Sv: Sommarmammor 2010
Ja, det låter stressigt! Vi har ju bara oss själva att packa ner, inga husdjur etc att ta hand om, och jag kan åka kommunalt till förlossningen på en halvtimme eller ta en taxi om det mot förmodan skulle vara så att det blir så akut att min man inte hinner komma från jobbet. Men han kan vara hemma på en halvtimme om det skulle behövas. Mat finns ju på sjukhuset, så det skulle jag inte bekymra mig om i det läget.
Jag tänkte oxå så att jag packar klart när det känns som att det är dags. Nu blev det så att jag var hos BM på vanligt besök och då hade blodtrycket gått upp så hon ringde förlossningen och de ville ha mej där två timmar senare. Det blev väldigt stressigt. Sambon jobbade och det tog minst en halvtimma innan han var hemma. Så kastade han sej in i duschen och ut med hundarna och jag fick panikfixa lunch och kasta i mej maten och så iväg då vi har 45 minuters åktid och bilen skulle tankas osv... Då visste vi inte om vi skulle bli kvar eller vad som skulle hända så det var ju lika bra att släpa med allt.
Ja, det låter stressigt! Vi har ju bara oss själva att packa ner, inga husdjur etc att ta hand om, och jag kan åka kommunalt till förlossningen på en halvtimme eller ta en taxi om det mot förmodan skulle vara så att det blir så akut att min man inte hinner komma från jobbet. Men han kan vara hemma på en halvtimme om det skulle behövas. Mat finns ju på sjukhuset, så det skulle jag inte bekymra mig om i det läget.