Sv: Sommarmammor 2010
Inte jag heller. Det var inte okej att sitta och amma 14 h om dygnet med första barnet och det är helt omöjligt när man har två... Det skulle kunna fungera så länge pappa är hemma. Men sen finns det ju ingen möjlighet. för mig är det inte acceptabelt att utsätta mig för det igen heller.
Men lite andra bonusgrejer som gör att tillvaron piggas upp får jag ju hoppas på att du också får. För mig personligen:
Vadkramperna försvann direkt, domningarna i handlederna försvann direkt, inte svårt att andas, inte svårt att ligga på rygg eller byta sida i sängen, lättare att ta på strumpor, JAG KAN BÖJA MIG NED, jag behöver inte kissa stup i kvarten och jag läcker inte så satans mycket något mer
Ja jag tycker att de förändringarna är härliga i alla fall
Ja, fast man ska ju ge det ett par (plågsamma) veckor innan man ger upp ifall det inte fungerar. Min barnmorska var inne på att man ska försöka i ett par-tre månader innan man ger tappt, men så länge tänker jag nog inte försöka om det verkligen inte fungerar.
Inte jag heller. Det var inte okej att sitta och amma 14 h om dygnet med första barnet och det är helt omöjligt när man har två... Det skulle kunna fungera så länge pappa är hemma. Men sen finns det ju ingen möjlighet. för mig är det inte acceptabelt att utsätta mig för det igen heller.
Iom med att problemen jag har (eksem och magsmärtor) inte kommer direkt från gravidmagen, så kommer det förmodligen ta ett tag tills de är borta, även om jag inte har en bebis i magen längre. Magsmärtorna vet de ju inte alls vad det är (det är alltså inte förvärkar eller liknande, utan något annat. Kanske en inflammation i livmoderväggen.), så det är inte ens sagt att det kommer bli bättre efter förlossningen. Även om man hoppas på det såklart.
Men lite andra bonusgrejer som gör att tillvaron piggas upp får jag ju hoppas på att du också får. För mig personligen:
Vadkramperna försvann direkt, domningarna i handlederna försvann direkt, inte svårt att andas, inte svårt att ligga på rygg eller byta sida i sängen, lättare att ta på strumpor, JAG KAN BÖJA MIG NED, jag behöver inte kissa stup i kvarten och jag läcker inte så satans mycket något mer
Ja jag tycker att de förändringarna är härliga i alla fall