Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte så att många gånger är det färgämnena i saker som får barnen överaktiva och stökiga?
Tror inte man får ge homeopat medecin till barn under 11 år.
Det vore roligt att få frågan bevisad. Vi är tydligen flera föräldrar här som ser att när man ger ett barn en glass eller ett glas saft är det som att ge dem uppåt-tjack.
F.ö så undrar jag om ni misstänker att TS är fullständigt handlingsförlamad som inte har prövat allt för att få harmoni i sin familj!
Men kanske kan BUP rekommendera fettbomber i form av grädde och fullkornsvälling till en 5-åring, att denne får sova middag eller att barnet kryper sig trött så är problemet löst och köerna till BUP har förkortats ytterligare en gång!
Men nu behöver ju BÅDE barnet och föräldrarna SOVA. Hoppas för övrigt att din kotte aldrig behöver opereras förren vuxen ålder. Finns ju biverkningar även med narkos som DITT barn INTE kan säga nej till...
Jag tror att varken du eller jag -som inte har haft dessa problem- kan föreställa oss hur mycket det påverkar att ens barn inte sover!
TS gör rätt som kontaktar BUP då det kan göras en utredning till orsakerna bakom!
Alt annat hade varit oansvarigt.
Anta tex. att man har ett barn som har bakomliggande orsaker till varför det inte kommer till ro!
Jag kan inte tänka mig att en läkare på BUP lättvindligt skriver ut kemiska preparat om denne inte anser att det är nödvändigt för behandlingen!
Som jag har sagt innan så har jag kontakt med föräldrar vars barn har lidit otroligt av att vända på dygnet av div. olika anledningar!
De har verkligen försökt ALLT innan sömnmedel ens kommer på tanke!
Att du jämför dessa föräldrar med "att slå på en häst på transporten" tycker jag visar på en dålig insikt i att andra kan hamna i situationer som för en utomstående ter sig lätt men som inom familjen -OCH för barnet först och främst- är otroligt problematiska och tärande...
Vi ska nog skratta oss lyckliga över att vi inte befinner oss i situationen istället för att fördöma förtvivlade föräldrars rop på hjälp!
Då får dina och mina "jag tycker mycket illa om att man ger små barn sömnmedel, ett litet barn som inte kan säga nej tack till biverkningarna utan får detta oftast bara för att föräldrana ska få sova" stå åt sidan!
Det är inga monsterföräldrar vi pratar om hoppas jag utan föräldrar med omtanke och sunt förnuft precis som du..och jag (?)..
Nää men du kan ju knappast inte påstå att TS barn inte behöver vård.... Både föräldrarna OCH BARNET i detta fallet mår ju inte bra. Hur bra tror du dom mår om detta får fortsätta?
Det där får du förklara för mig?Man riskerar inte sådana biverkningar på FRISKA barn
Jag har nyligen läst att det är en myt att barn blir speedade av socker. Tyvärr stod det inte något mer, utan mer som ett statement att det var en myt. Jag har ingen aning. Jag tycker min lille kille (2 i april) får mer spring i benen efter en bulle och/eller halv kaka. Och han får ytterst sällan nåt sockrigt och aldrig godis eller läsk, han har liksom ingen smak för det sötsöta.
Igår var han med och fikade (vi firade sambons födelsedag) och sonen åt en halv hembakt bulle, knaprade på ca 1/4 småkaka, drack mjölk och fick till sist ett par msk tårta. Han är inget jättefan av fikabröd och sånt, men så har han heller aldrig blivit "upplärd". Men nog tyckte jag att han blev spralligare sen, så jag vågar inte hålla med om att sockerspeedade barn är en myt.
Rek. en läkare det så varför sätta sig emot?Tänk alla sömnlösa spädbarnsföräldrar som inte får sova ska det vara ok att ge spädbarnen sömnmedel då också?