Sova i eget rum?

N

Naggur

Vi flyttar om en månad och då är Nova nästan 9 månader.
Hon har sovit i vårat rum, fast i egen säng sen hon va kanske 1-2 veckor gammal. Lekhörna har hon haft i vardagsrummet.
Det tilltänkta barnrummet blev ett rum där vi skickade in allt skit i=)

Men nu ska vi göra iordning ett rum till henne. Och eftersom hon är så stor nu är det väl dax att börja sova i sitt egna rum åxå.

Hur ska JAG kunna sova utan henne:(

Borde hon få sova med oss i början, med tanke på att det är en ny lägenhet?

När började era barn sova i eget rum?
 
Sv: Sova i eget rum?

Det finns väl ingen direkt gräns för när barn skall sova i egna rum,känns det inte rätt för dig är det ingen fara att låta henne sova i samma rum som er. Kanske är det också lättast iaf när lägenheten är ny,hon är ju ganska liten ännu (tycker jag)

Min som 2,5 år sover av platsbrist i samma sovrum som mig,vi stör dock inte varanndra och just nu känns det tryggt att ha honom i samma rum,dels då han kan komma över själv om han vill något och dels för att jag hör om han får för sig att smita ut i köket och dra igång spisen tex (timer är på G)
 
Sv: Sova i eget rum?

Vi körde ut de stora ur sovrummet för en vecka sen. De är 3 resp 4½ år.

Lillbebisen 1 år sover i vår säng. Det gjorde de stora också, men jag tröttnade på fötter i ansiktet och knän i ryggen så de åkte ut. Funkade kanonbra för dem att börja sova i eget rum.
 
Sv: Sova i eget rum?

Kan ni inte ha en säng i hennes rum och en säng i erat sovrum så hon kan välja själv?

En kompis till mig hade sin son i deras sovrum och viste inte hur hon skulle få honom att sova i egen säng. De gjorde i ording hans rum där han lekte hela dagarna och de satt i sängen och läste sagor och vilade där.

Så en kväll så gick han helt plötsligt och la sig själv, i sin säng! De trodde han krypit ner i deras säng men inte då. Tror han var runt 1½ år då.
 
Sv: Sova i eget rum?

Vi flyttade in i vårat hus när dottern var ganska precis 7 månader. Vi gjorde iordning hennes rum och tillbringade mycket tid där på dagarna. Hon sov i sitt rum från första natten och hade sovit i vårat rum när vi bodde i lägenhet. Vi trodde inte att det skulle få så bra som det gjorde, men faktum är att både vi och hon sov bättre! Nu är hon 2 år och kommer in till oss vissa nätter, men det beror på mardrömmar, och det är en annan historia..;)
 
Sv: Sova i eget rum?

Min dotter har sovit i eget rum sedan hon var 4 månader, och det har funkat jättebra! Har vid några tillfällen lagt henne i vår säng (t.ex. när hon varit sjuk) men hon kan inte somna i vår säng. När vi bär in henne till sitt rum somnar hon innan huvudet landat på kudden... (men nu är hon ju iofs 22 månader)
 
Sv: Sova i eget rum?

Eget rum vid ca 2-3 månader. Men det var vägg i vägg med sängkammarn så vi hade bra koll ändå. Skönt att slippa vakna för minsta gnyande. Har aldrig nånsin haft eller velat ha barn i sängen (annat än i undantagsfall), varför ska man ha det? :confused:
 
Sv: Sova i eget rum?

Vi ska osså flytta snart & lillkillen kommer att vara knappt 5 månader då. Är i valet & kvalet hur vi ska göra, om han ska få börja sova i eget rum då. Tror att vi ska prova det iaf. Rummen kommer att ligga typ vägg i vägg där, vilket dom inte gör som vi bor nu.
 
Sv: Sova i eget rum?

min son, som ju är nästan lika gammal som Nova har haft eget rum att sova i sedan han var 5 månader.

Vi störde varandra så mycket, och så passade det bra att börja sova i eget rum när han ändå skulle börja sova i spjälis. (Vaggan blev ju liten)

Nu funkar allt skitbra. Hans rum ligger vägg i vägg med vårat.
 
Sv: Sova i eget rum?

Jason har haft eget rum från början. Men under hans första 3 levnadsmånader då jag ammade så tog jag in honom i sängen när han ville ha nattamat och oftast så ble han kvar där resten av natten.
Men så slutade jag amma, vi flyttade och han sov i eget rum första natten. Var beredda på att han skulle pretestera, men han började då sova hela nätterna från första försöket.
 
Sv: Sova i eget rum?

Vid 2 veckor lade vi henne i eget rum.

Men hon vaknade allt som oftast i vårt rum... :smirk:

Nu vid 2 år sover hon nästan aldrig i vår säng. Tack och lov.
 
Sv: Sova i eget rum?

Hur ska JAG kunna sova utan henne:(

Blir hon störd ifall hon sover hos er, eller varför måste hon sova i eget rum ifall du inte vill det?

Jag hoppas våra barn vill sova i våra sängar lääääänge. Fast just nu sover ingen i sängen, för minstingen har andningslarm i vaggan, och då tycker jag det känns tryggast att ha honom där. Och storebror sover i sin spjälsäng precis bredvid våra sängar, för han stökar runt så i sängen och då är vi rädda att han ska råka lägga sig på lillebror, när jag ammar.
 
Sv: Sova i eget rum?

Nej hon blir inte störd.
Jag har fått för mig att det är lättare att lära dom att sova i eget rum om dom är lite yngre... så kanske det inte alls är.
Sen så känns hon så stor och medveten nu, så jag e så himla nojjig att hon ska vakna när jag å sambon gör barnförbjudna saker:o

Det är nog inte så farligt för mig att hon flyttar ut ur vårat rum. Hon har ju sovit borta massor av gånger utan problem. första gångerna va lite jobbiga, men nu är jag inte orolig längre=)
Hon bryr sig inte ett dugg om hon sover hos oss eller hos tex mormor. de e rätt skönt. för vissa kvällar å nätter vill man faktiskt vara barnfri utan att ha dåligt samvete för att barnet inte kan sova.

Tack för alla svar!

Jag kommer nog göra lite som pmm skrev.
Ha hennes säng i sitt rum och lägga henne där på kvällarna. Vaknar hon på natten och är ledsen får hon sova i resesängen i vårat rum.
Men hon kommer få sova med oss i början så vi kan tapetsera å fixa hennes rum först=)
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 501
Senast: Snurrfian
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 199
Senast: Praefatio
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 783
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn Känner att jag behöver få lite input på vår situation nu. Har ett barn som fyller 6 i sommar. Vi har samsovit sen start då det kändes...
Svar
12
· Visningar
1 941
Senast: LiZH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp