Tja. Klappade och stoppade om lillebror 00:30. Kl 3 kom han in till oss och kl 5 kom storebror som tycker att nu räckte det med nattsömn för alla
Det hade jag varit nöjd med som första natt!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tja. Klappade och stoppade om lillebror 00:30. Kl 3 kom han in till oss och kl 5 kom storebror som tycker att nu räckte det med nattsömn för alla
Det hade jag varit nöjd med som första natt!
Jo, inte klagar jag egentligen. Mer att jag egentligen inte skulle orkat ta tag i det nu (dunderförkyld och sovit dåligt en vecka, mannen vaknade inte ens)
Och med tanke på att lillkillen endas sovit utan mig två nätter i sitt liv (och då sov med pappa i stället) och legat fastklistrad vid mig är det toppen. Men mammasamvetet gnager på, hur kan man "kasta ut" honom från mig. Även om det troligen är bäst för ALLAS nattsömn
Förlåt för trådkapning, men är du gravid? Har helt missat det. Grattis!!!!!Puttar lite på tråden.
Vi väntar lillasyster i oktober/november och storebror samsover med oss. Jag känner att det viktigaste är att han är trygg, men det känns lite slitigt att han inte kan somna eller sova själv på nätterna. På dagarna kan han sova själv ibland, men vill att man är intill när han somnar.
Undrar också lite hur det ska gå om han inte kan somna/sova själv när bebis är här. Pappa jobbar borta tre dagar i veckan (jobbyte inte aktuellt på ett par år av olika skäl) och det vore så skönt om det gick att få i alla fall ett par timmar själv (troligen med lillasyster då) sen i vinter på kvällarna.
Har ni samsovit med nyfödd och äldre samtidigt?
Fler tips än de tidigare i tråden?
Hur har det gått med att få era barn att sova själv @vinkelina ?
Puttar lite på tråden.
Vi väntar lillasyster i oktober/november och storebror samsover med oss. Jag känner att det viktigaste är att han är trygg, men det känns lite slitigt att han inte kan somna eller sova själv på nätterna. På dagarna kan han sova själv ibland, men vill att man är intill när han somnar.
Undrar också lite hur det ska gå om han inte kan somna/sova själv när bebis är här. Pappa jobbar borta tre dagar i veckan (jobbyte inte aktuellt på ett par år av olika skäl) och det vore så skönt om det gick att få i alla fall ett par timmar själv (troligen med lillasyster då) sen i vinter på kvällarna.
Har ni samsovit med nyfödd och äldre samtidigt?
Fler tips än de tidigare i tråden?
Hur har det gått med att få era barn att sova själv @vinkelina ?
Tack, en liten spontan överraskning men ack så efterlängtad .Förlåt för trådkapning, men är du gravid? Har helt missat det. Grattis!!!!!
Kan ju inte säga att det här med att barnen sover i eget rum går så jättebra. Varje natt kommer de in till oss. Den äldre oftast redan runt 23, yngre händer det att han någon enstaka gång sover till 5 på morgonen i egen säng men vanligaste är att även han kommer runt midnatt
så vi nattar dem i deras egna rum och så köpte vi en till säng till vårt sovrum så att alla ryms
Visa bifogad fil 54663
Hög igenkänningsfaktor på det där.
Vi gjorde så att alla sängar skulle gå att sova i för vuxna. På det viset kunde vi smita iväg och sova i barnens rum om de ockuperade vår säng. Så det var alltid spännande att se var alla vaknade på morgonen. Det var sällan det var samma plats som där vi gick och lade oss.
En vanlig natt kunde börja med att man somnade i barnets säng vid nattning. Flyttade till sovrummet för att sedan få sällskap av annat barn. Det blev stökigt i sängen så då fick man flytta vidare till första bästa tomma säng.
Det fungerade faktiskt ganska så bra för den egna sömnen.