Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

och för det andra är hennes föräldrapenning så hög jämfört med hans att man inte har råd att låta honom vara hemma.

Det har jag också hört! Det är ju fantastiskt! Helt uppenbart exakt motsatta argument beroende på om det är mannen eller kvinnan som tjänar mest.

Första gången jag hörde det där kunde jag inte undvika att låta undslippa mig några fascinerade-förvånade frågor, men de besvarades helt lugnt: självklart ska den med högst föräldrapenning vara hemma, det är ju mest lönsamt.

Men inkomstbortfallet måste ju bli större, sa jag, utan att riktigt få något tillfredsställande svar.

Åh grattis en vår-bebis till!!
Kunde ju avvarat några av mina förlossningstimmar åt dig, jag låg där i 36 timmar. Och så kunde du väl avvarat lite krystvärkar åt mig för dessa kom aldrig igång på mig ordentligt tyvärr och avtog sedan helt.
Tänk att det kan vara så olika :D

Mmm... Jag har klämt fram två ungar på mindre än 15 timmar. Det kan vara så otroligt olika. Varför måste det vara så olika? Det borde vara lag på att det inte får ta för lång tid!

Åhhh grattis. Låter underbart att det går så där fort.

Har haft en OK helg, men jag kan fortfarande inte sova pga domningar i armar och händer. Ska till BM i morgon och hoppas få tips/hjälp med detta. Kan inte beskriva hur otrevligt det är och att jag inte kan få det att släppa på många många timmar.

Min dotter var en riktig bajs-bebis i början, 10 blöjor var det på förmiddagen här typ:D ;)

nu går det runt 6 om dagen ungeför , 7 månader gammal.

Åh nej, det stämmer alltså :D Jeez, trots 5 småsyskon har jag aldrig reflekterat över att det går mycket blöjor!

Åh, grattis! Tänkte faktiskt på dig innan jag gick in i tråden, att det varit ovanligt tyst, så att du kanske hunnit föda - och så var det!

*lånar egen*

Fyyy vilka förvärkar jag hade igårkväll :crazy: Blev alvedon, dusch och vetekudde. Hann nästan bli liiiite orolig, är 25 dagar kvar till BF nu och 10 tills jag bestämt att han ska ut - hästarna är ju inte på bete än!!

Vet inte om det beror på att jag tog ut mig för hårt när jag red, det var helt underbart ridväder med nedgående sol, nästan vindstilla och alldeles perfekt temperatur :love: och på det en rätt samarbetsvillig häst, så körde på ganska "ordentligt" (japp, numera är en halvtimmas dressyrpass med trav under lättridning och några varv på volten i galopp ordentligt). Och tömkörde häst nr 2 därefter. Hmm..

Näh, 15 dagar kvar tills jag beställt förlossning är det ju. *rättar mig själv*

(Fy vad jag sitter och drönar fram en massa inlägg, skyller på att jag väntar på att tvättmaskinen ska bli klar så att jag får hänga tvätten och sedan göra lite nytta ;))

Vore kanon om man kunde beställa datum för förlossning.
I kväll släpper jag mina hästar på bete och hoppas att det går bra. Jobbar 2 veckor till och åker sen till Skåne på semester i ca 4 veckor. :laugh: Måste vara hemma till den 12:e juli då hästarna ska skos/verkas och sen kan bäbisen få komma någon vecka för tidigt.

Jag föreställer mig att om jag säger det med tillräcklig övertygelse i rösten så blir det så :D "den 15:e ska han födas punktslut". Inte för att det gör något alls om han kommer den 25:e heller, som beräknat, men jag vill gärna slippa gå över tiden så satsar på lite tidig istället ;)

Vad skönt med betessläpp! Maj har varit ovanligt bra för tillväxten här, men lite mer behöver det få växa så något släpp blir det inte förrän tidigast om en vecka - tio dagar.

Tänkte också att min skulle få komma tidigt... Men nu har hon bara 5 dagar på sig innan hon blir överburen... Och inte överdrivet mycket tecken på att hon tänker komma... Så jag räknar väl med två och en halv vecka till då... ;)

Usch då- det är inte karpallederna som tagit stryk???

Här hemma är det hästtomt sedan jag var på BB. Kändes lite lustigt att betessläppet fick ordnas utan mig...
Men det är skönt att inte ha ngt mer att tänka på än sig själv och lillan :)

GRATTIS Brandgul :) När var det dags eg?
Ni andra i tråden- blir ni lika avundsjuka som jag var varje gång det kom en ny bäbis? Naturligtvis är man glad för deras skull ;)

Ni andra i tråden- blir ni lika avundsjuka som jag var varje gång det kom en ny bäbis? Naturligtvis är man glad för deras skull ;)

Precis när bebisen är född kanske, men sen när folk börjar skriva om vidriga förlossningar och alla amningsproblem känner jag mig inte särskilt avundsjuk längre... :crazy:

Jobbigt att det måste bli värre innan det kan bli bättre!

Vi får hoppas att din förlossning blir super och att din amning klickar :)

Nu så här efter tio dagar så känner jag mig ganska hemma i det mesta. Har inte speciellt ont mer än i revbenen så har du tur så slipper du det ;)
Det jobbigaste nu är oregelbundenheten. Att man inte vet när man kan gå ut o så. Kallt ute är det ju med. storm nästan. Gör ju allt lite omständigare såklart.
Men om man är inställd på att sitta o se på tv och så är det nog toppen de första veckorna ;)
Man kan följa serier både dag o natt ;)

Fast det låter ju inte som så stor skillnad, kan inte gå ut nu heller eftersom jag får ont av att gå. Plus att eksem och sår gör att jag har svårt att ha ordentliga kläder på mig, har en tunn sidenklänning jag kan ha, och den bor jag i. Så jag håller mig mest i lägenheten, eller sitter kanske lite på balkongen.

Fasar lite för den första veckan, faktiskt, eftersom det kommer ta ungefär en vecka innan eksemen börjar försvinna, och att ha ont+extrem klåda+skrikande bebis+ömmande bröst samtidigt känns inte så kul...

Åh, men mycket kan hända på 5 dagar ;) Ett par dagars överburenhet må väl vara hänt, men hoppas verkligen att det inte blir tal om veckor!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka