Sv: Sommarmammor 2010
Vårt barn föds också i juni och vi räknar med att skola in i augusti, så den månaden som saknas täcker vi upp med semester. Fast då sparar vi inga dagar, vi kommer jobba heltid bägge två sen, så det känns inte som så stor vits för oss att ha sparat.
Jag var också student tills för inte så länge sen, kanske är det som gör att det känns som att man ändå kommer få det rätt bra nu även om det blir lite mindre pengar. Kan fortfarande ibland tycka att det fruktansvärt lyxigt bara detta att ha möjlighet att bo i en egen lägenhet med egna möbler, och tillgång till bil dessutom!
Nä ett par tusen är inte mycket att orda om Så liten skillnad tror jag inte att vi kommer få hur vi än gör, men å andra sidan har vi inte ännu räknat på alla alternativ.
Om vi är hemma ovanligt länge eller inte låter jag vara osagt, eftersom lilleman med största säkerhet blir ett junibarn och vi planerar inskolning på dagis i augusti -11 så blir det ett drygt år där. Sen skulle det inte sitta fel att ha några dagar sparade inför framtiden heller.
Men vi får se, tänkte börja med att ta ut 25 dagar/mån och det känns inte som att vår ekonomi kommer gå under av det - däremot så blir det betydligt mindre "unna sig" och antagligen lite mindre sparande under föräldraledigheten. Men det är en kort tid i det stora perspektivet, och det var inte länge sedan vi båda var studenter och levde på betydligt mindre pengar varje månad
Vårt barn föds också i juni och vi räknar med att skola in i augusti, så den månaden som saknas täcker vi upp med semester. Fast då sparar vi inga dagar, vi kommer jobba heltid bägge två sen, så det känns inte som så stor vits för oss att ha sparat.
Jag var också student tills för inte så länge sen, kanske är det som gör att det känns som att man ändå kommer få det rätt bra nu även om det blir lite mindre pengar. Kan fortfarande ibland tycka att det fruktansvärt lyxigt bara detta att ha möjlighet att bo i en egen lägenhet med egna möbler, och tillgång till bil dessutom!