Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Skriver på allt du säger! Galet vad tungt det börjar bli nu... Var ute å promenixa i stan i tre timmar idag... Det känns nu kan jag säga... Har iaf köpt hem lite grejer från apoteket, så man har hemma. Känns ok. Köpte ett par schyssta mjukisar att hänga runt med hemma nu också, skööönt! Och varit uppe hos svärföräldrarna och kollat in hagen + stallet som hästis får bo i några veckor i sommar. Känner mig redo för bebis, hon kan få komma nu! :)

Jag skulle vilja hinna vila lite först. Och sticka lite saker till babyn. Men det får bli till ett annat barn eller nått. För nu hinner jag inte med något alls. Men men. Har jag tur blir det en lugn vecka som kommer. Men om jag känner mig rätt så har jag tusen saker att göra även då. Det finns ju en storebror som ser till att dagarna fylls med råge :D

Aj aj. Nu bankar huvudet nedåt. Det ilar i muffen.

Natten till idag har varit skum... Min mage porlade som en hel sjögång igår- är livrädd att skruttan ska vända sig igen nu när hostan är tillbaka... :( Hostat sönder andra sidan på min sida nu och VILL INTE mer....
Har vaknat ett par gånger av förvärkar och eg stod jag inte så mkt igår... Idag har jag gått minimalt... Vet eg var jag har ont. överallt o ingenstans ;)

Jag börjar undra NÄR man slipper vara dålig.... o då är jag ändå bara förkyld :)

Trist att höra att ni har det så tungt nu! Efter att ha varit lite lugnare några dagar så verkar han ha börjat pressa sig neråt igen, vittnar de osköna ilningarna om. Men har annars sovit bättre tack och lov, och kännt mig lättare igen

Fick en mindre chock igår, dvs ingången i vecka 35, när några vänner undrade hur länge det är kvar. Det är ju inte alls länge! Även om jag velat snabbspola förbi graviditeten många gånger så känns det läskigt att det snart är klart, samtidigt som det ska bli jättekul på samma gång.

Får tacka min lyckliga stjärna för att önskan om att kunna rida till vecka 35 gått i uppfyllelse, nu hoppas jag på att inget dramatiskt händer utan att jag kan rida även återstående veckor fram till betet.

Jag känner precis som du, att det helt plötsligt går så snabbt nu! Jag har 37 dagar kvar tills jag är beräknad, det är ju snart! Hjälp liksom, samtidigt som jag såklart ser framemot det. Jag har inte alls känt av några ilningar neråt, men så är ju inte min bebis fixerad heller... Tror dock att jag igårkväll kanske kände av mina första förvärkar, fick som mensverk när jag la mig som gick över efter en stund. Känns lite bra iaf att något tyder på att det inte är ett år kvar ;)

Jag tycker dock att jag har en lite bra period nu, eller jag är vid gott mod ska jag kanske säga. Jag har fortfarande mina fogar som gör att jag sover dåligt och har lite jobbigt att gå, men jag och sambon kom iväg en liten sväng och det var varmt och skönt så jag laddade nog batterierna lite grann. Tänk om man ändå hade kunnat rida, det hade varit helt fantastiskt, ffa nu när allt grönskar så fint :)

Snart är en 4 dagars underbar helg slut. Härligt att kunna få sova ut på morgonen och även ta en tupplur mitt på dagen. Har fortsatt fixa med barnrummet och nu är även mörkläggningsgardiner på plats. Känns skönt att ha allt på plats även om jag har en tag kvar.
Bild på mig och mina 2 knähundar i går + min stora mage.:angel:

Men åh vilken mysig bild, jag är verkligen löjligt förtjust i ditt sto, jag gillar hennes utstrålning :) Walle är ju såklart alltid söt han också :)

Jag kan nog också ha haft lite förvärkar igår, liksom lite mensvärksaktigt. Tycker annars det är svårt att säga om det är sammandragningar eller bara ungen som pressar på. Jag har knappt någon "stoppning" på magen så magen blir ju väldigt hård när han härjar runt och pressar med ben/rumpa/armbågar (vilket han gör typ jämt).

Har fått fart nu när jag insett hur kort tid det är kvar :D och sorterat och tvättat lite bäbiskläder som nu hänger och torkar i solen. För fanken, lika bra att snart göra klart BB-väskan "utifallatt". För plötsligt händer det..

När typ bör man packa BB väskan?
Jag har ju än iaf 10v kvar och det känns som det är en eeeevighet till Juli så än är det ju ingen bråska.
Men känns som jag kanske kommer känna så lite för länge och sen hux flux är det dax. Så ungefär när packade ni eran å när hade ni tänkt göra det? Förutom dom här grejerna som man inte kan packa ner förens i sista stund då..

Är det någon här som monterat in babyskyddet i bilen om inte när tänkte ni gör det?
Vi måste laga och besikta bilen(vi har en till bil men är inte den som basen ska sitta i) men när det är gjort så tror jag att det inte kommer dröja så länge förens vi monterar dit den. Så får jag ut den från sovrummet också vilket vore praktiskt. Så hur ser era "tids scheman" ut? :)

Jag har inte packat min BBväska än, är i slutet av v 35 nu, men jag känner att det kanske är lika bra att snart ta fram väskan och lägga i sånt som jag inte använder nu och skriva en lista på det som ska i väskan när det är dags. Jag ska köpa en amningsbh också så att jag har något att starta med.

Men vi har inte monterat upp någonting alls, tänkte nog börja sätta upp spjälsäng och sånt nån vecka innan BF, basen sätter vi nog in i bilen därikring också, när vi ändå hämtar hem allt annat som vi har ståendes hos mina föräldrar. Vi bor hyfsat litet så jag vill inte ha en massa onödiga saker i lägenheten.

Jag har ju 39 dagar kvar till BF, och känner väl att jag inte vill packa ner allt riktigt än så att det luktar unken väska om kläderna, men åtminstone börja ha klart för mig vad som ska med/var jag har det/att det är rent. För hipsvips bestämmer han sig för att det är dax att titta ut i förväg, och även om de flesta förlossningar inte är dramatiskt snabba så slipper jag gärna ränna runt och leta saker under värkarbetet.

Vad gäller babyskyddet så är det en liten nervös faktor för oss. Vi beställde det tillsammans med vagnen, Teutonias Tario som går att fäst på vagnschassit, och leveranstiden var lång (som med alla nya vagnar :crazy:). Hoppas att babyskyddet går lite snabbare att få hem än vagnen, ska ringa BH och kolla snart tänkte jag. Vi klarar oss ju fint utan vagn en stund om bäbis kommer tidigt, men babyskydd klarar vi oss sämre utan.

Ja det var smart med tanken på unken lukt... man kanske ska börja lägga de saker man vill ha med sig på ett ställe och inte packa ner förän det drar igång eller precis runt BF. Låter som en bra idé!

Humöret känns på topp idag, har sovit helt ok, solen skiner, himlen är blå, fåglarna kvittrar och jag har bara två veckor kvar att jobba, underbart!

Jag har börjat så smått att packa nu. 2-3 veckor kvar. Sist fick jag så kraftiga värkar direkt att det inte fanns en chans att packa en endaste pryl. Vi åkte in inom 40 min från första värk. Sen har jag kompisar som går hemma med värkar i 10 timmar och hinner packa allt då. Det är så olika.

När typ bör man packa BB väskan?
Jag har ju än iaf 10v kvar och det känns som det är en eeeevighet till Juli så än är det ju ingen bråska.
Men känns som jag kanske kommer känna så lite för länge och sen hux flux är det dax. Så ungefär när packade ni eran å när hade ni tänkt göra det? Förutom dom här grejerna som man inte kan packa ner förens i sista stund då..

Är det någon här som monterat in babyskyddet i bilen om inte när tänkte ni gör det?
Vi måste laga och besikta bilen(vi har en till bil men är inte den som basen ska sitta i) men när det är gjort så tror jag att det inte kommer dröja så länge förens vi monterar dit den. Så får jag ut den från sovrummet också vilket vore praktiskt. Så hur ser era "tids scheman" ut? :)

Jag tänkte packa den när det är dags att åka, latensfasen kan ju ta upp till 20timmar, så jag tänkte att man hinner nog med det då.;) Tar ju inte mer än ett par minuter att slänga ner ett ombyte kläder och en tandborste typ. Eller så blir det några falsklarm innan (har ju aldrig gjort detta förr, så jag vet ju inte hur det ska kännas när det är på riktigt), och då kommer jag väl packa väskan då.

Babyskyddet monterar vi väl när det är dags att åka hem från BB, det tar inte mer än några minuter.

Jag har börjat så smått att packa nu. 2-3 veckor kvar. Sist fick jag så kraftiga värkar direkt att det inte fanns en chans att packa en endaste pryl. Vi åkte in inom 40 min från första värk. Sen har jag kompisar som går hemma med värkar i 10 timmar och hinner packa allt då. Det är så olika.

Men skulle du (eller snarare partnern då, ifall du hade för ont) inte hunnit packa på de 40 minutrarna?

Jag kanske är för optimistisk med att man hinner, menar jag. Jag tänker mig att packningen tar absolut max tio minuter, förmodligen mindre. Det handlar ju bara om att slänga ner ett par saker i en väska, och det enda som verkligen är viktigt är blodgruppspapprena, och det tar ju bara någon minut att ta fram dem.

Jag tänkte oxå så att jag packar klart när det känns som att det är dags. Nu blev det så att jag var hos BM på vanligt besök och då hade blodtrycket gått upp så hon ringde förlossningen och de ville ha mej där två timmar senare. Det blev väldigt stressigt. Sambon jobbade och det tog minst en halvtimma innan han var hemma. Så kastade han sej in i duschen och ut med hundarna och jag fick panikfixa lunch och kasta i mej maten och så iväg då vi har 45 minuters åktid och bilen skulle tankas osv... Då visste vi inte om vi skulle bli kvar eller vad som skulle hända så det var ju lika bra att släpa med allt.

Ja man vet väl aldrig hur det blir... Jag ska nog ha det mesta klart att bara lägga ner som Modett skrev och ha en liten lista på vad som ska kompletteras så att man snabbt kan få med det om det nu skulle behövas snabbt. Jag tror att jag har hyfsat stort behov att ha koll på det jag kan ha koll på och att det är därför jag vill ha det lite förberett.

Jag har lagt fram lite grejer som det bara är att lägga i en väska, typ bebiskläderna som hon ska åka hem i och mjukisar som jag ska åka hem i... Och en amningstopp, så den är ren när vi åker in (den är väldigt skön, så risken är att jag har på mig den jämt innan om jag inte lägger fram den ;) )

Och jag har koll på var mina blodgruppspapper och mvc-journalen ligger, så det bara är att lägga ned i väskan...

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka