Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Har ni varit på Mega baby i Häggvik? Jag har kikat in där en gång. De hade väl inget speciellt. Samma sortiment som de övriga, men gott om plats iaf *hi hi* Fast jag har inte direkt något att köpa så jag kollade inte så noga. Jag letade solglasögon och de hade inga som jag ville ha.

Om du menar Big Baby så har jag varit där mycket och tycker aldrig att det är bra... Men Ica´t brevid är vårt stammisIca så det blir lätt att man slinker in. Vi köpte bäddset till vaggan där, fanns inte direkt något att välja på om man är som jag ALLERGISK mot Tummen och inte supersugen på Laban...

Det känns fortfarande som att de inte har lyckats fylla upp butiken, tomt och lite tråkigt...

Min favvo är Babyproffsen på Hornsgatan, där finns allt vi har behövt iaf :)

Jag har vart på Babyland och Barnhuset (osäker på namnet) i Kungens Kurva och på Babyproffsen i Länna. Gillade Babyland bäst av någon anledning. Vi har köpt spjälskydd och amningskudde med Pingu på, ska väl köpa påslakanset med honom också. Sambon undrade om vårt barn verkligen skulle sova omgärdad av en efterbliven pingvin, haha, han är väl inte efterbliven? Jag älskade honom som barn iaf, men det kanske berodde på att han var just en pingvin och jag gillade det mesta som hade med djur att göra :)

Jag tror hon menar brickan man kan köpa till den matstolen jag har....

Jaha, jag såg framför mig ett helt matbord fast kanske med lägre ben, där barnet fick sitta alldeles ensamt och äta medan resten av familjen satt vid sitt vanliga bord. Det kändes lite... udda. :D

Vi behöver skaffa några småsaker till som inte fanns på IKEA, typ en filt och eventuellt ett skötbord (om vi inte hittar nåt bra på blocket), helst ett ställe som har lite fina kläder också (så slipper man åka till flera olika butiker). Ni som varit runt lite mer, vart ska man åka då?

Aha heter det så :p Själv älskar jag Tummen. Sonen har fått en tallrik med Tummen på, men inget mer. Jag tyckte att det räckte ;)

Nu är det ugglor och bilar som gäller!

Nä nu ska vi äta lunch och sen packa oss iväg.

Hare bra!

Sollentuna Centrum :D
Då kan ni kolla både i de traditionella butikerna som HM, Lindex etc, sen finns ju massa andra butiker där också med barnkläder som är lite "finare".

Detsamma gäller Stinsen, eller varför inte Kidscourt i Kista Galleria, det är nog allra bäst. Där finns massor, och samtidigt i samma hus finns Lindex och HM och alla dom :) På Kids Court kan ni nog hitta skötbord också tror jag...

Jag tänkte kanske mer på en affär där allt finns (gärna lite billigare också än i små specialbutiker), tycker som sagt det är rätt trist att handla barnsaker och hade förhoppningar om att slippa springa runt i en massa olika affärer. Kista, Stinsen och Sollentuna C är säkert bra, men det är fel sida stan för oss, och springa runt i tusen butiker i ett köpcentrum var just precis det jag hade hoppats på att slippa. Vi bor ett par hundra meter från ett stort köpcentrum där alla de vanliga butikerna finns, så om det är Lindex etc som gäller blir det nog smidigast att handla där.:)

Annars kanske typ Babyland är det du söker om du skulle ha skötbord också? I Kungens kurva hade de en hel del kläder också, men det är väl lite mer märkeskläder. Jag köpte mysiga flanellfiltar där t.ex. Tänkte om söderut är mer åt rätt håll för dig :)

varför inte Kidscourt i Kista Galleria, det är nog allra bäst. Där finns massor, och samtidigt i samma hus finns Lindex och HM och alla dom :) På Kids Court kan ni nog hitta skötbord också tror jag...

Perfekt, det har jag helt missat och jag som passerar där varje dag. Är inte så förtjust i Kista i övrigt så det var länge sen jag var där....men nu får det bli ett stopp.

Men tusen butiker är en överdrift ;)

Jag förstår dig, inte jättekul å springa runt i massa butiker (gjorde förra veckan till en fotografering, då heminredningsprytlar, sånt som jag bryr mig NOLL om egentligen...) Därför kom jag å tänka på Kids Court i Kista. Inget av de andra centrumen jag nämnde som har något liknande. Och sen om man absolut inte hittar kläder i rätt prisklass så finns HM och Lindex bara några meter bort :idea:

Men som sagt, ingen bra idé om det är fel sida av stan... Hade bara fått för mig att norra sidan var "din" sida...

Förstår vad du menar... Gillar inte heller Kista egentligen, speciellt inte på söndagar klockan 20.00 (då man ibland är där på Bio) Eftersom det alltid är proppfullt av (mestadels) "mall rats" ;)

Var ett tag sen jag var där nu, men här kan du läsa om vad som faktiskt finns där http://www.kistagalleria.se/kids-court-butiker/

:)

*kl*

Det här med bärsele. Alltså, jag vill införskaffa en eftersom det verkar smidigt men orkar verkligen inte söka information och uppdatera mig om vartenda litet fenomen och varenda liten pryl som finns. Någon som kan dra en snabbversion av vad man ska tänka på vid val av sele, och/eller rekommendera någon?

För mig föll Manducan på att det är besvärligt att få upp barnet på ryggen om man är ensam och inte har tillgång till en säng eller någon annan möbel (typ en bil eller nått sånt) Beco butterfly är lik, men enklare att knö på sig.

Vår son vägrade åka sele. Han bara gallskrek när han var lite. Jag tror inte att jag fixade att bresa så mycket med benen. Jag använde istället trikåsjal tills han belv större. Men det är ju bökigare att sätta på. Tar längre tid och inte så roligt ute på en smutsig parkering när sjalen släpar i backen.

Det är så mycket tycken och smak om selar osv. så det är nästan omöjligt att bilda sig en uppfattning om allas olika åsikter ;)

Jag gillar inte heller Kista. Det är synd för det finns ju mycket affärer där. Men... Lite trångt kan man väl säga.

*delvis kl*

Kommer ni allihopa från Stockholm utom bonnen jag eller ;)

Är just nu sjukt besviken på min syster :( Pappa pratade lite med mig om vändningsförsöket imorgon och jag gnällde lite på att allt var skit. Då fick jag ett fräs att hon lever i alla fall...
Jag vet att hon har det jobbigt med sitt missfall men hon har faktiskt 4 friska barn.
Detta är enda gången jag kommer att försöka. Så fort jag slutar amma ska jag börja på att medicinera mig mot en antagligen livslång sjukdom. Den är inte möjlig att ta tillsammans med att vara gravid. Man behöver planera väl om man ska ha fler barn...
Så just nu så känner jag mig så besviken. Hon är ju eg det största stödet jag har :(

*räcker upp en hand*

Jag kommer inte från sthlm iaf. Bor i en liten håla som duger för tillfället!

När skedde hennes missfall? Va det länge sen eller nyss?

Kan va svårt å glädjas över det man har om man har något att sörja över.
Men eftersom hon vet om din situation så borde hon ju iaf vara glad för din skull!

Det är 2 månader sen lite drygt nu. Men efter att ha fött fram 6 pojkar fick hon en liten flicka nu. Detta missfallet har tagit väldigt mycket hårdare än de andra 2. Hon fick missfall v 25 och papprena för begravning, kremering o sånt har varit på villovägar ett par gånger så hon har det jobbigt.... Svårt att lägga locket på innan allt är klart. Det har jag full förståelse för.
Men det gör inte en annan mindre nojjig....

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka