Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Själva BF dagen är i v.39+6 alltså v.40! Å övertids veckorna blir alltså v.41 och v.42.

Så står det iaf på vänta barn sidorna.

nix, här i Västerås har dom som policy att inte tala om eller ens kolla efter det. Dom får inte ens tala om det om dom skulle se.

Japp.... Är ett tag dit.... Börjar bli lite less på att inte orka något....
Jobba-sova-jobba-sova är mitt nya liv.

Ja, det är ju konstigt att det olika beroende på vart i landet man bor.
Men men, vi åker till Stockholm titt som tätt ändå.

Vi åkte oxå till stockholm och kollade. På Sibyllekliniken. Jag tyckte det var skönt att få ett UL till eftersom jag varit sjuk väldigt länge. Där kollar de inte innan v.25 och då kan de ju med större säkerhet säga vad det är oxå. Jag är supernöjd och det kostade bara 320:-

Ja Sibyllekliniken är ett alternativ.
Har de "bättre" UL maskiner eller ser det lika "suddigt" ut som här?

Det är skönt att kunna stilla sin oro, även om sjukdom inte ska påverka barnet.

Hmm, maskinen är nog ganska likvärdig men bebben var ju större när vi var i sthlm så vi såg ju allt tydligare för det....

Jag har också för mig att det är v 40+6, men jag kan ha fel. Fast det känns ju rätt att det ska vara 40 fullgågna veckor.

//Julia

En graviditet varar 280 dagar. Vid en standardcykel på 28 dagar och luthealfas på 14 dagar startar graviditeten på sista mensens första dag. Då är man i vecka 0+0. Den faktiska graviditeten startar alltid vid ÄL, i vecka 2+0.

Har man annan cykel eller lutealfas än standard beräknas graviditeten därefter.

BF är i vecka 39+6.

OBS: En del BM börjar räkna från vecka 0+1 och anger 40+0 som BF men då de flesta räknar på vårt sätt har vi valt att använda detta.

Så står det iaf på Familjelivs sida. Men är säkert olika från sidor till sidor.

Konstigt... På FL så står det att jag är i v. 27 nu (26+4), mitt BF är 22/6 och det blir i v 41 (40+6). Samtidigt står texten du kopierade in precis under. Vadå säga emot sig själv?

*kl*
Jag har ONT!!!. Har ett tag haft ont i livmoderfästet- tror jag... Brukar vara som värst näe jag har ätit och har därför trott att det blir för trångt...
Nu gör det så ont att tårarna nästan kommer- det släpper inte om jag trycker, masserar, sträcker på mig eller trycker ihop mig- inget gör att det släpper. Känner någon igen sig?

Det är inte bäbis som trycker på. den ligger längre ner. det är inte sparkar o så utan KONSTANT ont. Typ brutna revben- men andningen är inte påverkad som då....
Min BM sa i veckan att man kunde ultraljuda för att se att allt är rätt- men jag tycker att jag verkar gnällig då ju...

Usch aldrig kul att ha ont.
Jag fick väldigt ont i går i ljumskarna, efter att ha gått en längre stäcka. Men sen gjorde de även ont bra jag stod stil och även när jag låg ner. Suck, har man fått foglossningar ? Ridturen som var planerad i går, var bara att ställa in…

Låter ju verkligen inte trevligt om det är en ihållande smärta, och klart du ska kolla upp det med ett UL om det erbjuds. Jag tycker då inte att du är det minsta gnällig :)

Självklart ska du kolla upp det. Man ska alltid ta smärta på allvar. Var sitter moderkakan? Kan det vara den som sitter där uppe och gör ont? Så hade en bekant till mig.

Gallan kanske?

//julia

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix