Spännande hus till salu!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu!

kl

En smakfull blandning av gammalt och nytt?
IMG1524568444.jpg

Haha, vi kikade på det igår eftersom det ligger nära min sambos föräldrars ställe:D Det är ju inte många bilder på huset, mest på stall och omgivningar

Alltså, nog för att jag gillar hästar men herregud, det är hästar överallt i huset!

Ser onekligen lite lågt ut..
Men ändå, trots takhöjd, köket (kaklet) som inte alls passar in, och att vissa saker rent allmänt skulle behöva en uppfräschning - jag blev helt förälskad :love: :D Synd att det inte fanns fler bilder på huset.. (och att det inte fanns någon mark att prata om heller, när jag letade vidare)

edit: står att det finns både häststall och "ponnystall", den låga takhöjden kanske är ponnystallet?

Det har helt klart potential!! Skulle kunna bli hur fint som helst. Tänk massiva trägolv, lantkök, putsade väggar inomhus:up:

Ingen vidare kombination. Men det ser ju inte ut att vara något som inte hyfsat lätt går att återställa till ett mer tidstypiskt och stilenligt utseende. :) För gården såg ju fantastiskt fin ut i övrigt! Å andra sidan blir man ju lite misstänksam när det är så få bilder på interiören.

Är det förresten jag som ser fel eller är köksgolvet skarvat med hjälp av silvertejp!?

Vad är ni för snobbar som inte uppskattar ett masonitgolv ihopsatt med silvertejp?!:D;)

Ser ut som ett underlag där man inte hunnit sätta på det riktiga golvet ännu.
Tapeten med påfåglarna såldes på Rusta innan.

Rätt fina men väldigt brokiga och passar nog bäst tex om man gör en tavla av dem alternativt tapetserar en garderobsdörr etc. Definitivt inte på en HEL vägg!!!

Sen när det gäller stallet. Hade de målat lite så det inte såg så avskavt ut så hade det sett rätt ok ut. Tror det ser lågt ut i tak pga av att det är riktigt tjocka trästolpar, men sånt är svårt att avgöra om man inte står därinne med en tumstock i handen. Ögat luras ju lätt av bilder.

Silvertejp är ju det bästa som finns - så varför inte fixa lite köksgolv med hjälp av det också?! :idea:

;)

Jag gillar de synliga, mörka takbjälkarna, men inte resten av innertaken! Tapeterna i rummen du nämner var lite speciella, men jag gillar det gröna badkaret :D

Också lite skeptisk till de "svulstiga" formerna på uteplatsen och fönstren(?) i väggen där, men annars var det ett riktigt mysigt ställe med fin trädgård och härligt läge, tycker jag! :love:

Ååååh .... :love::love::love:
Jag fullkomligt älskar stället, de kunde få lämna över nycklarna och lämna allt bakom sig till mig, inredningen passade så bra ihop med huset, en del av dess själ. :love::love::love:

Älskar stora sovrummet och utsikten därifrån!! Annars var det häftigt och småmysigt, men i stort hade jag nig mest velat ha läget... Fast vid västkusten :angel:

kl
Jag säger bara OMG. Coolt hus, fantastiskt läge men HUR kan man sova i en del av rummen, tex det med capen på stolen och tomten på bänken. Spoky.

Fantastiskt!!! Jag kan lätt bo där. Helst nyss.
Och jag gillade taken. Lite annorlunda och mysigt. Det enda rum jag skulle vilja ändå på är det röda rummet med tåg(?) i taket. Jag skulle inte vilja ha bilder i taket och jag gillar inte rött.
Men annars:love:

Det var ju alldeles bedårande gulligt :love:! Alla säger så elaka saker om valv, att det är helt ute. Men jag gillar det och speciellt sådanna riktigt stora valv. Heter det förresten valv?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 236
Senast: 1887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar