Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Nu är jag hemma :)
Allt var som det skulle- jag får så mkt beröm av min BM för att jag äter så bra och inte behöver tillskott av något....
Hmmmm. Choklad, kakor och fil o flingor e grejen alltså ;) hihihi
Nä men jag äter bra mat varje dag...

Syrran har kommit hem igen- med en massa jobb om o ringa om begravningar mm. :(

Jag är väldigt kluven känner jag. Är både glad o ledsen...

Undrar om mer choklad och kakor kan få sprätt på mitt blodvärde :idea: Fy så trist, lider med din syster.

*kl*
Nu ni, 99 dagar kvar :banana: Wohoo, tvåsiffrigt!

hihihi! Det syns iofs på vågen nu.... Har lite att springa av sen. Så bäbisen får börja gå tidigt... hihihi

75 dagar kvar imorgon :)

I går fick jag hem papper från försäkringskassan, gällande inkomst och arbetstid. Underlagen ska fyllas i av arbetsgivaren och skrivas under och skickas tillbaks. Nu hoppas jag på löneförhöjning innan jag går på mammaledighet, men förhandlingarna är inte klara ännu. Någon som vet hur sent inpå man måste skicka in underlagen och om man tar upp bonus som övrig ersättning ?

Jag skickade in mina papper för säkerhetsskull, innan jag fått min ev. löneförhöjning. Får jag den så kan man tydligen ändra det i efterhand. Så har jag iaf förstått det. Känner att jag vill ha allt det där klart, så man inte står där sen och inte får ut pengar alls för att de inte har något underlag...

Bonus är en övrig inkomst och räknas med i årsinkomsten. :)

Ja, det kanske är lika bra att skicka in dem nu och begära ändring senare när ev. löneförhöjning är klar. Jag var säker på innan att bonus inte skulle räknas med, men när jag kollat runt förstår jag som att det ska ingå. Nice...

Jag ska också precis skicka in de papprena och som jag också har förstått det är det inga problem att komplettera med ev löneförhöjning sen. Man ska även under föräldraledigheten kunna komplettera upp det om man skulle få löneförhöjning då.

Jag har det dock lite komplicerat. Jag jobbar 75% som anställd på ett företag och så har jag dessutom en liiiiten firma som har lite inkomster också. Den tänkte jag dock fortsätta med när jag är mammaledig om allt går som det ska så jag antar att den inte ska tas upp som SGI? Är det någon som vet?

Håller med om NICE! Gjorde ganska mkt på min sgi :) Nu har jag ju nästan råd å ha kvar hästen ;)

Jag fick det inte, hon kanske glömde bort det, så frågade efter det själv vid nästa träff. Så Nikki, säg bara till så skriver säkert din BM ut ett intyg på studs :laugh:

Jag fick också påminna om det, men jag tror inte att man får det förän efter RUL just för att det är ett intyg på att man är gravid.

Edit: Ja, det är rutin ultraljudet :)

Jag tyckte hon pratade om intyget, men att jag får det sen, är ju bara i v13. Men sen har jag läst någonstans att man helst ska se till att få det så fort som möjligt(typ vid inskrivningen) för att kunna skicka iväg det till försäkringskassan så att man garanterat får sina pengar sen.

Så grav.testet man gör vid inskrivningen räknas inte riktigt som ett bevis på att man är gravid? eller är det så att dom vill se lite mer närgående på hur långt gången man är som man kan göra vi UL?

Jaha, du är så tidig än :) Som även jag har förstått det så väntar de i regel till efter RUL, så då har du några veckor kvar.

Tillägg: kan nog vara för att bättre kunna bestämma BF. En kollega blev nämligen (rätt nyligt) tillbakaflyttad en månad, så sånt händer!

Jo att du är gravid nu, men efter RUL räknas väl risken för att det ska hända något på vägen som betydligt mindre. Jag tror att det är därför de lämnar ut moderskapsintyget först då, brukar väl vara i v 25. Då har man ju 15 veckor på sig förhoppningsvis fram till BF och FK har väl i regel 4-6 veckors handläggningstid. Så jag tycker att det är att vara ute i god tid, det är inga speciellt krångliga formulär att fylla i.

Oj vad jobbigt med en hel månad. Jag hoppas på att jag ligger en månad före min beräkning:p

Jag tyckte dock att bebisen såg finare ut än en vecka 12 bebis om man jämnför kantigheten osv från bilder på nätet på bebisar från vecka 12, vecka 13 var dom rundare och mer lik den jag har i magen så jag kan ju hoppas på att det har gått lite längre tid:)

Ok. Nej man får väl hoppas på att allt flyter på smidigt. Man känner sej bara så ny på allt så kan man göra nått i god tid så känns det bra.

Ja, sådär i början så händer det ju inte så mycket runt en. Man själv går och märker en massa, men tiden går lite långsamt. Det är först efter RUL som det blir lite mer BM-besök och föräldrakurs såsmåningom osv.

Måste fråga hur ni som ligger före mig går till BM? Jag var där i v 24 och har nu inte nästa bokade tid förän i v 33, är det lika för er andra?

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix