Spännande hus till salu - del 2!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vilka konstiga rum i ett så stort hus, tycker jag. Många var ju långsmala och märkliga, eller? Och fruktansvärt förstört inne, känns det som. Det fanns ju t.ex. många kakelugnar kvar, men det såg också ut som om det var flera stycken som hade tagits bort. Man kan ju undra varför?
Sålts eller stulits? Vedspisen och luckorna till kakelugnarna är ju borta även de så de har nog hamnat hos andra.

DÄR har vi ett Ernst Kirchsteiger hus :D

Ojoj där får han att göra isåfall!:D
Det huset har legat förfallet läääänge. Men jag jobbar i vården och jag pratade med en kvinna som varit därinne som liten. Kanske på 30-talet. Då var huset tro det eller ej pampigt och fint. Nu är det verkligen ett skabbigt ruckel. Det enda som ser rätt ok ut är trägolven.

Men vilka konstiga rum i ett så stort hus, tycker jag. Många var ju långsmala och märkliga, eller? Och fruktansvärt förstört inne, känns det som. Det fanns ju t.ex. många kakelugnar kvar, men det såg också ut som om det var flera stycken som hade tagits bort. Man kan ju undra varför?

Jag har alltid varit nyfiken på att se hur spökhuset såg ut invändigt. Men synd att ingen inredning alls finns kvar. Förutom den gamla vedspisen och några sorts gardiner? Och nån antydan till lampsockel i ett rum.

Sålts eller stulits? Vedspisen och luckorna till kakelugnarna är ju borta även de så de har nog hamnat hos andra.

Stort reportage om huset i tidningen idag. Det är byggt 1800 så 200 år gammalt. Senast på 70 talet bodde det någon permanent där och ägaren ville aldrig modernisera det. Senaste renoveringen var i slutet på 1800-talet!:o
De har haft inbrott där två kakelugnar stulits och nyligen ett fint galler i en av pardörrarna.
Spännande att se om någon kommer ta sig an det:)

Stort reportage om huset i tidningen idag. Det är byggt 1800 så 200 år gammalt. Senast på 70 talet bodde det någon permanent där och ägaren ville aldrig modernisera det. Senaste renoveringen var i slutet på 1800-talet!:o
De har haft inbrott där två kakelugnar stulits och nyligen ett fint galler i en av pardörrarna.
Spännande att se om någon kommer ta sig an det:)
Har du någon länk?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
56 57 58
Svar
1 147
· Visningar
82 074
Senast: gammalek
·
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 140
Senast: QueenLilith
·
  • Låst
Hemmet Tråden började bli lite lång så jag fixade en ny! http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektId=1172590&images=1 Ja...
103 104 105
Svar
2 088
· Visningar
172 856
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var första kvällen hemma och jag noterade hur tidigt det blev mörkt på kvällen. Det var förvisso äkta skitväder ute men jag gjorde...
Svar
0
· Visningar
255
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama