Spänna sadelgjorden - HJÄLP

Sv: Spänna sadelgjorden - HJÄLP

Behövs ingen "tyngd" då det är andra fysiska lagar som håller gjorden på plats.

Här kommer bilderna på slipsknuten (ursäkta den skitiga hästen och handen :angel:)

11299057.jpg

11299058.jpg

11299059.jpg

11299060.jpg

11299061.jpg

11299062.jpg

11299063.jpg

Supertack för bilderna!! :bow::bow: Vad go du är...

Men den med spännet, det är just det jag menar....ska man inte behöva vara rädd för att spännet ska hoppa ur närsomhelst menar du? Jag tycker det känns så :confused:

Nej, när man har piggen i så "dra till", alltså dra tiestrapen ovanför piggen neråt.

Sämsta förklaringen, vet inte alls om du förstår vad jag menar? :crazy:

Du behöver inte vara orolig, jag brukar göra så att jag tar "flärpen" och drar den neråt så att den verkligen sitter på piggen, sen sätter jag upp den i strapholdern (som jag tror någon kallade den :p)

Ingen fara alls. Men du ska ju ändå passa när du spänner gjorden så att du inte klämmer hästen

edit: westernsadlar behöver man inte spänna lika hårt som engelska sadlarna, därför lite lite mer "slack" på det hela och därför hoppar inte piggen ur.

(och det finns säkert as balla ord för alla delar men jag e för grön för o kunna dem:p)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 680
Senast: Karminnie
·
S
Utrustning Hej Behöver råd om hur ni tycker den ser ut att sitta.. Kanske svårt att se men någon kanske kan skriva en mening... Vet att remmen...
Svar
4
· Visningar
752
Senast: smiling_girl
·
Hästhantering Jag har ett 17 årigt sto som jag haft sen nov. Vi har haft en del meningsskiljaktligheter eftersom hon är väldigt dominant till sättet...
Svar
11
· Visningar
1 790
Senast: niclas_e
·
Utrustning behöver hjälp att bestämma vilken vid min pålle troligevis har på sadel:angel: ska dra hela historien då. har en liten islandshäst på...
2
Svar
20
· Visningar
1 921
Senast: mahlmt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg