Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Hmmmm- är era redan vid revbenen??? Jag får ofta ont i ena fästet precis under revbenen men räkan har aldrig varit där uppe och studsat ännu.... Min ligger klart längre ner- säkert 5cm kvar till revbenen...
Är min för liten då eller? Jag ligger ju före alla er tre...

Min räka ska visa upp sig på fredag - jag LÄNGTAR nu.... hihihi

Jag är i vecka 16 nu och om cirka 1,5 vecka ska jag på ultraljudsundersökning och jag är spänd av förväntan! Jag hoppas att det då går att se om det blir en pojke eller en flicka. Jag har börjat känna hur barnet rör sig där inne i magen. Började för ett par dagar sedan. Lite smått läskigt i början men nu tycker jag bara att det är mysigt. Bilden här nedan är från när jag var i vecka 14 och jag kan säga att magen har blivit betydligt mycket större sedan dess.

bild-38_74994953.jpg

Glömde skriva ett par andra grejor..

Jag har kräkts 1-2 gånger om dagen från det att jag fick reda på att jag var gravid tills för bara någon vecka sedan. Jag hoppas att kräkandet har upphört nu för det är ju verkligen inte kul att må illa och kräkas hela tiden. Blä!

Vissa dagar är jag jättetrött och ibland blir jag plötsligt så yr att jag är tvungen att sätta mig ner eller faktiskt lägga mig ner med benen högt, känns som att jag ska svimma vilken sekund som helst. Läskigt!

Jag har de senaste tre veckorna vaknat upp ett par gånger i veckan nattetid med kramp i benen. Det gör så j*vla ont att man inte vet varken ut eller in.

Och enligt damen på MVC så är allt normalt under graviditeten.. ;)

Det är bara till att härda ut, haha.

Jag ligger ju någon vecka före dig och på mig syns det inte än..... Jag har mina vanliga jeans och ridbyxor....

Med andra ord EmelieR: Var inte orolig, det är olika för alla!

Jo- men jag har ju 3 månader kvar och är nästan exakt som på bilderna i böckerna man fått hos BM... Jag är inte nervös- hon växer exakt som hon på dygnet ska i v 20 iaf :) Går in i v 29 idag- ska på 3d ul på fredag :)
Kanske känns det inte vid revbenen på mig då moderkakan ligger ovanför räkan :)

:D

Vad bra, det jag ville få fram att man ska inte stirra sig blind å att jämföra med andra.

Vid förra graviditeten så skulle jag ha som nr 2 i föräldragruppen vi var med i. Trots detta hade jag minst mage, de andra satt och ojjade sig och kunde "knappt" ta sig upp från stolarna. Jag själv kunde med lätthet göra grodhopp :D.

Det kan ha med längden också, jag är 177 cm och har därmed mycket plats "i" mig.

Hmmmm- är era redan vid revbenen??? Jag får ofta ont i ena fästet precis under revbenen men räkan har aldrig varit där uppe och studsat ännu.... Min ligger klart längre ner- säkert 5cm kvar till revbenen...
Är min för liten då eller? Jag ligger ju före alla er tre...

Min räka ska visa upp sig på fredag - jag LÄNGTAR nu.... hihihi

Nädå inte är han riktigt vid revbenen, fast inte långt ifrån. Så sitter jag ner så buffar det strax under revbenen, tack och lov inte mot lungorna än. Moderkakan i överkant kan säkert bidra till att du känner mindre där! Jag, som har moderkakan i framkant, känner mest över/under/på sidorna även om han blir allt starkare i sina attacker och lyckas få tröjan att "hoppa" fram på magen ibland.

Längden kan nog spela in också, som Bollen var inne på. Och en massa andra saker, ingen graviditet tycks ju vara den andra lik!

Är det ett UL via landstinget eller har ni beställt det privat?

Vadkramper är förskräckliga :mad: Har haft dem lite i perioder, och de har ökat i intensitet. Saknar de snälla små kramperna som var mellan vecka 12-20 ungefär.. Hade en från helvetet lördag natt, och kunde knappt gå efteråt. För att inte tala om träningsvärk i ytterligare ett par dagar.

Jag läste någonstans att selentillskott kunde hjälpa mot kramper? Vet inte om det verkligen stämmer men hon jag går till på MVC hade också träffat flera stycken som testat selentillskott och det skulle tydligen ha hjälpt mot kramperna. Värt att testa kanske?

Min är inte heller uppe vid revbenen så, men när jag sitter ner kan jag få buffar på revbenen vilket inte är så behagligt.
men överkroppen blir ju kortare när man sitter så då lyckas den väl komma åt lite högre upp.
så du ska nog vara mest glad att din inte hittat dina revben än ;)

Söker man runt lite på nätet så tipsas det på mer eller mindre trovärdiga sidor om magnesium, kalk, b-vitamin, selen, vätskebrist, stålknivar under madrassen och lite ett och annat :angel:

Frågade min BM och hon menade att det inte finns något som säkert hjälper. Så det är nog bara att testa sig fram och se om något hjälper just dig :laugh: Mina kommer så oregelbundet så skulle nog ha svårt att hinna testa alla tips och råd.

Uppe vid revbenen? Nej, där är inte min lilla bäbbe heller och spökar. Min bäbbe är betydligt längre ner, typ innanför där naveln sitter eller vad man ska säga och ibland känns det ännu längre ner.

Finns det någon mer här som är gravid och arbetslös? Någon som vet hur bidrag och sådant ser ut? Hur mycket får man ut i månaden som arbetslös mamma?

Gratulerar, jag har till och med rumpan på UTSIDAN av nedre revbenen. Det gör rätt ont efter att par timmars skav. Jag måste alltid ligga på höger sida för att trycka ned den lilla rumpan och det är 12 veckor kvar :crazy: Jag vet vis från förra grav att det bara blir värre dessutom :(

Jag är kort, under medellängd och hade SF-mått +1 cm över medel. Sist låg jag iaf 1 cm under medel, så det här blir kanske värre..?

Min ligger inte heller så högt upp, de brukar hitta den max i navelhöjd när de ska lyssna på hjärtat. Så inga onda sparkar än så länge, som tur är. Å andra sidan, eftersom jag har magen långt ner så växte jag ur alla byxor väldigt tidigt, tror att man kanske kan ha vanliga kläder längre om man bär fostret lite högre? Om det kan vara nån tröst för er som får revbenskickar.

kan nog vara som du säger för jag kommer ännu i mina ridjeans som är en storlek större än mina normala jeans, även om de börjar bli tajta nu :)
jag är bara glad att det inte är sparkar som gör ont i revbenen även om de är obehagliga.

Svarar er alla :)

Jag är bara glad att den inte kickar bland revbenen ännu- får GÄRNA låta bli att göra det resten av tiden också...
Har idag jagat hästar som rymt i hagen och är såååå trött i ryggen att jag kan dö faktiskt. Mina ben har nere vid foten fått en del åderbråck me :( inte alls kul...

Men annars har jag inget att klaga på :)

Någon undrade om mitt 3D Ul jag ska göra imorgon- Det bekostar jag själv och gör på privatklinik. Sedan ska jag gå på ett extra inom landstinget om 3 veckor men det är ju inte 3d då... Dock har de en helt ny maskin så vem vet hur bra den är :)
Hemresan imorgon kommer nog innebära en del shopping skulle jag tro :)

Spännande med 3D UL! Du måste rapportera när du kommer hem! :)

själv har jag debuterat på gravidyoga. Det var en spännande upplevelse känner jag. Skönt och avslappnande, men inte direkt fysiskt jobbigt.. Men jag kan väl tänka mig att det inte är meningen heller.. :)

Jobbigt med rymlingar! Själv fick jag skotta mig in i stallet eftersom det rasat en massa snö rakt framför dörren. Suck.. Hade visserligen tänkt försöka få ner det oavsett idag så skotta hade det blivit då med, kanske ska vara glad att jag slapp halva arbetet. Lagom trött nu alltså, men måste masa mig ut och mocka samt försöka ta mig till gödselstacken vars väg också drabbats av snöras. Förbenades vinter, nu är jag less :mad:

Lite KL
Idag har jag ridit, eller snarare åkt häst, men det var ju såååå roligt! Det var nästan två månader sedan sist och oj vad jag har saknat det! Det kändes bra att rida, fick nog lite sammandragningar, men inget värre och nu är jag uppe bland molnen!

Hihihi! Jag hade glömt skicka in vår proposition till tävlingarna nu i april kom jag på... Kan det vara för att man inte anar vår ens..... :(

Men visst e de väl härligt med 25 cm sönderfrusen snö. Här kan man glömma skotta. Ishacka möjligtvis....

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka