Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Nu blir jag nyfiken - det låter som att det var flera olika möbler ni köpte. Vad köpte ni då?

Matbord, TV-bänk, bokhylla och säkert något mer. Stolar leta vi som galningar i samma veva, det var väl ungefär då vi gav upp för det gick inte att hitta.

Grattis!!!!

Shit, att det börja födas sommarbäbisar gör attjag börjar inse hur kort tid det faktiskt är kvar :eek:

Matbord, TV-bänk, bokhylla och säkert något mer. Stolar leta vi som galningar i samma veva, det var väl ungefär då vi gav upp för det gick inte att hitta.

Oj, allt det till barnet? Vi har nog inte tänkt ha ett eget matbord t ex till barnet, h*n får sitta med oss vid vårt matbord sen när det blir aktuellt. :)

Hihihi! Inte ;) Min skrutta har redan ett eget bord till sin barnstol.... men den är köpt till syrrans barn för flera år sen ;) i blått... typiskt ;)
Min kompis sa därimot att det var väldigt bra med bordet framför då barnet inte kan dra ner saker från bordet där du själv äter. De har gott om plats att utforska på sin plats. Lätt o städa också... Det är alltså en bricka framför stolen.

Sen hindrar det att de sparkar stolen bakåt. Sitter de direkt vid bordskanten och är lagda åt det hållet så kickar de stolen bakåt så att den välter.

Sen hindrar det att de sparkar stolen bakåt. Sitter de direkt vid bordskanten och är lagda åt det hållet så kickar de stolen bakåt så att den välter.

Måste erkänna att jag aldrig hört talas om egna matbord till spädbarn, men där ser man! Tv-möbeln då, vad kommer ni använda den till (jag utgår från att barnet inte kommer ha egen tv)?

I natt var västa natten hittils. Sov mellan 22-23. Sen vaken mellan 23-4,30. Somnade om ca 4,30 och klockan ringde 5,45. Känner mig som ett vrak. Började nästan grina när jag upptäckte att det var is på bilen så jag behövde skrapa den. Kommer bli en härligt dag. Måste åka till hästarna i EM för i morgon ska vi på infoträff på KS. Tur att det i alla fall är en kortvecka....

Låter nästan som min natt. Vad har hänt med min nattsömn??? Jag har alltid kunnat sova, nu ligger jag bara å ojjar mig. Har inte direkt ont nånstans men är inte heller helt fräsch... I natt tror jag att jag mådde mest illa och tyckte magen var i vägen. Vid tvåtiden bullade sambon upp massa kuddar bakom ryggen på mig och la sin hand på magen och då kunde jag iaf sova, väldigt lätt, nån timme i taget...

När jag vaknade var mina ben lika svullna som när jag gick och la mig (om inte ännu värre). Så jag tog beslutet att jobba hemma på soffan med benen upplagda ordentligt på en saccosäck. Ska ringa BM också och höra om jag måste in ta ett nytt urinprov...

Så här kan det verkligen inte fortsätta för då kommer jag bli tokig. Klockan är 8,30 och jag håller redan på att somna på jobbet....

Jag sover riktigt bra på nätterna. Jag kissar inte ens. Jag kanske är uttrokad eller nått? Jag vet att med sonen så hade jag alltid ett stort glas vatten på nattduksbordet som jag drack på nätterna för jag var HYSTERISKT törstig. Jag vaknade med en öken i munnen. Men inte nu..?

Å andra sidan springer jag inte och pinkar hela tiden nu. Nu väntar jag tills SD har lagt av och sen är jag inte så kissnödig något mer :D Förra gången så trodde jag att jag fick SD för att jag var kissnödig, nu tänker jag att jag blir kissnödig av SD *ha ha*

Nä nu ska jag bädda sonens säng som han fick igår. Sen när han ska börja sova i den är en annan femma :angel: Men snart ska jag bädda spjälsängen också. Problemet är att vi inte har könsneutrala lakan och släkten vet inte om vad det blir... Så får vi besök blir vi avslöjade *hmm* Jo röda lakan säger nog för vi har bara haft ett par gråa och ett par gröna till sonen. Så då kan man ju undra varför vi inte använder något av dem som vi redan har... Men jag köpte det röda tyget med flodhästar från Ikea som jag ska sy påslakan av. Sonen har de gröna med flodisarna.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka