Sommarpratare 2023

Har betat av Axel Gordh Humlesjö, Jessie Sommarström, Omar och halva Hooja & Mårdis. Axels var väldigt gripande, Jessies och Omars fina båda två med ganska mycket samma tema. Hooja och Mårdis gillar jag än så länge. Tycker redan att det är betydligt mer intressant startfält i år än förra sommaren.

Vilka kontraster. Staffan Westerberg som pratade okonstlat och finurligt. Stor omsorg om språket och ämnena. Gillade!
Bianca Salming som läser stelt ur ett manus. Det gör mig totalt ointressserad. Fast jag känner att jag nog borde ta hennes sommarprat på allvar så zoomar jag ut hela tiden.
Gillar också språket hos Westerberg, enkelt och rakt men ändå elegant och finurligt på olika sätt. Hade inte lyssnat om du inte ”rekommenderat”.

Jag har lyssnat på en hel del nu. Det är härligt att lyssna medan man målar och fixar... :) Alla som jag har hört hittills, dvs Renée Nyberg, Jessie Sommarström, Staffan Westerberg (nästan hela), Ina Lundström och PM Nilsson har haft något som har varit intressant för mig. Det är något speciellt med att höra en människa BERÄTTA helt enket... :)

.... har sett Ina :heart Bruce två gånger :o Grät lika mycket till den!
Ja, på något vis träffade det mig rakt i hjärtat när hon sa att "Bruce behövs för han är typ den enda som fortfarande säger snälla saker om folk som inte har så mycket pengar."

Världen är ganska tuff och rå idag men även människor som inte har det så gott ställt kan ha drömmar och uppskatta det lilla i livet.

Lyssnat på många nu.

Alla jag lyssnat på har varit bra men på olika sätt.

Axels berättelse om sexuella övergrepp är det som satt sig starkast.

Hooja och Mårdis var klockrent jag gick i skogen och slogs med mygg samtidigt som jag lyssanade perfekt inramning.

Ina var intressant och väldigt långt från mig som person. Kultur från en annan sida.

Renée, Camilla, Jessie och Annie är också värt att lyssna på. Inte ogillat och stängt av ngn ännu!

Lyssnar på Läckberg nu och ännu ett fantastiskt sommarprat. Årets uppställning har verkligen levererat

Har lyssnat på alla hittills. Tycker mest om Rene och Ina. Den förstnämnda för hur hon pratade om sin pappas död (känner igen mig) och Ina för att hon är en frisk fläkt, rak och alldeles underbar.

Har lyckats lyssna på alla hittills. Gillar många! Har inte stängt av något men hade svårt för PM Nilsson, kändes som en lite dryg person? Men det kan vara mina fördomar som färgar omdömet, försökte gå in med öppet sinne men njae det var fasen svårt. Staffan var väldigt behaglig att lyssna på, det var ett fint program. Gillade Ina mycket, även dagens med Lina Wolff, dock var språkmelodin lite knepig för mina öron men kom in i det. Sussie Erikssons var mysigt också! Nej men de flesta har varit bra, det är ett roligt programformat där jag får höra personer jag annars aldrig valt själv att lyssna på.

Och jag är också med i klubben ”vi som älskar Ina 😍

Det var lite extra intressant med henne syn på att ”prata om jobb och inte sig själv är urtrist” (som jag ÄLSKAR ❤️ jag jobbar förvisso, men jag är inte mitt yrke utan en person) och så lyssnade jag direkt efter på Charlotte von Essen som byggde stora delar av sitt sommar på just sitt yrke och arbetsliv 😅 Men hennes var heller inte dåligt, det var bara längre från mig själv?

Sussie Eriksson var trevligt och lättlyssnat. Kommer nog inte minnas nåt särskilt av det om ett år men tiden jag lyssnade på den var det mer än värt.

Dagens, Lina Wolff, gillade jag!
Iofs handlade väl det med mer om yrket än henne som person men det var roligt att höra om hur hon jobbar och tänker kring översättningarna!

Liknande trådar

Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 467
Äldre Årets viktigaste tråd, såklart! Nu är det inte alls lång tid kvar innan årets säsong drar igång. Vad tror ni om i år? Några favoriter...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 611
Senast: Karfitsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar