Jag älskar Sommar i P1
och brukar försöka lyssna på alla varje år.
Några gånger slår jag av för att det inte alls passar mig. Ganska ofta lyssnar jag med ett halvt öra för att det är halvintressant men några gånger per år får de mig att gråta eller skratta högt och bli minnen för livet.
Hittills i år har JAG tyckt:
Annie var jättetrevlig att lyssna på! Intressant, personligt och härligt ”urklipp” ur hennes liv istället för att ta från födsel till avgång som partiledare
Renee är sanslöst proffsig och att ha med klipp med andra ljud och röster var ett bra grepp. Historien var ju bra… men det blev lite mer proffsigt än personligt för mig och även om jag lyssnade med iaf ett helt öra så var det inte så minnesvärt.
Axel känner jag så här är jag helt utan möjlighet att vara opartisk eller recensera alls. Tycker såklart att det var helt fantastiskt som sommarprat och att det var en viktig historia att dela, och att det gav många tankar som jag fortfarande bearbetar. Dessutom är han väldigt duktig så det var väldigt proffsigt rakt igenom. Men jag är partisk, oklart hur jag hade lyssnat om jag inte alls känt till honom.
Andreas Cervenka är just ett sånt sommarprat som jag borde älska. Insatt och intresserad i ett ämne, duktig på att förklara och jag älskade att han tog fram ”5-åringen” flera gånger. Men av någon märklig anledning fastnade jag inte alls så mycket som jag trodde i hans sommarprat?
Jag tror nästan att det berodde mer på mig och vilken dag det var än på sommarpratet, den hade alla rätt men jag fick ändå inte den upplevelse jag hade trott jag skulle få av de ingående delarna?
Jessie Sommarström idag var fantastiskt bra
Absolut har vi hört historier om motgångar och tragedier och hur en stark person tagit sig genom dem förut men jag älskar det ändå. Och jag älskar ännu mer om att höra personer med passion för något beskriva sin passion så JAG kan känna hur mycket de älskar det. Sekvensen där hon beskrev kanapen på Årets kock tävlingen 2022 gjorde mig tårögd
av alla goda anledningar man kan tänka sig. Såklart var alla historier om hennes mamma också sådant jag grät av, älskar att bli berörd på det viset.
Väldigt trevlig röst, bra manus, lät inte för repeterat. Jag gillar!
Nog årets överraskning så långt för egen del.