Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

+ Emelie: Hoppas jag också ;) Har ju dessutom beställt en riktigt snäll unge som sover hela nätterna! :D

Dock känns en 8-timmarsnatts gooood och oavbruten sömn långt borta just nu. Särskilt frusterande är ju det faktum att jag börjar må illa om jag ligger på rygg, det hade jag gärna sluppit.

Har funderat på det där med att vara sjuk och föda barn samtidigt - fi faen om man skulle råka ut för en dunderförkylning och mitt i det sätter värkarbetet igång :crazy: Hur gör man då?! Det är ju nog svårt att gå till toaletten när man är rejält förkyld, inte en chans att jag skulle kunna klämma ut en unge!

Eller magsjuka... :eek: hemsk tanke!

Haha! Min systter sa att det gick andra omgången magsjuka i hennes ena barns klass. 4 barn gör det till en följetång... den ena hade det 3 ggr!! förra omgången... Det värsta är att de har varit här jättemycket på sistonde...

Hoppas att ni klarar er!

Peppar peppar har vi klarat oss än så länge, varje gång det har härjat på dagis har vi varit hemma med andra åkommor... Magsjuka är verkligen den värsta tillfälliga sjukdomen när man har små barn :grin:

*kl*

Ang. det här att inte sova på nätterna så är jag övertygad om att det är kroppens sätt att förberade oss på vad som komma skall... det är ju tyvärr inte så vanligt att bebisar sover hela nätterna :crazy:

Själv hade jag en "kolikunge" som skrek i princip dygnet runt i 3 månader. DET var jobbigt. Men jag har nog aldrig sett så många vackra soluppgångar som under den tiden :love:

Fast jag tycker inte att de snabba uppvaken gör så mycket. De har aldrig gjort mig trött. På vårt BVC påstår de dessutom att mammor som ammar har något hormon som gör att man inte behöver sova oavbrutet och lika länge för att vara lika pigg som när man inte ammat. Jag har ingen aning om det är sant eller inte, men trött var jag inte första tiden av att vakna 1-2 ggr per natt och amma. Det sägs att det är jobbigare om man ger flaska????

Däremot kolik är ju en annan femma *rysa* Jag tror att man måste vara duktig på att be om avlastning och sova/vila...

Njä de snabba går väl att leva med, men ofta får jag vrida och vända mig en stund också. Hinner snabbt börja fundera på ett gäng irrelevanta saker. Illamåendeuppvaken är värst, då kan det ta uppemot en timma att somna om. Tur att de inte är lika vanliga som ex. kissuppvaken.

Det där med kolik är ju en fasa.. Hoppas verkligen att slippa det. Men man klarar väl det också, om det skulle bli på det viset. Tur du kan se något positiv med det hela :laugh:

Och så finns jag som bara sover å sover å sover... Vaknar högst 1 gång per natt för att kissa... Men ändå så är jag trött som tusan så fort jag är vaken... Plus att jag ju svullnar mer och mer och mer hela tiden. Mina kollegor börjar verkligen kolla konstigt på mig nu... Fem arbetsdagar kvar, skönt!

Annars verkar det som bebis håller på att letar sig nedåt. Känner tryck hela tiden när jag står upprätt nu... Inte helt bekvämt faktiskt. Men samtidigt skönt, för nu känns det som att slutspurten börjar komma. Allt hade faktiskt kännts ganska tiptop om det inte vore för att en av mina medryttare lyckades få armen i gips i söndags :( Så nu står jag här igen, utan full hjälp med hästen.. Ibland funderar jag verkligen på varför varför varför jag inte samlar på frimärken istället ;)

Usch då... låter mindre trevligt att nu en till medryttare försvinner... Det är meningen att din häst ska ha lite semester i sommar verkar det som ;)
När du svullnar så mycket- är det så att det somnar också?
Trycket du känner neråt. känns det liksom om att du kläms?? Alltså ganska smärtsamt imellanåt?

Nä, känns inte som att det som svullnar somnar... Ibland sticker det dock i fötterna, men inte hela tiden...

Trycket nedåt är ganska smärtsamt emellanåt. BM sa dock igår att hon är ruckbar fortfarande, men jag undrar om hon inte är på väg att "fastna". Mest av allt så trycker det så man blir akut kissenödig från 0 till 100 lixom ;)

Asch, vilken otur du har med dina medryttare! Skönt att du får sova iaf :)

Jag har haft en katastrofnatt, var hos sjukgymnasten igår och hon gjorde inget egentligen, men foglossningen har eskalerat... Dessutom tycker jag att smärtan har gått upp högre i ryggen också. Inte alls skönt! Sambon kallar mig numer för den skadeskjutna badankan *hmpf*

jag har faktiskt fått sova lite bättre de senaste nätterna, har klarat mig utan alvedon dessutom, det känns skönt.
men är lite orolig för kommande natt för jag har nog varit lite oförsiktig under dagen med att promenera på stan i lite för högt tempo :S känner mig redan väldigt stel och orörlig.

Hyggligt smeknamn du fått ;)
jag kallas pensionär från och till :) fick dock "mobba" sambon lite då han kom hem från jobbet och knappt orkade röra sig häromdagen :D

Kom på en annan sak..

Har ni hört något om Hallonbladste?

Har funderingar på att testa det, känns inte som att det kan skada iaf :)
Allt som kan hjälpa kroppen känns som det kan vara värt att testa.

Ja eller hur! Inte speciellt snällt, men sagt med kärlek. Dock blir jag blir depp varje gång pensionärerna susar förbi mig när jag vaggar fram...

Haha!
Faktiskt så rör jag mig ganska obehindradupprätt... Värre i sängen. Funderar allvarligt på att sätta upp ett sjukhushandtag ovanför sängen så man kunde rulla rundor lättare...

Men skruttan är på väg ner. Kan tom ligga på rygg ett tag nu utan att hjärtat slår volter :)
Det knakar i fogarna när man flyttar sig men vad ör det. Det MÅSTE vara ett tecken på att det går åt rätt håll.... Exakt 4 v till BF =D Hoppas att hon e lite stressad så man slipper gå över iaf....

*kl*

Har blivit förkyld igen... :( suck. Det är verkligen inget kul. Sonen är också dålig så vi får snora ikapp här hemma...

Har tänkt att fortsätta i trädgården idag så mycket jag orkar samt plantera om en hel drös av tomatplantor, jag tror att vart enda frö tog sig!

Halva stallet är klart, tar resten lite senare. Tänk om solen ville komma fram, då blir man ju lite piggare :)

Hoppas ni blir bättre snabbt- inget kul att vara förkyld. Min tog exakt 2 veckor om det är någon tröst. Bara hoppas att muskelfästena blir bra på 2 de med...

Till alla... en liten pinsam fråga
Er kissemurra- börjar den kännas slappare??? Jag kan jämföra min lite med när hästen ska ha föl om man säger så...

Trist med förkylning. Jag har klarat mig rätt bra från "vanliga sjukdomar".
Men va trött jag är på att inte kunna sova bra på natten. Är sjukt trött men vaknar på nätterna och är vaken länge. Vet inte vad det är som väcker mig. Vet inte om det är när jag rör på mig och det gör ont. I bland är det kramp i benen men inte alltid. Vaknar ofta runt 4 tiden och är vaken i 2 timmar, somnar lagom till klockan ringer. Ser till att planera in en liten tupplur på EM om det är möjligt. Men det är väl bra att man vänjer sig med mindre sömn. Jag som är en person som behöver 8 timmar per natt får väl vänja mig med mindre sömn...

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix