Spännande hus till salu-del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gaaahhh - detaljbilder. Helt jäkla värdelöst. Ännu värre är det när bilderna är på folks lösöre

Detaljbilder kan vara intressanta om de är tidstypiska för huset och man vill visa att originalinredning har bevarats. Men inte utan fotografier där man samtidigt får en rumsbild. Hur märkligt som helst. Foton på lösöre är helt obegripligt. Jaha liksom. Säljaren har en lila kudde och en grå pläd i den vita soffan. Kul för dem - men hur ser rummet ut då?

Huset som vi tittade på igår hade en bild av en brödlimpa och en karaff med juice. Samtidigt hade mäklaren inför visningen glömt att lägga ut besiktningsprotokollet i annonsen. Bra med mäklare som fokuserar på det väsentliga! :up:

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1544966&images=1

Jamen nu har jag skapat mig en mycket bra bild av hur huset ser ut inuti!

Läste du mäklarpresentationen? Valet av mäklaryrket beskrivs som ett "intresse för att sälja och jag vill gärna hjälpa både köpare och säljare att hitta rätt i köp- och säljfasen".

Man kan ju mejla och fråga om hon kan tänkas hjälpa en att hitta rätt i köpfasen genom att skicka några representativa bilder av fastigheten och dess skick, samt kanske även en planlösning.

@Philosophia
2 fina sovloft, och 1 underbar nock ;)
eaa447c1730531f35a6432f64ba4accd.jpg
f3e72d65d87ebe3dc6a14533c974b613.jpg
40d62a1c76b2ca47b4b21f51169d1c01.jpg
Men herregud vad snyggt!!!!!!!!!!!!

(Jag erkänner jag tjuvkikade :o)

:D

Men herregud vad snyggt!!!!!!!!!!!!

(Jag erkänner jag tjuvkikade :o)

:D

Men vad är det som är så underbart med öppet till nock? Jag tycker bara att det ser disharmoniskt ut. Mest konstigt ser det ut, tycker jag, när man medvetet bygger ett ett hus för att det ska se ut som att man har öppnat upp till nock.

Att man vill höja taket på övervåningen i små minihus är väl en sak, men när man bygger nytt? Bygg direkt med högre takhöjd istället! :rage: Mer nittiogradersvinklar åt folket!

E66O8T9V_q100_w740_mFile_cmOnlyScaleDown.jpg

View04.jpg

Men vad är det som är så underbart med öppet till nock? Jag tycker bara att det ser disharmoniskt ut. Mest konstigt ser det ut, tycker jag, när man medvetet bygger ett ett hus för att det ska se ut som att man har öppnat upp till nock.

Att man vill höja taket på övervåningen i små minihus är väl en sak, men när man bygger nytt? Bygg direkt med högre takhöjd istället! :rage: Mer nittiogradersvinklar åt folket!

E66O8T9V_q100_w740_mFile_cmOnlyScaleDown.jpg

View04.jpg
Det är väl som vanligt. Vissa tycker det är snyggt andra inte. Konstigare än så är det inte.

Men annars så skapar det rymd. Bilden med den lila väggen är grymt snyggt gjort.

Bilden med den vita väggen är mer slätstruken.

@TeamLundVer är dock helt fantastiskt lyckat.

Va fan var mäklaren full när hon var där :rofl::rofl: Det var nog en av dom sämsta annonserna jag sett.
Jag misstänker att om visar bilder på rummen, så kommer ingen på visningen...Det enda som går att visa utan att skrämma potentiella köpare från vettet, är enstaka, trevliga detaljer...
Ett rum omnämndes ju som "utan ytskikt", och huset behövde "omvårdnad både här och där", ett renoveringsobjekt helt enkelt...

Det läskigaste renoveringsobjektet jag varit och tittat på, hade kattskelett i garaget. Färgflagor, spindelväv, halvt nedfallna innertak är helt oläskigt jämfört med förtorkade katter.

Jag misstänker att om visar bilder på rummen, så kommer ingen på visningen...Det enda som går att visa utan att skrämma potentiella köpare från vettet, är enstaka, trevliga detaljer...
Ett rum omnämndes ju som "utan ytskikt", och huset behövde "omvårdnad både här och där", ett renoveringsobjekt helt enkelt...

Det läskigaste renoveringsobjektet jag varit och tittat på, hade kattskelett i garaget. Färgflagor, spindelväv, halvt nedfallna innertak är helt oläskigt jämfört med förtorkade katter.

Jag var på ett, ganska dyrt hus, och kikade och det saknade också ytskikt kan man säga, och i samma sekund som man kom in i huset överväldigades man av en enormt frän doft av kattkiss. Dvs, inte lite. Mäklaren log och sa att ja, säljaren har haft en liten kull kattungar. Gulligt.

Grannar och bekanta som bodde i närheten berättade sedan sanningen, som var snäppet värre än crazy cat lady. Ett fönster hade stått trasigt och grannskapets samtliga vildkatter hade kunnat komma och gå som de ville.

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1544966&images=1

Jamen nu har jag skapat mig en mycket bra bild av hur huset ser ut inuti!
Jag tyckte om det lilla huset. Det som syntes på bilderna var fint :up: Nu vet jag inte priserna i Åmål, men det låter väldigt lågt. Då är det förmodligen skrutt och skräp med resten av huset. Det enda fina fanns på fotona.

Jag känner - på riktigt - för sådana hus. Min mamma sa någon gång att ju eländigare hus, desto mer älskar jag det. Och det ligger en hel del i det. Det känns i hela kroppen när jag ser ett ruffigt hus. Ja, ruffigt på rätt sätt, ursprungligt och med historia. Kanske någon liten tant eller farbror som bott där i hela sitt liv, men inte orkat ta hand om det på många år :heart

Sedan skulle jag inte köpa, eftersom jag inte kan göra särskilt mycket själv. Men varje atom i mig sätts i gungning av bevarade, oförstörda hus med själ. En grusväg. Igenvuxet. Lite förfallet. Stänk av vemod.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 091
Senast: Thaliaste
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 145
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 743
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 079
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar