Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Jag var en sån förra graviditeten. Inga smärtor och minst lika rörlig som innan.
Fast njutandet vet jag inte, det var som vilken dag, vecka eller månad som helst. Men vilsamt det hade jag det.

Så det finns fall då det händer, fast jag är rätt udda i vanliga fall med.... :angel:

Jag skulle tro att det är rätt ovanligt att man både tycker det är njutbart och vilsamt den sista tiden. Det är ju bara att titta i den här tråden t ex, verkar de som närmar sig slutet njuta av graviditeten och önska att den skulle vara lite längre och inte bara nio månader? Och vad är det man ska njuta av, att man inte har något barn att ta hand om? I så fall verkar det ju lite enklare att skippa graviditeten helt och hållet, så kan man njuta hela livet och inte bara en månad, om man säger så.

Håller med dig....
Visst är jag glad att knytet växer o frodas- men njuta?!?!?! Av vad liksom.
Skönt att vi känner lika ett par stycken- det betyder ju att man inte är helt onormal ;)

Instämmer! Har verkligen inte njutit av min graviditet och kommer inte göra det när jag slutat jobba heller... Nu vill jag bara att hon ska komma... Är så himla less på allt som de här månaderna har "bjudit" på :(

NJUT av LUGNET man vet aldrig hur det blir sen! :grin: (om det är första barnet)

Jag har definitivt inget lugn att njuta av nu då jag har en busig 3-åring att ta hand om + allt annat vanligt samt foglossning på g (hade inte förra gången) ingen höjdare...

Vi satt och pratade här om kvällen jag och sambon och vi kom på att vi har inte tagit ett enda kort på magen denna gång... förra gången var det ett evigt fotograferande "har den inte växt lite nu..." Får väl ta tag i det i helgen om bara den här förbannade förkylningen ville ge med sig så man kan tänka klart.

+ Kaktusblomma,

vi verkar ha en hel del likheter, vi som är ungefär i samma vecka. Går själv in i 34 imorgon och har också varit sjuuuukt trött, inget är bekvämt och det spänner i magen. Plus "hugger" och ilar i de nedre regionerna till följd av fixeringen. Bara för en vecka sen var jag massor piggare. Fast jag vet ju att jag ändå hör till skaran som inte "ska" klaga, kan fortfarande göra i princip allt som vanligt om än i lite annat tempo än innan.

Men inte vill jag förlänga graviditeten, har ju redan från början sagt att jag helst snabbspolar fram till ungen är ute.

Ja det låter som att mycket är sig likadant... Jag ska nog inte heller klaga egentligen för det finns som sagt de som har det mycket värre. Jag har dock fått utblossning av mina hyproblem i ansiktet, ser typ ut som att jag har bränt hela ansiktet och det hettar, stramar och svider som bara den, dessutom är hela ansiktet snustorrt och fnasigt trots att jag smörjer in massor.

Ringde hudläkaren och fick tid på tisdag, hoppas jag inte har brunnit upp tills dess, vill helst stoppa hela ansiktet i kall filmjölk eller nåt för att lugna och svalka. Det här är iof ingen graviditetsåkomma för jag har haft problem med ansiktet i två år och jag är ju ingen elefant som tur är (även om jag känner mig så ibland, hihi).

Dessutom tror jag att fröken tvärtom gick tillbaka till sitt tvärläge igår strax efter att jag hade skrivit att hon nog flyttat på sig, jaja, hon har ju några veckor till på sig att hitta rätt. Så jag har inte känt av några hugg eller ilningar i de nedre regionerna alls, dessutom tycker jag att mina foglossningar är lite lindrigare nu när jag fick TENSapparaten, så det är inte bara illa här ;).

jag var som bollen, mådde hur bra som helst, kunde lätt ha varit gravid ett år till om jag mådde hela tiden som jag gjorde i slutet. Inte en krämpa, nån enstaka förvärk (antar jag, minns inte att jag fick nån) men jag NJÖT, det var underbart:love:

jag var som bollen, mådde hur bra som helst, kunde lätt ha varit gravid ett år till om jag mådde hela tiden som jag gjorde i slutet. Inte en krämpa, nån enstaka förvärk (antar jag, minns inte att jag fick nån) men jag NJÖT, det var underbart:love:

Kan inte annat än att hålla med! Jag älskade att vara gravid :laugh:

Denna gång har jag lite mer krämpor och ser nästan fram emot förlossningen (det trodde jag aldrig att jag skulle skriva... :grin:)

Jag har ingen stor mage.... o alla krämpor man kan ha på vägen....
Ändå har jag ingen extrem krämpa som man inte kan leva med iofs...

Just idag har jag flimmer framför ögonen... trist.... benen tillhör den elefant jag känner mig som.
MEN faktiskt så börjar musklerna som var sönderhostade repa sig redan- det känns fantastikst mycket bättre iaf :)
Nu e de dags att vila :)
Sov gott till mig ;)

NJUT av LUGNET man vet aldrig hur det blir sen! :grin: (om det är första barnet)

Jag har definitivt inget lugn att njuta av nu då jag har en busig 3-åring att ta hand om + allt annat vanligt samt foglossning på g (hade inte förra gången) ingen höjdare...

Med andra ord, njut av att ni inte har barn. :crazy: Det blir ju lite märkligt att ge det rådet till förstagångsföräldrar - gissningsvis vill man ju ha barn om man är gravid i nionde månaden, och njuter alltså knappast av att vara barnlös. Tyckte man att barnlöshet var fantastiskt skulle man ju knappast blivit gravid i första läget, eller hur?

Vi är nog många här som inte har något lugn att njuta av, barn eller inga barn. För egen del så är jag t ex fullt upptagen med att försöka behandla diverse graviditetskrämpor plus att jag är mitt uppe i en flytt och renovering. Hela kroppen är täckt av kliande eksem och sår, vilket inte är min idé om en rofylld tillvaro. Jag är ganska säker på att vi är flera i tråden som har fullt upp med hälsoproblem, smärtor, och diverse åtaganden som måste skötas.

Kul för dig. Men man framstår ju som lätt arrogant och taktlös om man ger det rådet till andra som man vet mår skit och har gått igenom sådär lagom roliga graviditeter. ''

Jag ska njuta av mina eksem och smärtor då, menar du? Hurdå?:confused:

Det är väl den lilla magen som gör det "enklare" för oss.... ;)

Det tror jag inte. Jag har också en (förhållandevis) liten mage, har gått upp sammanlagt 10 kg, men det går utmärkt att ha en massa krämpor ändå. Det är inte enbart viktuppgång som kan göra graviditeten miserabel.

Men jag förstår mig ärligt talat inte riktigt på detta med att det skulle vara så underbart att vara gravid öht - vad är det för underbart med att kroppen fungerar sämre än vanligt?

jag har redan förklarat att jag vet att det inte är magstorleken som har betydelse.

Men varför kan det inte få vara fantastiskt och rofyllt eller vad man nu vill?
Jag förstår att det när pest och pina att må så dåligt av graviditetsbesvären som du lider av, men jag och de andra som har en besvärsfri graviditet kan inte vi få tycka att det är "underbart"?

För mig är det inte dagens skämt att passa på och njuta av saker som jag vet att jag inte kommer kunna göra lika enkelt på ett tag, jag antar att med två barn blir det dubbelt så mycket att gör för mig och min man.
För oss var det en stor omställning att bli föräldrar. Det var en stor omställning bara det att jag behövde äta varannan timme för att inte däcka ihop vid amning, eller att jag inte klev upp ur sängen mer än ett fåtal gånger per dag den första veckan utan sov-ammade-åt(i sängen)-sov-ammade osv.

Jag har aldrig gett rådet till någon gravid, speciellt inte någon som har besvär att den ska passa på och njuta av besvären. Jag TROR inte det var det Vippan var ute efter heller.

Men jag kan känna att jag saknar att kunna gå ut till hästarna vilken tid på dygnet, hur många gånger som jag kände för, rida långturer osv. Det kan jag känna att jag njöt av innan Alice föddes och är glad att jag passade på att göra. Men för det ångrar jag aldrig i livet att jag skaffade barn.
Jag längtar också tills att den här bebisen är född, men kanske inte av lika många orsaker som dig/er.

Usch vad jag lider med er alla som har det så kämpigt just nu. Låter inge kul alls.

Själv har jag det rätt bra faktiskt. Det närmsta som jag har inplanerat i kalendern är bm på måndag annars så ekar den tomt. Inget jobb och det medför att mina foglossningar näst intill försvunnit. Eftersom jag kan sova hela dagarna och vila när jag vill. Kan fortfarande gå på promenader. Visserligen inte så fort men jag kan gå helt smärtfritt iaf! Orkar fortfarande kuta upp och ner till tvättstugan (bor på 3:e vån.) ett helt tvättpass. Visserligen flåsandes men det funkar! :)

Det enda som är lite drygt är ju mina blödningar till och från fast dom är ofarliga så är dom dryga. Å att jag har lite klåda sådär varanan dag i ena armhålan. Men det är inte något jag känner att man ska klaga över igt :P
Men än är jag ju bara i v.30 så mkt hinner ju ändras nu dom här sista 9-12v! Fast lugnt kommer jag ha det iaf för allt är klart och jag kan bara sitta ner och njuta och invänta bebis. Fast jag skulle aldrig i hela mitt liv vilja stanna tiden nu och vara gravid för evig. Jag vill ha ut Lillbäsis och helst igår, men jag får nog glatt vänta så jag får ut en frisk lillbäsis! :)

Jag njuter av att kunna göra saker på egen hand utan en bebis på armen.

Jag njuter av att kunna ägna de sista veckorna åt mitt intresse, för snart är det kört igen. Det är skönt att kunna tänka på bara mig själv någon timma per dag.

Jag njuter av att kunna duscha ifred även om jag inte kommer åt att raka benen.

Jag hade inte alls någon småfluffig rosa dröm med min förra nyfödda bebis så jag passar på nu de sista dagarna även om det är tungt också...

Jag ser inte fram emot tre veckors äckligt avslag och ryggont för jäklars vad ont i ryggen jag hade sist när sonen väl var ute. Då var jag skröpplig...

Precis vad jag menar.
Bara för att jag passar på och njuter betyder inte det att jag borde ha hoppat över att skaffa barn.

Var du tvungen att påminna om avslaget.... :eek:

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka