Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Jippie!!!!

VAd ska man sen se fram imot... När det går ner på 1siffrigt är man nog ganska trött på allt ;)
Jag har typ 80 dagar kvar och helt ärligt så vet jag inte om det är lång tid kvar eller snart där liksom.... Typ 80 dagar sen det var julafton o det känns fortfarande som igår....
Vill att snön ska försvinna så man kan börja göra lite här hemma. SAmtidigt så blir det ju bara lervälling överallt då....

102 dagar kvar, inte länge till 2-siffrigt här heller :banana:

Må vara att ongen lika gärna kan titta ut om 90 dagar, eller 110, eller 70, eller (osv) - men det är trevligt att ha något att räkna ner mot!

Var ju förresten hos BM i fredags. Allt var toppen förutom blodvärdet som sjunkit drastiskt sedan sist, trots att jag börjat med järntabletter efter förra besöket. Inskrivningen 137, förra besöket 121, nu 105 :eek: Jahapp, upp till dunderdos á la 2 tabletter om dagen. Roligt för magen. Bäbis sparkade och levde rövare precis som sist när hon skulle lyssna på hjärtljud, skillnaden är att nu känner jag det själv också.

Ja, jag vet inte vad man ska gå efter då, men när man är nere på 1-siffrigt så vill man nog bara ha ut ungen ;) Just nu upplever jag graviditeten som ganska mysig, eller jag gillar inte riktigt att gå upp i vikt osv, men nu syns det iaf varför och jag har haft en så okomplicerad graviditet hittills utan problem och bebis sparkar tydligt utan att det gör ont. Jag är inte heller helt otymplig än så jag försöker njuta lite av det så länge det varar :)

Jo- det låter som min... Fast jag börjar allt bli trött i ryggen när jag lägger mig på kvällen...
Just nu skulle jag kunnat sova nån timme till innan jobbet men det går inte. Morgontrötta jag har blivit morgonpigg... Hur gick det till???

Dagens tristaste nyhet är att min systerska in och föda ut sitt döda foster :( Hon hade inte kännt av den på hela helgen och hon hade rätt tyvärr. De hade tagit fostervattenprov igår för att kunna se varför den hade dött så här sent. v 25 var hon i.
Nu vet inte jag om jag kan glädjas för min eller inte OCH dessutom är jag helt nojjig för att det ska hända min något...

Har nu på morgonen känt foster rörelser på riktigt för första gången. Tidigare har jag varit osäker, men nu kändes det tydligt. Märklig känsla....

Usch vad tråkigt! :(

Jag börjar också bli nojjig nu... Min systers första barn dog ju i v.38... Nu har jag gjort allt jag kan för att förhindra att samma sak ska hända mig... Men, det börjar ändå kännas lite läskigt... För dels håller jag med Kaktusblomma, att det börjar bli ganska mysigt nu och dels så ser jag verkligen fram emot att få ta med lilltjejen hem när grav är över...

Men jag får försöka intala mig att det är väldigt ovanligt att bebisarna dör i magen... Även om det är svårt i såna här lägen...

Lider verkligen med din syster och dig!
Måste vara otroligt jobbigt att hantera speciellt nu när det hade hunnit gå så lång tid.
Skickar styrkekramar till er. :o (hittade ingen passande smilie..)

Men fy så hemskt! Stackars din syster och ni som står nära!
Jag förstår att tankarna maler runt på dig, det högg till i mig när jag läste det, känner verkligen med er och hoppas att det går så bra som det kan för din syster idag.

Nu när bäbisen ger sig till känna halva dagarna i ända så inser jag att de små pickningarna för sisådär 10 veckor sedan faktiskt var ungen. Lite märkligt kan det allt kännas!

Jag tyckte också att det kändes märkligt och nästan lite äckligt i början. Jag antar att man har vant sig nu när man tycker att det är lite mysigt.

Jo, man får verkligen känna att det finns något i magen nu, men vet inte riktigt om jag tycker det är så mysigt ännu :)
Tycker mest att det är häftigt hur man tillochmed kan se hur den sparkar, hela magen liksom hoppar/rycker till :P
Sambon tycker det är spännande men läskigt att känna, han rycker till varje gång han får en spark :D

EmelieR - jättetråkigt verkligen... hoppas du kan njuta lite av din egen graviditet ändå och inte bara oroar dig.

När det sedan börjar kännas ännu mer så fick i alla fall jag känslan av en alien där inne. :D Personligen tycker jag det är jättemysigt med rörelserna (okej, mest buffar och bök nu eftersom det är så jäkla trångt där inne) men samtidigt lite läskigt. Det växer liksom en annan människa inuti mig, som lever av mig. :eek: Lite skrämmande är det allt, men otroligt häftigt såklart.

EmelieR; Jag beklagar verkligen! Min största rädsla just nu är att något ska gå galet, att bebis ska trassla in sig i navelsträngen eller liknande. Nu när det är så kort tid kvar kommer paniken smygande - tänk om, tänk om.. :crazy:

Instämmer med dig - kanske inte direkt mysigt men häftigt när det hoppar och gungar som värst.

Just nu har han sprattelparty, förstår mer och mer beskrivningen om "fisksprattel" faktiskt.

Tack alla! Hon är fortfarande på sjukhuset iaf... Känns lite lustigt... Naturligtvis har min lilla räka varit ovanligt stilla hela dagen bara för att göra mig ännu mer nojjig. Men nu när jag har lagt mig i en kvart sprallar hon på. SÅ SKÖNT.

Tyvärr hade jag bara en timme på mig att fara från ett jobb till det andra idag så nu e vilan slut... O jg längtar redan hem till ikväll... vill bara ligga o mysa...
Jag trodde inte att jag skulle se fram emot glukosbelastningen imorgon men faktiskt ska det bli skönt att gå dit o få bekräftat att allt är bra :)

Nu är jag hemma :)
Allt var som det skulle- jag får så mkt beröm av min BM för att jag äter så bra och inte behöver tillskott av något....
Hmmmm. Choklad, kakor och fil o flingor e grejen alltså ;) hihihi
Nä men jag äter bra mat varje dag...

Syrran har kommit hem igen- med en massa jobb om o ringa om begravningar mm. :(

Jag är väldigt kluven känner jag. Är både glad o ledsen...

Skönt att allt är bra med dina värden, men jag förstår att det känslomässigt är väldigt kluvet. Det vore ju konstigt om du inte vore både glad och ledsen, du är ju glad för att din bebis mår bra, medans du är ledsen för att din syster miste sin. Skickar en stor kram till er!

Jo... såklart. Jag är ju inte mindre känslig än vanligt heller....
Just idag känner jag mig ensammast i världen...

Nä precis, jag förstår att du känner så. Har du någon du kan söka stöd i? Din sambo, någon riktigt bra vän?

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka