Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Kändes ju lite onödigt av din syster att säga så... Samtidigt som det måste vara väldigt svårt för henne, också... Men det kommer säkert gå bra för dig och din familj. Om det inte går att vända henne kommer hon ju komma ut på något sätt :)

Själv gjorde jag ett extra besök hos BM idag. Har fortfarande äggvita i urinen, men inget annat som kan tyda på havandeskapsförgiftning, kändes skönt att få höra det. Mår dessutom bättre efter att ha legat med benen högt nästan hela dagen. Förutom till kvällen, då jag åkte in till stan och fick en sjukt skön ansiktsbehandling. Passade på att färga ögonfransarna också, så man inte behöver tänka på det sen, när bebbe kommer ;)

Imorrn är sista dagen på jobbet! Sen hemma, känns verkligen märkligt...

Jag kommer definitivt inte från Stockholm, långt ifrån. ;) Tråkigt med syster din, klart man förstår att hon har det jobbigt men fel att ta ut det över dig. Fast det vet hon säkert, det hade kanske varit en jobbig dag och så snäste hon ifrån åt fel person.

Jooo- de e väl så....
Börjar undra om jag var dum som inte tvingade hem sambon att följa med imorgon. Inte kul o åka själv känner jag just nu... Tänk OM det händer ngt o de måste ta ut akut....

Hujja, det får vi verkligen hoppas att det inte behövs! Uppdatera oss så snart du är hemma igen :)

KL

Har sovit lite bättre i natt, men vaknade upp skrikandes med sendrag vid 4 tiden och kunde inte sova sen....
I kväll ska vi på Info-träff på KS. Påminde min sambo i morse, och fick då kommentaren: Bra, då ska jag lära mig att hitta dit. :eek: Herregud, jag vet att han har dåligt lokalsinne men att han inte hittar till KS???? Vi bor 10 minuter därifrån. Vi har olika förväntningar på kvällen.:D

Haha, det var en bra kommentar :D
Vi har redan kört en generalrepetition för en dryg månad sedantill förlossningen så vi vet var den är...

Min sambo säger ganska ofta att vi måste åka bort till förlossningen, så han vet var han ska köra... Jag har ju varit lite stammis på DS tidigare så jag tycker inte att det är nån big deal, men han vill gärna repetera ;)

:) Sista mötet avklarat. Nu är det bara att städa undan lite grejer... Känns verkligen konstigt...

Skönt att höra att det är flera män som mest oroar sig för resvägen till sjukhuset. Är typ det sista jag tänker på....Har man GPS i bilen så kan det ju knappst gå fel.
Låter underbart med sista jobbdagen. Efter i dag så har jag 20 dagar kvar på jobbet. Jag kommer att gå på semester 11 juni, 6 veckor innan BF. Känns mkt märkligt efter 12 år på samma arbetsplats, och troligen kommer jag aldrig att komma tillbaks heller....

Hur länge har ni planerat att vara hemma?

Oj, ska du inte tillbaka?

Planen för mig är att vara hemma tom 28 feb, sen börjar jobbet igen. Det är lång tid att inte jobba... Vi får se hur det går känner jag...

Jag tänkte vara hemma ett år ungefär, sen ska sambon vara hemma två månader också. Jag har tre veckor kvar att jobba, ser framemot att slippa det ett tag faktiskt, även om det kommer att kännas konstigt.

BÖRJAR MED DET BÄSTA!!!!
Skruttan hade vänt sig SJÄLV!!!!! Hon kan!!!! Nu hoppas jag att hon trillat ner så långt att jag inte behöver bekymra mig mer...

Förstår att det känns lustigt... Jag lämnade min ordinarie arbetsplats i maj förra året efter 9 år. Kändes i maggropen... Fast jag är fortfarande timanställd på moderföretaget iofs så jag träffar ju de ibland...
På tal om jobb- jag är ju timvikarie på 2 ställen eg men blivit sjukskriven av läkaren på spec mödravården. Idag ringde FK upp mig o sa att läkaren är tvungen att komplettera i läkarintyget om varför jag inte kan stå till arbetsmarknadens förfogande...
De e kul- det står ju att jag inte ska stå o gå hela dagarna. Vet ni ngt kock el servitrisjobb där man sitter ner?
JAg skiter iofs om de tar det rent ekonomiskt men om de djävlas så har jag ju iaf skrivit o gnällt här under hela min förkylning då jag ändå inte kunnat jobba så då vet jag ju iaf vilka datum som jag varit sjuk ändå ;)
Men blir lite Djävul bara för att känner jag. Jag vill ta det lugnt nu!!! Jag vill inte tänka på ett enda papper som har med sjukskrivningar el nåt o göra. Jag vill bara vänta ut skruttan....

Så nu ska jag ta på inhållande strumpbyxor så hon inte kan vända sig igen och gå ut o gå tills hon trillar ut ;) Då slipper jag ju bry mig om allt.... ;)

Hmm, vi har inte riktigt bestämt hur vi ska dela upp ledigheten än. Troligtvis kommer jag vara hemma mer, av rent kassa ekonomiska skäl då vi förlorar minst på det. Räknar med att börja inskolning på dagis när ungen är dryga året, dvs hösten -11.

KL

Nu är jag hemma en sväng... fixar med lite papper om vård av barn mm. lika bra att få iväg allt sånt, man vet ju aldrig hur lång tid det tar.
Jag mår toppen, förlossningen startade med vattenavgång och var helt över efter 6,5timmar.
Lilla Mikaela mår oxå bra, hon låg i kuvös första natten och fick lite andningshjälp, nu ligger hon i vanlig säng och matas genom sond.
Nu väntar vi bara på att hon ska komma igång och äta, sen behöver hon inte ligga isolerad på barnavdelningen längre och vi kan få ha henne vid oss hela dygnet.

Hoppas allt är så bra det kan vara med er och era magar :)

Vi tänker oss också att tjejen får börja på förskola i aug -10, så mellan mars-juli är hennes pappa hemma med henne.

Fick just veta att jag inte får ha mitt lönesamtal på den här sidan sommaren... Gah, jag blir så trött! Ska jag hålla på å fundera på det hela sommaren?? Hade varit skönt att ha det uträtt... Men men, blir det inte som jag vill så har jag hela hösten/vintern å försöka hitta ett nytt jobb :)

VA skönt att det gått så bra :) Min kompis fick ju också sin krabat helt enligt boken som er- men lite tidigare då ;)
Avundsjuk jag blir :) Du slipper ju den tunga tiden... hihi
Fast det är ju för att sjukvården är så fantastisk iofs. Annars kanske det inte hade varit så kul för er. Hennes vägde ca 1500 när han vände- hur går det för er? Hon kom hem från sjukhuset efter två veckor och har haft lite extra hembesök o så bara :)

Va kul med en Sommarbäbis!!! Genast känns min närmre :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka