Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Håller med dig... lägg till otaliga toabesök med avsköljning efteråt på listan... Men ändå är det värt det ;)
Jag vill ha värme ute nu. Blir galen på draget. Dattarna känns som isbitar ocg gör ont även om man har luvtröja på :(

Så ni har inte haft fint väder idag? Här har det varit strax under 20 grader och sol, så det har vart skönt.

Jag var hos narkosläkaren idag för att få reda på om jag kan få EDA efter min ridolycka för två år sen. Jag lyckades ju såklart bryta de utskotten på just de kotor där de sätter EDAn i mellanrummet. Det som däremot var tur är att jag bröt sidoutskotten så det skulle "nog" gå bra att lägga den. Jag tar det som att det går bra att lägga den om det skulle behövas.

Det enda jag just nu tycker är jobbigt är att det har kört ihop sig helt med min vikarie på jobbet. Vi måste hitta en ny och jag jobbar sista dagen på fredag... Det är bara jag och min kollega så det är rätt sårbart.

Usch- det lät inte kul ngt av det... Hoppas att det löser sig med jobbet- det är skönt att kunna släppa det i tid- fast jag blev ju iofs bara förkyld sen.... Jag kanske hade klarat mig bättre om jag fortsatt att jobba ;)
Som tur e så hade varken jag eller min personal ngn tanke på EDA. Hade nog inte varit lönt heller då jag fick krystvärkar för tidigt...
Jag fick därimot en Peptid??? spruta för att bromsa av allt- det blev mkt bättre med ryggvärken sen :)

Ja det vore skönt om det kunde lösa sig med jobbet innan jag går hem på fredag, antar att jag i värsta fall får jobba en vecka till, men då har jag isf bara en vecka ledigt innan BF och jag känner att jag har lite jag skulle vilja fixa hemma och vila upp mig. Bara för det kommer jag säkert gå 2 veckor över tiden och så lär jag väl ruttna på att inte ha något att göra ;)

Vi köpte förresten en Beco Butterfly idag och hoppas att bebis kommer att uppskatta den sen :)

Var hos BM i morse. Alla värden såg bra ut, kommer inte ihåg siffrorna nu....
Kurvan såg perfekt ut. Bebis låg med huvudet neråt men var inte fixerat.

Fick remiss så att jag kan få skenor till handlederna pga mina domningar. Tips från BM va att linda stora salladsskedar längs handlederna så länge på natten. Läckert.:p

Nu är hästarna släppta på bete och det känns skönt att ha det klart.
Måste visa er en bild på snyggingarna.....

GRATTIS Brandgul :) När var det dags eg?
Ni andra i tråden- blir ni lika avundsjuka som jag var varje gång det kom en ny bäbis? Naturligtvis är man glad för deras skull ;)

Hon kom bara ett par dagar innan BF, så det var ju precis på gränsen mellan maj/juni, men hon valde att bli ett majbarn. :)

Jag är ruggigt glad över att det var helg och pappan var hemma och kunde fixa med sonen och så. Tänk om det varit vardag och jag var ensam hemma :crazy: Då hade hon kommit i hallen och sonen hade fått bevittna det. Nu hann han precis ut genom ytterdörren innan jag tappade kontrollen.

Nu är det dags att ta itu med all tvätt som blev. Fostervatten och blod - mmmm... Jag har inte orkat tidigare. Men nu är det väl hög tid med det... :d

Det enda jag just nu tycker är jobbigt är att det har kört ihop sig helt med min vikarie på jobbet. Vi måste hitta en ny och jag jobbar sista dagen på fredag... Det är bara jag och min kollega så det är rätt sårbart.

:mad:

Nu blev jag lite arg. Det är inte din uppgift att oroa dig för en vikarie, det är din chefs uppgift.

Såvida du nu inte jobbar inom din familj eller något sådant, då kan det ju bli lite känsligt...

Fast det låter ju inte som så stor skillnad, kan inte gå ut nu heller eftersom jag får ont av att gå. Plus att eksem och sår gör att jag har svårt att ha ordentliga kläder på mig, har en tunn sidenklänning jag kan ha, och den bor jag i. Så jag håller mig mest i lägenheten, eller sitter kanske lite på balkongen.

Fasar lite för den första veckan, faktiskt, eftersom det kommer ta ungefär en vecka innan eksemen börjar försvinna, och att ha ont+extrem klåda+skrikande bebis+ömmande bröst samtidigt känns inte så kul...

Även om man är öm lite här och där så är det superskönt att slippa magen! Bara det är värt så mycket. Jag tycker att det är många småsaker som klickar på plats direkt barnet kommer ut.

Sen kan man välja att inte amma om det är jobbigt med brösten! :bump:

KL

Har precis lagt in lite bilder på min lillskrutta i bildtråden men tänkte slänga in någon här med...
Hon skulle ju varit ett sommarbarn även om hon valde att komma alldeles för tidigt :)

DSC00412.JPG

DSC00342.JPG

Även om man är öm lite här och där så är det superskönt att slippa magen! Bara det är värt så mycket. Jag tycker att det är många småsaker som klickar på plats direkt barnet kommer ut.

Sen kan man välja att inte amma om det är jobbigt med brösten! :bump:

Ja, fast man ska ju ge det ett par (plågsamma) veckor innan man ger upp ifall det inte fungerar. Min barnmorska var inne på att man ska försöka i ett par-tre månader innan man ger tappt, men så länge tänker jag nog inte försöka om det verkligen inte fungerar.

Iom med att problemen jag har (eksem och magsmärtor) inte kommer direkt från gravidmagen, så kommer det förmodligen ta ett tag tills de är borta, även om jag inte har en bebis i magen längre. Magsmärtorna vet de ju inte alls vad det är (det är alltså inte förvärkar eller liknande, utan något annat. Kanske en inflammation i livmoderväggen.), så det är inte ens sagt att det kommer bli bättre efter förlossningen. Även om man hoppas på det såklart.

Hur stor var hon när hon kom? (har du kanske skrivit redan men orkar inte leta :angel:) Tycker du kan hänga kvar här ändå, det var ju nästan sommar ;)

Visst tolkar jag livsmedelsverket rätt, att det är okej att äta t.ex. brieost och rökt mat vid amning? Att listeria och toxoplasma bara överförs när barnet är i magen? Håller på att längta ihjääääl mig efter en god ostbricka :d

Ja, egentligen ska det inte vara mitt "problem", men det blir det iaf. Min chef är inte alltid en sån bra chef, jag och min kollega är självgående och får fixa allt själva i princip, dessutom är han konflikträdd och har inte koll på lagar och bestämmelser som han borde ha koll på. Min kollega försöker lugna mig med att det blir hennes problem och att jag går hem på fredag, men jag vet ju att hon kommer få det jobbigt... Vi hoppas att vi mirakulöst hittar en ny jättebra vikarie, men vi får se hur det går. Annars får vi ta in något bemanningsföretag eller vad som tills de hittar någon passande.

Visst tolkar jag livsmedelsverket rätt, att det är okej att äta t.ex. brieost och rökt mat vid amning? Att listeria och toxoplasma bara överförs när barnet är i magen? Håller på att längta ihjääääl mig efter en god ostbricka :d

Ja, så är det. Men risken att få listeria av ost är ändå mikroskopisk, tror det finns tre fall någonsin där man hittat listeria i ost i Sverige. Och rökt mat är helt ok, så länge den inte håller på att bli dålig (och då borde man inte äta den oavsett om man är gravid eller inte ;)).

Så jag har ätit diverse ostar med god aptit under större delen av graviditeten. Och varmrökt skinka t ex har jag inte ens uppfattat som något man inte får äta, så det har jag ätit hela tiden. Ät du med gott samvete, skulle jag säga. :)

KL

Jag måste få spy ut lite galla!!! Jag blir såååå trött!!! Har sedan ett halvår tillbaka försökt hitta en bra lösning för min häst nu i slutet av min graviditet och början på föräldratiden. Det har gått lite upp och ner. Ni som varit med hela tiden har ju fått höra det mesta här inne på Buke. Nu är iaf allt fixat tills han ska gå på bete. Skönt!

Men, idag när jag kom till stallet så hade den ringorm som funnits i vårt stall i ca 1 månad spritt sig till minst 1 häst till, vilket betyder att den som hade det från början visst smittar, trots att den hela tiden varit under behandling. Detta betyder att OM min häst får skiten kommer han inte få åka på betet han ska på till midsommar, vilket betyder att jag kommer vara tvungen att ta stallpass flera gånger i veckan hela sommaren, något som jag absolut INTE har räknat med!!! Detta betyder också att min häst isf inte kommer få gå å vila i en gräshage, utan vara ute fyra timmar om dagen i en hage utan skugga eller gräs... Jag vet inte vad jag gör om han blir smittad! Vill verkligen inte att han ska behöva vila hela sommaren under de förutsättningarna... Och min plånbok vill det definitivt inte... Suck suck suck! Jag börjar bli riktigt trött på ALLT oförutsätt som händer med min häst... Det börjar bli lite för mycket nu...

Men men, bara att hålla alla tummar och tår att han inte blir smittad, eller rättare sagt, att han får symptomen. *hoppashoppashoppas*

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka