Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är en fd transformatorstation, av någon anledning byggdes de alltid så och det finns liknande lite här och var i landskapet.
Aha, jag har sett någon nån gång på semester men då har jag trott att det håller på att ramla ihop, så det ska alltså se ut som om någon har plockat bort vissa sten? Nu skulle jag vilja åka och titta på en lite närmare! (Nyfiken? Jag ? :angel: )

Aha, jag har sett någon nån gång på semester men då har jag trott att det håller på att ramla ihop, så det ska alltså se ut som om någon har plockat bort vissa sten? Nu skulle jag vilja åka och titta på en lite närmare! (Nyfiken? Jag ? :angel: )
Det var jag som missförstod, jag trodde du menade tornformen på huset.

Nä, det är nog tidens tand i kombination med dåligt tegel eller fogning som satt sina spår.

Det var jag som missförstod, jag trodde du menade tornformen på huset.

Nä, det är nog tidens tand i kombination med dåligt tegel eller fogning som satt sina spår.
Nu blev jag ju besviken! ;) Jag som fick för mig att det fanns en tanke bakom de saknade tegelstenarna! ;) Nåja jag får väl försöka överleva ändå... ;) Men det skulle vara kul att ha en sån tegelbyggnad och kanske rusta upp den och göra något roligt med... *Ernstskadad* ;)

Vad är det med mäklare egentligen? "En annorlunda & spännande fastighet "á la Ernst Kirchsteiger".".
http://www.hemnet.se/bostad/villa-2...horby-kommun-kylevagen-5266,-satserup-6540077

Annourlunda och spännande = byggt en lght i en gammal ful lada? Tyckte det var helt ok invändigt men apfult utvändigt. Hade inte velat bo så:yuck:

Annorlunda & spännande :confused:
Jag tyckte den var boooooooring......:wtf: lika "spännande" som köket :meh:

Jag känner faktiskt de som bor där, de har köpt det så om jag fattat det rätt. För verkstans skull. Men visst är det speciellt!

Jag känner faktiskt de som bor där, de har köpt det så om jag fattat det rätt. För verkstans skull. Men visst är det speciellt!

Jag kan ju absolut förstå att man är intresserad av fastigheten om man behöver en bra verkstad :). Men boendet var ju så LITET... Köket var ju pluttigt - inte precis något man ser sig själv laga mycket mat och baka i!

Och jag reagerade mest på mäklarens formulering :p Att köpa en bostad är en stor investering och jag hade inte velat ha en mäklare som skriver skämtsamma formuleringar i bostadsbeskrivningen!

Detta mystiska spökhus har legat obebott i många år i min stad. Syns att det var länge sedan någon bodde här:nailbiting:. Spännande att se om någon är intresserad.

http://www.pontuzlofgren.se/till-salu/beskrivning/4A3BK4T9932KV0BC

Men vilka konstiga rum i ett så stort hus, tycker jag. Många var ju långsmala och märkliga, eller? Och fruktansvärt förstört inne, känns det som. Det fanns ju t.ex. många kakelugnar kvar, men det såg också ut som om det var flera stycken som hade tagits bort. Man kan ju undra varför?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 856
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama