Sommarpratare 2023

28/6 Jessie Sommarström, kock, Årets kock 2022

Gillade att lyssna på Jessie och hela pratet!

29/6 Bo Landin, biolog, miljöjournalist

Så bra ❤

2/7 Camilla Läckberg, författare, entreprenör

Så hemskt men bra 😔

Av någon anledning hoppade jag Omar och Hooja & Mårdis men tänkte lyssna på dem också.

Sedan senast har jag lyssnat på:

Omar Rudberg - trevligt men inte så speciellt kanske man kan uttrycka det? Jag kände inte till särskilt mycket om honom och tycker att han var duktig på att förmedla en bild av sig själv. Härligt också att det märks att han är yngre än mig! Bra produktion tror jag, det handlade om Omar på Omars sätt, precis som man vill att det ska vara och utan att bli för uppstyrt.

Hooja och Mårdis - jag är nog lite för gammal för dessa artister ;) men det var småtrevligt och puttrigt, kändes ganska planerat och manusstyrt och kanske inte så ärligt alla gånger. Värt att lyssna på, och jag som sade mig hata citatmaskiner insåg att denna gång var det just ett par citat som var guldkornen för mig 😅

Jag har börjat med Camilla Läckberg också, väldigt bra så långt, men är inte klar ännu. Och idag är det Staffan Westerberg som också ska bli spännande!

Så här långt tycker jag att produktionen varit bra! Olika typer av sommarprat och en bra blandning.

Lyssnade på Camilla Läckberg igår.
Intressant och sorgset.

Att detta med vikten har förföljt henne genom livet presenterade hon bra, det märks att hon är författare och kan använda ordet. Kanske hennes uppläsning kan få någon att hejda sig från att lämna elaka kommentarer om folks utseende.

Jag var "åt andra hållet" - Får du ingen mat hemma? -Du måste se till att gå upp i vikt.
Det kom från de vuxna, mina jämnåriga brydde sig inte.
Jag kunde äta hur mycket som helst, det hände ingenting då.
När jag blev runt 40 kom jag upp i normalvikt, utan att göra något.

Lyssnade på Läckberg i sängen igår kväll.
Tyckte hennes språk var konstlat och märkligt, hade väntat att hon skulle vara en bättre stilist. (Läser ju inte deckare så jag är inte bekant med hennes språk)
Mig berörde det inte, jag tyckte det var för mycket plattityder och en del självskryt.
Smaken är olika :)

Hooja och Mårdis gillade jag. Två unga grabbar med hälsosam distans till sig själva.

Vilka kontraster. Staffan Westerberg som pratade okonstlat och finurligt. Stor omsorg om språket och ämnena. Gillade!
Bianca Salming som läser stelt ur ett manus. Det gör mig totalt ointressserad. Fast jag känner att jag nog borde ta hennes sommarprat på allvar så zoomar jag ut hela tiden.

Gillade Omars sommarprat mer än jag trodde jag skulle! Trots att jag gillade serien jag just nu inte ens kommer på namnet till massor 😆

Jag har lyssnat på Jessies, Hooja och Mårdis, Omar Rudberg och Bo Landins de senaste dagarna.
Jag gillade allihop och de är verkligen olika.
jag tror jag är sån att jag gillar det mesta

Vilka kontraster. Staffan Westerberg som pratade okonstlat och finurligt. Stor omsorg om språket och ämnena. Gillade!
Bianca Salming som läser stelt ur ett manus. Det gör mig totalt ointressserad. Fast jag känner att jag nog borde ta hennes sommarprat på allvar så zoomar jag ut hela tiden.
Gillade oxå Staffans prat :up: Blev påmind om livets förgänglighet, vilket inte alltid positivt..

Lyssnade precis på Jessie Sommarströms avsnitt, vilket var så fint.
Började snyfta i gymmet när hon spelade låten till sin mammas minne <3

Jag hade också svårt för Biancas uppläsning tyvärr. Ett ganska fint prat i övrigt, dock.

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 467
Äldre Årets viktigaste tråd, såklart! Nu är det inte alls lång tid kvar innan årets säsong drar igång. Vad tror ni om i år? Några favoriter...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 611
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar