Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Hihi! Jag slaktade ett dubbelpåslakanset från Hästens till min skrutta... Har sytt om det till Spjälskydd, två täcken, 2 örngott och en filt med fleece under :)

Känner mig sååå duktig och dessutom kan hon ha likadant som oss ;)

Jag tycker oxå dset känns konstigt att tvätta innan men det är nog det bästa...

Tänk om man ändå kunde sy... ;) Även om jag haft en symaskin hade jag nog aldrig ens tänkt tanken att sy själv... Inte min grej helt enkelt (och säkert därför jag inte har en symaskin också ;) )

Men en annan sak, behöver man tvätta täcken och kuddar också??

På mig tryckte det aldrig neråt iaf, Moa fixerades i v 33 eller nåt sånt.. jag fattar fortfarande inte hur det känns när det trycker på neråt, den enda gången det gjorde det under grav var under krystvärkarna:D

Zazzaraz täcken kuddar behöver man inte tvätta innan, utan det är bara sängkläder och kläder (sånt som kommer i kontakt med bebisens hud)

Så bra! Jobbade med att sälja täcken och kuddar förut och då rekommenderade vi inte att kunderna skulle tvätta sina sängkläder för ofta (alltså täcken och kuddar) eftersom man förstör fibrerna då... Känns lite trist att börja göra det innan bebisen ens är ute ;)

Jag har en supertrist söndag så jag fotade både vagn å vagga, så ni kan ju få se ;)

30920621.jpg

30920624.jpg

Åsså mitt eviga tjat, men vad sjutton bäddar man med i vagnen??? :confused:

JAg kan eg inte heller sy... Hihihi. Jag hade sån tur att knapparna som sitter längst ner på påslakanen passade exakt till 3sidor på spjälsängen. Sen behövde jag bara sy ett "örngott" till sista delen.
För raka sömmar - det klarar jag på mitt arvegods från farmor :) Ingen hightechmaskin här inte. Klarar väl raksöm och sicksack.

När jag har tömt sängen på alla andra barnsaker kanske jag slänger upp en bild... Som likosm på vagnen o så...

jag har plastad frotté på madrassen, sen lakan , kudde, (fåskinn). Eftersom Moa kom när det började bli kallt har hon haft täcke, men nu när det börjar bli varmare köpte jag en fleecefilt och klippte den i samma storlek som påslakanet och har den där i. Sen en extra filt under vagnen om det blir kallare:)

Tänk om man ändå kunde sy... ;) Även om jag haft en symaskin hade jag nog aldrig ens tänkt tanken att sy själv... Inte min grej helt enkelt (och säkert därför jag inte har en symaskin också ;) )

Hehe, det är sånt man har svärmor till :D Hon har tillochmed börjat sticka till bebisen... hon kommer även att få sy lite endra grejer, som lakan till vagnen vilket vi tänkte slakta ett vanligt lakan :idea: blir ju flera stycken små till vagnen!

Jag har oxå funderat på hur man ska bädda vagnen, har ju mjuklift och i den är det ingen madrass, så jag funderade på om man skulle ta en handduk och sedan ett lakan runt den för att slippa tvätta hela liften vid ev olycka... sen har vi flera filtar i olika tjocklekar som vi tänkte ha till vagnen, ska även inhandla en kudde till vagnen och en till spjälsängen.

Idag vart vi iväg på barnloppis och fyndade en massa små söta kläder, sambon hittade en body med texten "I love Dad" :rofl:
Kläder till så små är ju hur fina som helst även begagnade.

Jag har ju ingen häst längre men var iväg igår på tävlingar i klubben. så jag passade på att klappa och pussa på en massa hästar :love: det var sååå mysigt!
Jobbigt bara att man aldrig lär sig att det är svinkallt i ridhus :angel:
Sambon var lagom road då han fick vara chafför :p han hade redan idag förträngt denna traumatiska händelse...

Min mamma älskar att sticka så hon har redan stickat kofta och mössa, klänning, vantar till i vinter och sockor... Hon tycker att bebis får komma snart, annars hinner hon sticka mer än vad vi kommer ha plats till ;)

Jag har också mjuklift och vill ju ha något skönt för bebis att ligga på... Man kanske kan slakta ett tunnare täcke och sy något "påslakan" till så har man som en liten madrass. Det ska jag nog göra, eller snarare flirta lite med mamma eller svärmor som är duktiga på att sy :) Sen ska jag ha en liten kudde och en flanellfilt om det är varmt och en fleecefilt att lägga på om det är lite kyligare. Det ska ju förhoppningsvis vara rätt varmt i midsommar när hon antagligen kommer.

Sen måste jag fråga om ni har koll på när bebisen brukar fixera sig? Jag är i slutet på v 34 och min fröken tvärtom slår fortfarande frivolter i magen och jag känner inget tryck neråt whatsoever...

Min son fixerade sej aldrig och hon som ligger i magen nu har inte hellet gjort det. BF +1 idag.

En del fixerar sig inte alls så det är inget du behöver oroa dig för. Dock bör den ligga med huvudet neråt innan den blir så stor att de inte kan vända sig.

Vet att någon i vårtråden skulle göra vändprovningar runt v 37. Hur det gick vet jag inte. Men bäbisen har iaf kommit ut :)

Själv ska jag till BM imorgon. Ska bli skönt o höra att allt är normalt. HAr nog fått lite foglossning igen. Ryggen har klonkat lite ett tag men nu har jag ont lite överallt när jag ska röra mig... Kanske är det det som gör ont fram också men att det känns annorlunda nu när hon är så stor.... Många frågor- antagligen svar imorgon em !

Jag har också funderingar hur vagnen ska bäddas. Kommer ju säkert vara jätte varmt i augusti när lillbäsis ska börja åka i vagnen men han borde ju vilja ha någonting över sig. Svårt det där.
Vi ska ju ha en babylift i vagnen och det är ju madrass i den så borde ju finnas nå lakan man kan köpa till den och sen ha plastad frotté under. Men från när ska man ha kudde i vagnen? Redan från första början?

Men misstänker att detta kommer få bli mitt projekt sista veckorna då vagnen inte kommer förens sista veckan i juni å allt annat är ju nästan redan klart nu så. Vet att jag är tidig, men skulle bli knäpp om inget skulle vara klart!

Man är inte knäpp hur man än gör... Man gör som man själv känner att man behöver :)
Om du är lugn och mår bra ska du se att det underlättar för alla :)

Jag ångrar inte att jag åkte till ullared och köpte bassaker tidigt- typ v 25. Nu hade jag nog inte orkat klampa rundor o leta....
Sen har jag visst förståelse för de som väntar också.

Ne jag är också glad att vagn, bilstol & säng och allt sånt man velar om är klart för jag orkar inte stå still så länge nu och vela. Gå går bra men inte stå still då kryper det i hela kroppen.

Visste jag har en sambo som kan handla, men han vill inte göra det själv och jag vill verkligen vara med och välja dessa saker! :) Jag vill också till Ullared men det är liiiite för långt för min del(ca60mil tror jag), tråkigt nog.

+ Ia*
Ah, ok, då får vi hoppas att hon hamnar med huvudet neråt iaf då :) Ska till BM på onsdag igen så jag får väl veta närmare hur hon ligger då.

Fotade spjälsängen jag med som står klar sen lääänge! :)

version-1314333cb7aae3e7cf52f3575082a0e9

Byrån ska få agera skötbord då vi behöver förvaringen!

version-f2b738f2d39f503801df292fac821593

Listen ska dekoraras om lite bara jag klurat ut hur.

Någon mer som är färdig med sin bebishörna! Jag vill se fler bilder! :)

Senast ändrad:

Så mysigt det ser ut! Jag älskar de där lakanen med Laban på, vill också ha.

Jag måste ta hem min vagga (som farfar gjorde åt mig när jag var liten) och måla om den innan jag blir alltför orörlig. Den är i furu nu, men jag vill ha den vit och grå i stället. Problemet är bara att det är så rörigt här hemma, pga renovering, att jag inte har någonstans att ställa den... Tur att det är tre månader kvar så vi kanske hinner få någon ordning här hemma.

det såg ju jättemysigt ut :)
Vi har fixat lite i en hörna med sängen men inte bäddat än då vi behöver köpa kudde :) och så har vi en katt som tycker att allt som är till liten är det mysigaste som finns...
Så fort vagnen kommer in i lägenheten kryper hon in längst in i liften och sover där så man inte hittar henne :D
Sängen ska bäddas om ett tag och sen lägger vi en filt över allt så att det inte blir hårigt. kan fixa lite bilder då.
Skötbordet har vi ett sånt på badkaret så det ställde vi dit direkt vi köpte det, minst ivägen där :)

Ja vet man vill nästan krypa ner där själv! :)
Lakanen ligger i för att skydda täcket och kudden från damm och hundhår. Men det ska tvättas innan bebis kommer.

Vi fick med laban lakanen och spjälskyddet när vi köpte spjälsängen, det är använt men helt i nyskick. Ser bara ut som hon har tvättat det engång ungefär. :)

Har du testat med att lägga i folie där du inte vill ha katten? Många som sägs ha testat och att det fungerar!

Nej, har inte testat folie eftersom vagnen står i ett förråd i trappen, den har bara varit inne korta stunder då vi fixat i förrådet. sedan blivit dammsugad och ut igen :)
tror inte vår katt skulle fatta vad som hände med folie ;) hon är långt ifrån den smartaste :p
Sängen används för tillfället som klädförvaring :o sen blir vi tvugna att hålla ordning :p
Madrass och sådant ligger i klädkammaren dit katten inte får gå!

Jo spjälsängen är utmärkt som klädförvaring måste jag säga :P Va tvungen å rensa lite när jag skulle ta kort :) Den fungerar även som förvaring åt bilbarnstolen och skötväskan mm. :P

Vi måste sätta upp krokar på väggen så man får något och hänga kläderna på som man ska ha igen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka