Spännande hus till salu!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Spännande hus till salu!

Men åå, det var ju superfint. Där hade jag lätt kunnat bo. Om jag varit rik nog att ha städhjälp. :o

Tyckte det var ett fint hus! Är visserligen allergisk mot vitmålade timmerväggar men allt ser ut att vara väldigt påkostat och petigt gjort:) Men fy tusan för att bo så stort!! Jag är mer för trångt murrigt mys:D

Jag gillade inte alls timmerväggarna och bjälkarna i taket. Det känns som om man vill ha en gammal känsla i huset men det känns bara plastigt.

Jag reagerade mest på motorcykeln i vardagsrummet! :D

Jag tyckte att det var fint på utsidan men jag gillar inte planlösning på insidan. Jag ogillar "öppet upp till nock". Det såg lite rörigt och nyrikt ut, ett husens version av Ben & Jerrys.

tyckte huset var .. bra men inte toppen. 'nyrik-avigt' inrett. för att vara såpass påkostat tyckte jag stallet var lite besvikelse faktiskt. funderade också på det där badkaret :P

Tittade extra noga på det andra badrummet eftersom det komenterades så mycke. Ser ut som det sitter något trappliknande till vänster. Men det verkar endå extremt osmidigt på alla dess sätt å viss. Trappan kanske leder en våning upp så får man ta den vägen till badkaret :eek:

kollar lite hus idag och hittade detta
http://bostad.lansfast.se/bilder.aspx?GUID=453QGK3J5MR65PHQ&typ=CMVilla&from=Hemnet

Till en början verkade det ganska normalt. Men sen är det två bilder på loftet :eek:
Har dom blundat hela tiden när dom skulle tapetsera och möblera där inne?!?

men whaaat?!? Hur tänkte de där?

KL

Rågillar stallet/ridhuset MEN hur tänkte de i huset ? Det kunde blivit så rätt men känns liksom bara "stirrigt" och ingen röd tråd (förutom det i ALLA rum (suck)) hästtemat...

http://www.husmanhagberg.se/Templates/Pages/ObjectAllImagesUpdated.aspx?objectid=OBJ22902_1174132086

Åh, det gillade jag :o Kanske inte hade inrett exakt så själv, men tyckte det var ett mycket härligt hus (och stall :love: )

Tittade extra noga på det andra badrummet eftersom det komenterades så mycke. Ser ut som det sitter något trappliknande till vänster. Men det verkar endå extremt osmidigt på alla dess sätt å viss. Trappan kanske leder en våning upp så får man ta den vägen till badkaret :eek:

Tycker snarare det ser ut som förvaring, för jag ser inget hål i taket där man skulle kunna komma ner...

Undrar hur dom tänkte med det där badkaret egentligen, man lär väll knappast kunna se så mycket från fönstret om man ligger ner i det eller det kanske man kan

KL

Rågillar stallet/ridhuset MEN hur tänkte de i huset ? Det kunde blivit så rätt men känns liksom bara "stirrigt" och ingen röd tråd (förutom det i ALLA rum (suck)) hästtemat...

http://www.husmanhagberg.se/Templates/Pages/ObjectAllImagesUpdated.aspx?objectid=OBJ22902_1174132086

Måste nog säga att det var det finaste ställe jag någonsin sett! Älskade huset, allt med huset!

Skit att man inte har 16 mille på banken för då hade jag redan bott där :D

Är du spekulant ;). Jag gillade det mesta. Men hade varit snyggare med isolerat tak i stallet och förväntade mig andra boxfronter. Och var gör sadeln på räcket? Inge snyggt. Och bordet mitt i vardagsrummet då? Står de och äter eller?? Och motorcykeln... Nja inte i ett vardagsrum. Och tapeterna var fina men tog över hela rummet. En vägg hade räckt.

Är du spekulant ;). Jag gillade det mesta. Men hade varit snyggare med isolerat tak i stallet och förväntade mig andra boxfronter. Och var gör sadeln på räcket? Inge snyggt. Och bordet mitt i vardagsrummet då? Står de och äter eller?? Och motorcykeln... Nja inte i ett vardagsrum. Och tapeterna var fina men tog över hela rummet. En vägg hade räckt.

Nä inte ens om jag hade pengarna så skulle jag ändå inte va intresserad.
Just för att huset verkligen (invändigt) inte är min stil.

Jag gillade inte det mesta interiört på den. Gillade inte de synliga timmerväggarna, gillade inte tapeterna och tycker inte ens det är värt att "göra om" heller.

Jag gillar dessutom söder om Sthlm bättre ;) Har en gård jag mer än gärna skulle vilja köpa loss... Men där krävs minst 16 milj om inte mer för att köpa loss + renovera och bygga det jag villha ;)

kl

En smakfull blandning av gammalt och nytt?
IMG1524568444.jpg

Vad är ni för snobbar som inte uppskattar ett masonitgolv ihopsatt med silvertejp?!:D;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Hemmet Är det bara jag som älskar hem- och inredningsbilder från hur folk bor? Hemnet är trist för där är det så fruktansvärt avskalat och...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
20 236
Senast: 1887
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar