Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

KL

Måste bara föreviga detta! Kl är 0500 och jag KAN inte sova, helt omöjligt att somna om efter senaste toalettbesöket.. Ska visserligen upp halv sex så det är ju inte supermkt tidigare än vanligt. Men ändå! Jag kan ALLTID sova varsomhelst, närsomhelst normalt ;)

Du är rolig du :)
Lite laddad inför dina sista arbetsdagar kanske?

Själv är jag glad för denna gången jag vaknade var det betydligt bättre väder än i natt :)

Laddad och taggad till tusen känns det som... Och ändå lyckas jag inte ta tag i det som jag "borde" göra. Däremot började jag med "projekt blogg" igår, man ska ju tydligen ha en mammablogg när man är hemma och är ledig ;). Det var iaf till viss del denna nya blogg som gjorde att jag inte kunde somna om i morse, låg och planerade hur jag skulle ändra lite grejer i navigeringen... Hahaha

Hahaha! Då får du skylla dig själv...
Såg på Liberos sida att man kunde göra en hemsida till barnet. Det kan man ju göra hemma med men man kanske gör det om´de e enkelt där...

Jag blir så avundsjuk på er som får vara hemma. Jag vill med! :mad:

Haha, härligt att ladda för sista jobbdagarna!

Själv har jag haft en rätt dålig natt med många uppvak, jag behöver dock inte springa på toa, men är det inte för att jag måste vända mig så är det för varmt (sambon ligger för nära) eller för kallt (sambon ligger för långt bort, hehe). Då blir det liksom uppvak mer än en gång i timmen, så jag är rätt trött. Det gråmulna vädret här gör ju inte direkt så att man piggar på sig heller...

Har varit hos BM nu på morgonen. Alla världen såg bra ut. Tror att de var så här:
Järnvärdet hade gått upp sen sist och var nu på 124.
SF 29
Blodtryck 72/117
Socker 6,6
Hjärtslag: 138

I helgen har vi börjat fixa barnrum, och handlat mkt saker....
I lördgs skulle vi åka till Babyproffsen, men upptäckte efter en timme att vi var på Babyland. :angel: Köpte i alla fall ett babyskydd, efter en kanongenomgång av en som jobbade i butiken. Skulle köpa lakan och saker till spjälsängen men tiden rann i väg och helt plötsligt stängde butiken. Så dagen efter åkte vi tll Babyproffsen som bara låg någr 100 meter i från och köpte vagn + regnskydd och myggnät, kudde till säng och vagn, täcke till säng och vagn, spjälskydd, madrasskydd och dinglisar. Under tiden de skulle montera vagnen så gick vi över till Sova butiken och köpte sängkläder och överkast till själsängen från Lexington. Va så söta så det gick inte att motstå...
Efter all shopping var man helt slut och det har blivit mkt sova och i går åkte jag dessutom på en lättare släng av kräksjuka på kvällen. Fattade ingenting, meni dag känns det OK.

Ha ha vad härligt! Jag tycker om när man vräker på och köper allt på en gång :D Med första barnet jobbade vi båda heltid och hade gott om pengar så jag köpte t.ex. ett spjälsängsskydd för 400:-, sängkläder för mer än så osv. Jag bara handlade och handlade. (Ja för vi hade ju inga saker heller, säng, vagn osv) Men nu efter 2½ år med FP och deltid är jag glad över att lillasyster kan ärva de sakerna ;)

Man måste få lyxa lite. Skrattade lite när vi kom hem och insåg att överkast ooh lakan kostade med per styck än den nya sängen från IKEA.....

Jag kände också som du för ett par veckor sedan. Alltså att jag gärna slänger ut en massa pengar på nya fina saker som jag verkligen vill ha, men nu har jag helt bytt sida. Sitter och letar efter begagnat av alla sorter och sparar pengarna till annat. För mig började det helt plötsligt kännas så onödigt med en massa nya saker som bebisen ändå inte kan ta åt sig av. Den lär ju knappast märka om kläderna, lakanen eller möblerna är begagnade. Sparar hellre undan pengarna och köper fina saker när den blir större.

Jag känner mig jättetråkig som tänker så och fascineras över hur man kan vända så tvärt som jag gjorde. Antagligen är det väl de där hormonerna som spelar ett spratt igen... :grin:

Jag kanske hinner ändra mig flera gånger till innan augusti, vi får väl se! :p

Mitt späjlsängsskydd har varit värt varenda krona. Det var lite dyrare än Ikeas, men mycket högre och tjockare. Vi fick en son som har liiite svårt att ligga still på natten. Jag vet inte hur många gånger hans huvud har räddats av skyddet. Hade det varit ett lågt och tunt hade han slagit sig själv fördärvad.

Sen har vi också varit på begagnatmarknade av främst etiska skäl. Men jag lessnade på att ringa runt, leta annonser, hitta fina saker och sen åka runt halva stan för att få hem det. Uppmonterade möbler är dessutom svårare att få hem än platta paket när man inte ens har dragkrok på bilen (jag är f*n från Norrland och där har alla bilar dragkrok...) Så vi lessnade och nu köper vi det mesta nytt på tider och dagar som passar oss. Vi har ju jobbat båda två och vi hinner inte så mycket på kvällarna och helgerna. Vi vill kunna ha lite fritid också.

Någon måste ju också köpa för att det ska finnas beggat :) Det går ju runt runt liksom.

*kl*

Ni har varit så flitiga på att skriva att jag inte hinner lusläsa allt, men ser att ni pratat lite om det här med att tvätta sakerna.. hur var det nu, ska man tvätta med tvätt- och sköljmedel eller inte?

Soon-to-be morfar har i helgen köpt späljsäng med alla tillbehör, så nu är det ordnat. Och soon-to-be farfar har beställt skötbord. Kan inte låta bli att vara lite putt på min far som trots mina mycket tydliga instruktioner ("vi vill ha den rööööööda spjälsängen") köpte en blå :mad: :D Äh, jag är självklart jättetacksam över allt vi får, om än den fiiina röda sängen numer är en bal på slottet. Då ska bara barnkammaren bli klar så att vi kan börja inreda där nångång.

Jag var också till Babyland i lördags och jag var inte ensam där direkt ;) Jag köpte bara lite småsaker, har hunnit köpa det mesta innan.

Jag tvättade allt med tvättmedel och sköljmedel.

Nu börjar morgonen ta ut sin rätt. Har precis legat och snusat en halvtimme i vilorummet på jobbet... Nu blir det hårdkörning tills arbetsdagen är slut. Idag SKA jag orka åka upp till stallet!!! :)

Jag tvättade också med både tvätt och sköljmedel, men med allergivänligt sådant. Parfymfritt osv.

Jag tänkte också åka ut en sväng till stallet idag och titta på lite träning :)

Haha, nää det vill jag inte byta till. Jag vill bara vara hemma. Är så omotiverad att kliva upp på morgonen. :angel:

Fyyyy... Nu har jag kommit hem från BM. Det jag trodde var fixering av skruttan har resulterat i att hon ligger på fel håll- för första gången sedan v 24 då de kollade första gången....
Hur typiskt är inte det?'

Någon som provat vändningsförsök? Kanske främst omföderskor som kan svara på det....

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix