Sömn .....igen

Sv: Sömn .....igen

1 år. 13,5 timmar totalt.
Hon sover (oftast) 12 timmar på natten och 1,5 på dagen.

Hur lång är en "normal" nattsömn?

Jag funderar givetvis på om våra omsomningsproblem och otaliga uppvvak beror på för lång nattsömn:)

6 veckor och han sover oftast 3 timmar i sträck på natten. Det kan han även göra på dagen. Är sällan vaken mer än två timmar i sträck.

Dottern blir 2 år i april och sover på vardagarna 13 timmar/natt och en timme på dagen på förskolan. På helgen sover hon oftast 14 timmar/natt och 1.5 timme på dagen. Hon har alltid vart en sömntuta! :)

Sonen blir 4 år i början av sommaren och sover mellan 12 och 15 timmar per natt. 15 timmar är ganska vanligt på helgerna, medan de oftast blir kring 13 timmar vardagar. Han är en riktig sömntuta och tar gärna en eftermiddagslur också, om han ges tillfälle.

Dottern som snart blir 2 år sover mellan 20.30 och 7.30.
På dagen sover hon ca 1 h.

Elias fyller 1 om 2 veckor och han sover 2*1h dagtid (fm+em) och sen från ca 19 till ca 6.30-7.00 ibland något längre.

Våran är 11 månader. Han sover oftast en timme på förmiddagen och en timme på eftermiddagen. Sen sover han vanligtvis 11-12 timmar/natt. Nu har han dock vaknat två nätter denna veckan. Ena natten var han vaken en timme och andra natten en halvtimme. Antar att det kan vara dags att lägga om hans sovrutiner på dagen.

När han var yngre (0-3 månader) var han hopplös på nätterna. Han nöjde sig inte med torr blöja och mat, utan han var vaken 2-3 timmar... :crazy: Det var inte alls kul.

Hur gammalt är barnet?

Nattliga uppvak kan ju bero på mycket, för oss var det för mycket dagssömn som ställde till det. Hör med BVC, de brukar kunna ge bra tips!

Rasmus är snart 1,5 år och sover totalt 13-14 timmar/dygn

19-07 nattsömn (brukar vakna en gång mellan 00-06 och vilja komma in till oss) Sen sover han 1-2 timmar på lunchen. (endast 30 min dom dagar han är på dagis)

John sover mellan 10-12 timmar på natten och max 2 timmar på dagen. Dvs en lur på förmiddagen och en på eftermiddagen.

Han har flera uppvak på natten fortfarande. Speciellt framåt 4 på morgonen. Han brukar somna för kvällen mellan 19-20.

Dottern är 3,5år och sover mellan 10-12 timmar / dag oftast inget på dagen!

2 år. Han sommar mellan 21:30 och 22.30 och vi vacker honom 7.30. Sen sover han 1-2 timmar per dag. Jag skulle gärna ha längre nattsömn och mindre dagtid. Men han vill inte somna på kvällarna.

Sex månader.

Hon sover inte jättemycket dagtid, blir ca två pass på ½-1 timme styck.
Och 20-08 på natten.

Sonen är 7 månader.

Sover som följer:
Natten mellan 19-09
Förmiddag 11-ca 13:30 väcks vid 14:30 om han inte vaknat
Eftermiddag 16-17 väcks vid 17:30 om han inte vaknat

Totalt blir det 17,5 - 18,5 h om dygnet.
Just nu sover han mellan 19-05 utan uppvak men det har varierat väldigt. (Utan uppvak räknar jag att han inte behöver äta, vissa nätter vaknar han 17 gånger och vill ha nappen och div)

Mvh Miks

11 månader

Sover 19.30-06.30 nu och jag kliar mitt hår, vill gärna att hon sover åtminstone till 07.00.

Hon sover två pass om dagen. Fm: 30-1h Em:1-1.30.

Det här med tidiga morgnar har börjat nu och det spelar som ingen roll när hon lägger sig på kvällen, om jag skjuter på sovtiden eller drar ner på middagslurarna, hon vaknar iaf tidigt :/

Allt som allt blir det 11-12h /dygn

Indra blir ju 5 månader.

Hon sover från 21-09 utan att vakna.
Sen brukar hon sova mellan 12-13
Sen mellan 16:30-18:30

3,5 åringen sover 10 timmar/ natt + 2 timmar på dagen

1,5 åringen sover 11 tim/natt + 2-3 timmar dagtid

5 månader ca 12 timmar/natt ( 1-2 amningar nattetid) + 2 sömnrundor på dagen En längre på fm 2 timmar kanske och en kortare på em 1 timme

Dottern 1 ar om ngr dagar

Somnar mellan 21-22 (oftast)
Senaste veckorna har hon börjat vakna runt 8 (ibland 9) innan var det inte ovanligt att hon sov till 10.

Hon brukar sova 30 min runt 11-12 och 1h runt 15-16. Ibland blir det bara ett pass, da brukar hon sova 1-2h runt 14-15.

Sa det blir väl ca 13h/dygn.
Känns som lagom tider men jag skulle vilja att hon sov bättre pa nätterna, nu vaknar hon kanske 5 ganger/natt, somnar iof om fort igen men det stör nattsömnen ända.

Hon har aldrig sovit speciellt mycket, inte ens när hon var riktigt liten sov hon mer än 2-3h/dag. Men fram till 6 manader sov hon hela nätter (20-9, med bara en matning runt 5).

Liknande trådar

Övr. Barn 7-åringen har en orolig period. Drömmer mardrömmar, hör jobbiga/läskiga ljud (oklart om hen är vaken eller inte), vill sova hos oss...
Svar
1
· Visningar
532
Senast: Tassa
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 549
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 517
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 546
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar