Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Hmmm.. Ska dit nästa vecka, alltså v.30, var där för fyra eller fem veckor sen då... Sen förutsätter jag att jag ska gå oftare... Kommer iaf be om det tror jag..

Jag ligger ju efter dig men går 1 gång/månad. Och det blir väl mer intensivt längre fram.

Det lät ju länge, tycker jag.

Och med tanke på hur mycket som kan hinna hända på en månad så vill då jag gå med den intervallen! Nu har jag legat ganska bra i värdena, men från besöket i vecka 20 till besöket vecka 24 hann ju blodvärdet dala från 121 till 105. Hade det då gått ytterligare en månad oupptäckt hade det säkert dalat ytterligare helt i onödan.

Kl

Idag har jag varit RUL.

Tänk det fanns faktiskt något där inne. En lite parvel som hade tryckt ner rumpan så långt det gick och låg och kliade sig på näsan. Fick med några bilder hem, en som var huvudet i profil. Kul att ha.

Nu ska vi boka in UL i Stockholm för könsbestämning, men jag har mina aningar..... tror jag.... kanske... eller.... :D

Måste ringa och boka tid hos BM också för hon ville att jag skulle komma tidigare än v 25 eftersom jag inte hade så lång tid på mig under inskrivningssamtalet. Jaja.

Undrar när magen börjar växa, jag har ju fortfarande mina vanliga jeans...

Kul med RUL!

Min mage började växa "på riktigt" (även om jag ibland inbillade mig att det syntes jättemycket redan under tidigare veckor) ungefär i samband med RUL, dvs vecka 18. Ett par av mina vanliga jeans kan jag fortfarande ha, eftersom de är så låga i midjan att magen hamnar ovanför. Och mina vanliga leggings använder jag också. Övriga byxor i kombination med gummisnodd hade jag nog till vecka 22-23, sen vart det obekvämt.

*kl*

Hur räknar man veckor egentligen? Alltså, om jag är v 22+4, är jag då i v 22 eller i v 23? Blev osäker på om jag tänkte fel hela tiden...

Så trodde jag också, men nu fick jag intrycket av barnmorskorna att jag räknat fel, för de verkar placera mig i en vecka mindre än vad jag tror, även om vi är ense om man uttrycker sig som v X + Y. Alltså att de kallar v 22+3 vecka 22, och jag kallar det v 23.

Är du helt säker?

Ja jag är säker. Men fråga din Bm hur hon räknar nästa gång om du känner dig osäker. ;)

Ja, det är ju så jag räknat hittills. Blev bara osäker när två av två barnmorskor räknat annorlunda, alltså: Antal graviditetsveckor och dagar: 30 veckor 2 dagar, du är i vecka 30.

Inte för att det spelar jättestor roll, men det kan ju vara trevligt att veta vilken vecka man är i.

Hm, ja jag kanske ska ringa henne och dubbelkolla om det verkligen ska vara 2 månader mellan besöken nu...

Mabuse, Min bm sa att de räknar fullgånga veckor. Hon sa det som v. 24 för att jag var 24 fullgånga veckor, men jag har ju då gått in i v 25. Att säga det som v. 25 är väl så gör eller eg ska säga 24 fullgånga veckor. Oj vilket svammel, hängde du med? Jag är i någon form av lyckorus, jag har ridit, alltså ridit inte åkt häst, idag. Jag klarar visserligen inte att trava men kunde jobba igenom honom i galopp, så kul!

Jag hänger inte riktigt med, vad menar du med "Att säga det som v 25 är väl så gör eller eg ska säga 24 fullgånga veckor"?

Alltså- vad menar du? Jag får inte ihop din fråga här....

Nu vet jag inte hur långt gången du är men... Du har gått 24 hela veckor och är inne i v 25.

Likaså- jag är i sjunde månaden men har tre kvar typ.... Man går in i månaden och på vägen slutför man den.
BM brukar prata fullgågna veckor- Bäbissidor vilken du är på väg till...

Min fråga är helt enkelt:

Om man har gått 34 v och 5 dagar, är man då i vecka 34 eller i vecka 35?

Jag förstår att du inte hängde med...
I ovan exempel så är man i v 35, BM pratar tydligen oftast fullgånga veckor, men slarvar och säger bara v 34 när de eg menar 34 fullgångna veckor. Lyckades jag göra mig tydligare? Jag har fått mat i magen så jag känner mig inte riktigt lika svamlig...

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix