Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Jag är också en sån som är beroende av typ 8 timmars sömn, bra sömn... Just nu känner jag mig som ett vandrande lik, men i natt har jag faktiskt sovit bättre än på länge och fogarna känns också lite bättre så humöret ligger rätt högt idag :) Jag hoppas verkligen att man vänjer sig med mindre sömn! Jag brukar dock inte ha problem med att sova på dagtid i vanliga fall så jag får väl försöka passa på att sova när bebisen sover sen om jag inte får sova på nätterna då :)

EmelieR, Haha, nä jag har inte märkt något, men så gör jag också lite bäckenbottenövningar redan nu :)

Hahaha- det kanske är ett föl där inne... hmmmm

På tal om sömnen som störs. Helt ärligt så känns det som om jag har vant mig. Det är liksom bara bita i sura äpplet, gå upp o pinka o sova vidare. Ibland får man roa sig med tv eller dator om man inte är trött.
En liten powernap efter maten är nog det som funkar bäst på mig. Då klarar man av att sova på natten. Sover jag för länge på dagen så går det inte att sova efter kl 3 på natten.

*kl*

Lite bättre sömn inatt åtminstone! Behövde inte upp och kissa förrän efter 5, tyvärr i samma veva som sambons larm började pipa följt av att ungen levde rövare och min mobil fick sms. Så blev en ovanligt tidig uppstigning, fast skönt att ha sovit bra de timmar jag sov.

"Fixeringsprocessen" (för det måste vara den jag känner av) är däremot allt obekvämare. Spänner, tycker och hugger till en hel del. Plus att jag misstänker att han vuxit mycket på senaste veckan, har spänt och dragit mycket i magen efter att ha varit rätt lugnt i några veckor.

Jag har haft värsta natten vad gäller att springa på toa hittills... har fått gå på toa nästan exakt med 2 timmars mellanrum, har dessutom varit lite knepigt att somna om direkt efter alla gånger! annars brukar det vara ca 1-2 gånger/natt inte typ 4!
tillochmed vår sociala katt har tröttnat på mitt spring, förut skulle hon alltid med men nu ligger hon kvar och halvsover och blänger lite på mig :D
Och så den eviga smärtan i bäckenet när man ska vända på sig, jag är såååå glad över vår sköna säng så man inte behöver vända på sig allt för ofta iaf :)

Till alla... en liten pinsam fråga
Er kissemurra- börjar den kännas slappare??? Jag kan jämföra min lite med när hästen ska ha föl om man säger så...

Knipövningar! Jätteviktigt innan och efter förlossningen :laugh:

Det ska man väl göra hela livet egentligen...

Knipövningar ja... Jag har aldrig i hela mitt liv läckt en droppe så jag har säkert haft bra knipövningar. Men nu när jag var förkyld så blev jag rent chockad. Det läckte aldrig när jag stod upp men om jag satt bredbent eller låg ner med benen inte tätt ihop så var det kört. Visst bara en droppe eller så men ändå. Äckligt...
Men inte ska det väl komma på en vecka att man blir så slapp isf?!?!

Haha, ja om till och med djuren ledsnar så är det illa! Brukar också få gå 1-2 gånger normalt, men nån natt har det varit var och varannan timma. Sen att även dagtid drabbas av akut och plötslig kissnödighet i samband med någon sammandragning eller att ungen pressar på är inte heller så kul. Igår var en sån dag, vete fanken hur många gånger jag var på toa. Ofta går det ju att vänta ut det och så går det över, men andra gånger är det bara att ila iväg till toaletten.

Va på gravidmassage i går. Var superskönt, men jag var mera öm på kvällen än vanlig i går, och i dag känner jag mig som vanligt.
Är sjukt trött och har varit på väg att gå hem nu på FM efter att ha sovit obefintligt en natt till, plus att jag har sånna sammandragningar så jag har svårt att sitta på stolen. Skulle helst ligga ner. Dagens gnäll från mig.:angel:

Var ett tag sen jag var här inne och skrev, mest för att jag inte KAN sitta här. Får så sjukt ont i revbenet. Vissa dagar kan jag inte ens ligga i soffan för det bara för ont. Nu senast kollade BM hur han låg och tydligen ligger han med benen mot revbenen där det gör ont. Inte konstigt att det gör ont om han ligger och tränar benen mot revbenen :mad:

Så nu har jag också gnällt.

Längtar så sjukt mycket tills han är ute. 6 veckor kvar nu! :D

Joooo men det är jobbigt att vila... Inget sätt är skönt att ligga, sitta o står man så trycker det ju ;)
Jag vet att man ska ta till vara på tiden men jag vill faktiskt bara ha det över... Jag kommer ju ha samma bekymmer om hon kommer idag eller 40 dagar liksom....

Jo, jag vet...

Tänker bara på hur lugnt och skönt jag hade det innan första barnet. Var hemma och bara tog det lugnt. Vi har ju en liten gård så det finns alltid att göra men man kunde göra "måsten" i lugn takt.

Men visst blev det lite långtråkigt emellanåt! Jag blev tom glad då det ringde en massa företag och skulle sälja saker... Kommer ihåg att jag pratade läääänge med en snubbe som sålde tvättmedel, snacka om uttråkad :D!
Nu är jag med i NIX...

Det trycker helt galet mycket här också kan jag säga... Är lite nervös inför en heldags fotografering i studio i morgon... Men förhoppningsvis har dom en skön stol till mig, så jag kan sitta och peka och bestämma... Tror att jag har lite sammandragningar också, men vet ju inte riktigt hur dom känns så jag vet inte... och oooont i blygdbenet, superont... Annars är allt bra! :)

Jag håller med... jag är "bara" i v34 och kan inte längta mer tills liten är ute!
Det är så trååååkigt hemma och inget är bekvämt och man orkar inget...
Magen är konstant spänd och det trycker och spänner.
Detta har kommit bara över någon dag, i början på veckan kände jag mig piggare än tidigare och nu detta!
jag hoppas det blir lite lättare igen vill inte ha det så här i 6veckor till, då blir jag tokig :S

Jag är också i v 34 och börjar också känna att jag börjar bli redo för att den lilla ska komma! Jag tror iaf att fröken tvärtom inte längre ligger på tvären utan har något neråt som kan böka på kissblåsan... Jag är mycket tröttare nu igen, sover ju iof sämre än för några veckor sen, men jag känner mig rätt zombiefierad.

Jag bor också i villa med stall. Vi är mitt uppe i nybygge av stallet så det är lite jobbigt att inte klara av att göra något där... Jag håller inte på med hästarna själv- känner inte ens för det. Syrran sköter det mesta. Jag fodrar och släpper ut på morgonen bara.

En del dagar så orkar man mycket- en annan vill man bara försvinna... Jag har sovit mycket på sistonde. Tycker inte ens det är jobbigt att vakna om nätterna längre. Jag är så van.
Jag bryr mig inte om att hon klämmer på blåsan och nerver neromkring. Det gör inget om det gör ont- jag är bara trött på att jag inte är mig själv.- utan att vara deprimerad, tror jag iaf...

Samtidigt gör jag inget för att det ska vara dags. Jag tycker inte det är kul att handla till den lilla ens. Jag förbereder inget. Har inte ens packat bb väskan. Jag var mycket mer på g för några månader sen. Mycket mer engagerad och längtande. Nu vill jag bara ha det gjort. Längtar nästan till BM tiden på måndag så man vet att några dagar till har gått...
Jag kan helt enkelt inte njuta av att gå hemma o inte ha något att ta hand om. Jag älskar att jobba- så enkelt är det. Förhoppningsvis känns det mycket bättre när lillan är ute och man kan ta tag i sitt liv igen. Just nu är jag bara avundsjuk på alla som är klara....

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix