Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Säljaren hade monterat en (vad jag gissar) avluftningsslang genom väggen ut i rabatten, så jag tänker att det måste väl räknas som en fast installation?Alltså, vi var på visning igår, och där stod det en hembränningsapparat och bubblade så fint i ett hörn!
Alltså, vi var på visning igår, och där stod det en hembränningsapparat och bubblade så fint i ett hörn!
Alltså vad skulle man göra som mäklare? -Ehhh, ja här har vi då en inredningsdetalj a la Hillbilly - mycket pittoreskt. En doft av mäsk istället för vanilj....Man måste ju sticka ut med sina objekt idag för att nå fram.undra om mäklaren hade observerat den innan visningen?
Alltså vad skulle man göra som mäklare? -Ehhh, ja här har vi då en inredningsdetalj a la Hillbilly - mycket pittoreskt. En doft av mäsk istället för vanilj....Man måste ju sticka ut med sina objekt idag för att nå fram.
Ja och vad är det för säljare? Bryr sig inte mycket om risken att bli polisanmäld.Hade nog mest velat se mäklarens min då hen upptäckte det
Ja och vad är det för säljare? Bryr sig inte mycket om risken att bli polisanmäld.
På den tiden jag bodde i ett hushåll där det kokades till eget behov var det fasiken knappt så vi vågade öppna dörrn om det kom någon bil som vi inte kände igen. Nervösa veckor när det stod mäsk i vårt badrum. Själva koket tog ju inte lång stund.
Ehhh, nja, inga barndomsminnen. Host. Men det är preskriberat.Ah, ljuva barndomsminnen
Ehhh, nja, inga barndomsminnen. Host. Men det är preskriberat.
Bra hembränt är finsprit - som klart starkt källvatten. Finns ingen så god starksprit att köpa.Heh, innan jag flyttade till Bollnäs så trodde jag inte hembränning fanns kvar i Sverige öht. Skämtade med en medarbetare om att folk brände hemma, och hen tittade på mig som jag var en idiot och sa att hen varit på ett antal fester där det serverades hembränt
Jag tror att det skiljer en hel del geografiskt numera. Här i Götaland har vi ju överlag god tillgång på billig östeuropeisk lastbilssprit och min uppfattning är att husbehovsbränning bara förekommer helt marginellt idag (jämfört med min tonårstid, när det puttrade rätt frekvent i källare och garage). Såvitt jag förstått av bekanta är läget motsvarande i gränstrakterna i Norrbotten.Heh, innan jag flyttade till Bollnäs så trodde jag inte hembränning fanns kvar i Sverige öht. Skämtade med en medarbetare om att folk brände hemma, och hen tittade på mig som jag var en idiot och sa att hen varit på ett antal fester där det serverades hembränt
Bra hembränt är finsprit - som klart starkt källvatten. Finns ingen så god starksprit att köpa.
Den jag delade bostad med som hade egen husbehovsproduktion räknade ut att en liter kostade 12 kr. Nu är det ju några år sedan men just dom ingredienserna har ju inte direkt ökat i pris. Så billigt blev det också.
Som ett museum ! Men - herre gud - TAKEN - i våtutymmena.....Välkommen tillbaka till 1973!
https://www.svenskfast.se/hus/kalmar/oskarshamn/kristdala/hogalundsgatan-14/210327#bilder
På något underligt vis uppskattar jag huset exteriört sett, det går verkligen att se i vilket årtionde det hör hemma
Den där hallen var... eeeh... färgstarkVälkommen tillbaka till 1973!
https://www.svenskfast.se/hus/kalmar/oskarshamn/kristdala/hogalundsgatan-14/210327#bilder
På något underligt vis uppskattar jag huset exteriört sett, det går verkligen att se i vilket årtionde det hör hemma
Herregud vilket kul ställe. Jag gillar ju inte stilen men det måste ju vara en dröm för den som gör det.Välkommen tillbaka till 1973!
och @athena_arabiansBra hembränt är finsprit - som klart starkt källvatten. Finns ingen så god starksprit att köpa