Sv: Spån balar!?
*lånar knapp*
Även min häst står på spån av två anledningar:
1 hon är känsig för damm och halm och får extremt mycket slem i halsen och hosta när hon står på halm
2 Hon äter upp precis varenda halmstrå när hon står på halm.
Kan inte folk bara acceptera att det finns hästar som är extremt matglada!
Min pålla har en på pappret korrrekt uträknad foderstat och utöver det fodras det "med ögat" Hon har bra hagar och varierad stimulerande träning, det har tagits fler blodprov på den stackars hästen än de flesta och alla värden är tiptop!. Hon är bara extremt glad i att tugga i sig allt som är ätbart = matvrak.
Vissa individer är förtjusta i halm precis som vissa människor livnär sig på pizza och hamburgare och tycker att det är toppen.
Till trådskaparen - jag tycker att du ska ska efter andra alternativ än granngården. Kolla efter annonser i ridsportbutiker och lokaltidningen. Däremot är jag ytterst tveksam till att själv hämta från snickerier osv då detta spån ofta är extremt dammigt. Men det är en väldigt personlig erfarenhet...
Sist jag kollade skulle en pall med 18 balar kosta 40:- balen inkl moms och det med leverans hem till stallet. Så sök alternativ.
Vet också att det finns lastbilschaffisar som tar ombord pallar med spån om de har plats över och säljer billigt vid sidan av så kolla runt i bekantskapskretsen.
Har du plats kan man också ta emot i kontainer och lösvikt, brukar dock inte vara så populärt om man är inackorderad
Det var mina tips
Apo
Det var mina tips om var du får tag i biligt spån