såg husdrömmar tänkte jag att de var galna som la de pengarna på huset och renovering, men dom kanske gjorde sitt livs bostadsaffär. 14 miljoner för ett trångt radhus är helt galet, även om området är fantastiskt.

Jag tror det som såldes för 14 nu var liiiiite större men framför allt lite större gård. Men ja, är nog de dyraste kvm på radhus.
 
Hey, vi hade bara färgburkar med slattar i :idea:

Billigt... Och jag förstår varför...

Sen ... VARFÖR lägga nytt golv men inte göra nåt åt resten. Sen är golvvalen allt annat än .... bra...

https://www.hemnet.se/bostad/villa-3rum-motala-motala-kommun-degeron-360-18514739#gallery
Men vi hittade bara vit-färg vi :angel:

O_o:D
 
Alltså.. Finner knappt ord?
Fult utseende på huset utifrån utom möjligen rakt framifrån. Men utbyggnaden (tror det är en utbyggnad) kunde väl gjorts snyggare och mer i husets stil.
Färgsättningen inuti, köpte de färgslattar på loppis, och kombinerade på värsta tänkbara sätt? 😇.
Kanske finns potential i inredningen om man skrapar och målar massor om massor möjligen?

En liten sidonotis då, hur kommer sotaren upp till skorstenen? Här kräver de stege på hela taket samt fallskydd på takkanten.
 
Med tanke på hur budgivningen dragit iväg funderar jag på om det är någon annan (lat ;) ) samlare-wannabe som ser sin chans att köpa något färdigt. ;)
Fast man måste ju städa upp och riva byggnaderna som finns. Fanns krav från kommunen på rensning.
Det måste ju kosta massor det med och sen dra avlopp och vatten på det.
Men förvånande att budgivningen gått upp såpass redan
 
Fast man måste ju städa upp och riva byggnaderna som finns. Fanns krav från kommunen på rensning.
Det måste ju kosta massor det med och sen dra avlopp och vatten på det.
Men förvånande att budgivningen gått upp såpass redan
Jo, jag läste det, därav mina blinksmileys. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
579
Senast: CaisaCax
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
55 56 57
Svar
1 126
· Visningar
80 075
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 024
Senast: MML
·
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 861
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp