Sömn .....igen

Sv: Sömn .....igen

7 månader om 4 dagar! :love:
Han sover ca 12 timmar i sträck, sen sover han 30-45 minuter på fm, sen 45-90 minuter på em.

kl

Luckan blir ett halvår på lördag och sover ungefär mellan 20 på kvällen och 6-7 på morgonen och oftast ett uppvak på natten men det är ca 10 minuter så det är ju överkomligt.
Sen sover hon lite olika mycket på dagarna, beroende på vart vi är och vad vi gör. Hon sover bäst i stallet där det är lite kallare och då kan hon sova ca 1½ h två gånger beroende på hur länge vi är där. Sen sover hon i stort sett alltid i bilen, det brukar vara mellan 10-30 minuter beroende på vart vi ska.

Fast det visste du ju redan :p

6,5mån

Har sovit jättebra på nätterna sedan födseln men nu :crazy: Vaknar han minst 4ggr eller fler per natt. Inte så att jag måste ta upp honom men han blir lite smågrinig och vill äta.

Han sover även betydligt kortare tider nu men jag antar att det är som det skall vara :D

Sonen är 7 månader.

Sover som följer:
Natten mellan 19-09
Förmiddag 11-ca 13:30 väcks vid 14:30 om han inte vaknat
Eftermiddag 16-17 väcks vid 17:30 om han inte vaknat

Totalt blir det 17,5 - 18,5 h om dygnet.
Just nu sover han mellan 19-05 utan uppvak men det har varierat väldigt. (Utan uppvak räknar jag att han inte behöver äta, vissa nätter vaknar han 17 gånger och vill ha nappen och div)

Mvh Miks

Vad skönt att läsa att det inte bara är min som vaknar på natten.

Nej vår underbara son somnade klockan 21 igår. Skönt då kunde jag titta på Greys i lugn och ro eftersom min sambo var och handlade och hade tvättstuga. Men så vaknade gullungen 3.30 istället. Det blir så när han somnar för tidigt *suck*

Å andra sidan sover han nu från 8 på morgonen och jag har kunnat slappa här :p

Jag var vaken 3.30 till 5.30 och min sambo från 5.30 tills han väckte mig 7.30 och åkte till jobbet :)

kl

My 13 månader sover från 19:30-00, vaknar då för välling och somnar oftast om direkt och sover till ca 06:45. Om vi inte ger vällingen är det bök och stök hela natten, på samma sätt blir det bökigt om hon inte får sova i vår säng från midnatt.

På dagen sover hon ca 1-2 timmar efter lunch.

//julia

kl

Sonen blir 7 månader om 4 dagar!
Han sover mellan ca 21-08, vaknar sällan eller aldrig på natten men vill i sömnen ha nappen ngn gång.
På dagen sover han första luren ca 2 timmar och andra ca 30 min.
Försöker få honom att inte sova längre än till absolut senast 17.30 på em-kväll för då blir läggningen på kvällen så sen.

Skönt att höra att de flesta har långa nattpass, med mer eller mindre uppvak då:).
Som det låter sover hon ju "normalt" mycket för sin ålder, och att hålla grinig bebis vaken är ju lönlöst.

15 månader, sover 12 timmar över natten och 1 -1,5 timme på dagen. Han läggs klockan 20 och brukar vakna vid 23 och vill ha lite välling. Efter det sover han till 8-8,30 på morgonen. Fram tills nu har han haft flera uppvakningar under nätterna.

Rasmus 2½ år sover minst 13h/natt och sen 30 min-3 timmar på dagen.
Tilde 2 månader sover typ HELA tiden känns det som ;)

Lilla C har aldrig sovit speciellt mycket, hon var så vaken av sig redan på bb :p

På dagarna sover hon jätteolika, åker vi bil eller är ute med vagnen så kan hon få 2h på raken. Annars är det powernaps som gäller, 15-30min är vanligast.
Och hon kan bara somna i bil, vagn eller vid amning. Gå runt och gunga henne i famnen funkar om hon är trött, men min rygg gillar det inte. :crazy: Sammanlagt får hon mellan 2-4h sömn på dagtid.

På natten har hon senaste tiden sovit rätt dåligt. Svårt att säga hur mkt hon sover, men somnar vid amning runt kl 21. Vaknar och vill upp kl 7.
Där emellan kan hon vakna allt mellan 2-10 ggr. Dock aldrig med skrik eller gråt, utan grymtar, vrider och vänder sig och gnyr om jag är inte tillräckligt snabbt fram med tutten :D
Senaste nätterna (förutom förra natten) kändes det som hon vaknade hela tiden, men somnar rätt snabbt igen när hon får tutten i munnen.
Äter hon en stund så kan det bli lite jobbigt, då hon blir övermätt och spyr och vaknar av det...

Nu verkar hon ha bestämt sig för att vakna kl 7-7:15 varje morgon iaf. Helt ok, vi ligger kvar och tittar på tv eller myser till 9 ändå hehe.
Frågan är ju då om hon bör lägga sig tidigare på kvällen? Rätt grinig på kvällarna, men vill ej komma till ro. Kan amma henne till sömns i soffan ibland, men vill ej göra detta för nära inpå läggtiden heller. Och eftersom hon ammas tilll sömns så går vi och lägger oss samtidit som henne (dock ligger vi och kollar tv efter att hon somnat).
Eller kommer det göra att hon vaknar ännu tidigare på morgonen? :p

Oj vad långt det blev haha.

Hon är 4 mån!

Hej!

Martin blir 10 månader på måndag :love:

Somnar ca 20.30 på kvällen, vaknar runt 06.30 på morgonen. Sover hela natten, men "vaknar till" ett par gånger då man få ge nappen och stoppa om honom täcket. Räknar egentligen inte detta som att han vaknar då han mest gnyr i sömnen och tystnar direkt han fått nappen.

På dagen sover han två pass; på fm runt 1 timme mellan 10-11 och på em ca 0,5 till 1,5 timme runt 14 tiden.

Han äter välling på kvällen, ca 3 dl, och äter inget under natten. Någon sällsynt gång vaknar han "på riktigt" under natten och kan då äta 2 dl välling. Han vill INTE ha vatten på natten...:crazy:

KL
Han fyller 14 och han sover bra på nätterna efter att jag blivit arg och slagit av strömmen vid 23. När det är helg eller lov vänder han helt på dygnet och från Söndag morgon sover han drygt ett dygn till måndag morgon.

Det är mycket jobbigt när han var bebis så fick han mat vid 23 sista gången och sov sedan till sex sju på morgonen. Han var inte vaken en enda natt någonsin.

Jag fick ett fosterbarn som var tre dagar och han sov inte alls utan åt varje timme hela nätterna de första månaderna, han var ledsen på nätternaq och en solstråle på dagarna,sen blev han tryggare eller fick större mage och sov sen på nätterna.

KL
Han fyller 14 och han sover bra på nätterna efter att jag blivit arg och slagit av strömmen vid 23. När det är helg eller lov vänder han helt på dygnet och från Söndag morgon sover han drygt ett dygn till måndag morgon.

:rofl: Vilket oväntat inlägg!

När Sam var 6 månader sov han från 22-07 ungefär. Vaknade varannan timme och ville amma men somnade om igen efter maten.

Isaac 2 månader sover när han vill. För det mesta somnar han för kvällen runt 21-23 och sover sen till 06-09 med uppvak för käk, hur många gånger vet jag inte.

Nu med andra barnet har jag lärt mig själv att slappna av. Oroar mig inte innan jag fått problemen. Annars är det lätt att säga "oj nu har han sovit fyra timmar på raken, kanske borde jag hålla honom vaken så han sover inatt", fast om man inte gör det så sover de ändå! Om man däremot har problem så får man ju fundera och testa om man kan ändra några rutiner. Men hittills har mina barn sovit jättebra på natten = inte legat vakna en massa eller varit ledsna.

Liknande trådar

Övr. Barn 7-åringen har en orolig period. Drömmer mardrömmar, hör jobbiga/läskiga ljud (oklart om hen är vaken eller inte), vill sova hos oss...
Svar
1
· Visningar
532
Senast: Tassa
·
Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 551
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 517
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn När slutade era barn att växa, och hur mycket växte de på slutet? Min 13-åring är 175 cm och växer han 2 dm till så får han inte plats i...
2
Svar
37
· Visningar
1 547
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar