sömnproblem....

tinissen

Trådstartare
är i mitten på v 36 så de är inte långt kvar, men sover ingenting längre senaste 2 dygnen har ja bara sovit 2h/ natt..
vet att jag är inte är ensam om att ha svårt och sova om nätterna, hur påverkas ni andra av störd nattsömn?? och har de fortsatt även efter grav?? tänker nu mest på att ni vaknar själva och inte blir väckta av bebis..

Sv: sömnproblem....

Med mitt tredje barn sov jag väldigt dåligt sista veckorna på nätterna. Foglossningar och stoooor mage ställde till det för mig. Jag var trött och grinig, men försökte sova på dagen istället. För barnet gjorde det ingenting. När dottern väl fötts så var det inga som helst problem att sova även om foglossningarna gjorde sig påminda ibland.
Ta upp det här med din barnmorska så kanske hon har några råd och tips.

redan upptaget med BM och de är normalt att ha svårt o sova sista tiden och att man kan kanske försöka ta igen de på dagen, men de går ingen vidare...:crazy:

och har de fortsatt även efter grav?? tänker nu mest på att ni vaknar själva och inte blir väckta av bebis..

Många vaknar ännu mer sedan bebisen fötts, för att kolla så den andas, eller bara beundra det lilla underverket. Men då har man ju fått en sådan enorm energi-kick av själva miraklet, så då upplever man förhoppningsvis det inte som jobbigt.

Men nån gång hinner sömnbristen ifatt en. Mitt tips är att du försöker passa på att sova på BB. Efter förlossningen blir man naturligt trött. Man kanske hellre bara vill ligga och titta på bebisen, men det kan man göra när man kommer hem. Stanna så länge du får, låt pappan oxå sova över och ta eventuella skrik-pass. Kanske blir BB-vistelsen ditt enda tillfälle det närmaste året, att sova ut. Så passa på!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 895
Senast: Tofs
·
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 083
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar