Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Ja, men vilken förort. Förstår om du inte vill säga exakt vart du bor men vilken riktning? Vi funderar näml att prova lite olika så det vore kul att ha lite förhandsinfo? Och gipsavgjutning lät skoj.

Jo de är rätt lika, har många 62/68-pyjamasar som han kan ha nu.. Och framförallt häpnar jag över hur olika kläderna är beroende på märke. Har någon pyjamas i 62/68 som ser ut att vara alldeles för liten - har inte testat den än - och en 50/56:a som är jättestor.

Jag håller med om att de är olika men inte jättemycket av de sorterna jag har. Hon kan ha alla sina plagg i 62 iaf. Många sitter bra i 68 med och ett o annat i 56 kan hon fortfarande ha...
Jag tror att man luras av att det är så tätt mellan stl. Man hade lätt klarat sig med att köpa varannan stl eg.

Vad gör ni med alla kläder de växt ifrån? Sparar inför kanske kommande syskon? Till barnet själv? Gerbort till vänner? Säljer?
Jag tänkte spara lite av det minsta- det kan hon ha som dockkläder sen ;) Något plagg kanske läggs i minneslådan men sen då? Jag vill nog inte ha någon extra gardrob till det ;) Ingen kompis som föder flicka heller ;)

Har inte riktigt bestämt vad vi ska göra.. har ingen kompis som väntar barn just nu, men kan tänka mig att vi kommer donera ett och annat. Samtidigt så blir jag ju mer och mer sugen på en nr2 :angel: och inom en rätt snar framtid i sådana fall. Vissa saker kommer definitivt sparas för affektionsvärdet.

Kanske ge lite till välgörenhet, vad finns mer än Röda Korset? Helst hade jag önskat att kläderna blir skickade till barn som behöver dem, hellre än säljas i Sverige och så ska pengarna användas inom välgörenhet (har blivit skeptisk efter all rapportering om pengar som smusslas bort).

Jag skickar ett pm :)

EmelieR, Här är iaf öf för 0-5 år och så har vissa tider reserverade för vissa åldrar som 0-9 månader, 0-2 år, 2-3 år osv då verksamheten är anpassad till åldern.

Är det bara jag som avskyr kläder som har strumpor ihopsatt med byxorna/hela plagget?!? Har bara en pyjamas som används som är så och jag blir galen på att han lyckas sparka ur fötterna och trassla in sig. Har fått flera tunna sånna byxor och dom har jag inte ens plockat fram. Jag älskar å ha alla plagg för sig body + byxa + strumpor det är grejer det!
Pyjamas används bara på kvällen och natten här hemma och på morgonen byts det om till dagens kläder! Tycker det är krångligare att byta blöja med pyjamas då man måste fiska ur ena benet då. Det är tur att vi alla är olika! :)

Det absolut bästa plagget ur blöjbytarsynpunkt är "sovdräkten" (ser ut som en superlång klänning där man drar ihop nederdelen med en snodd).

Sedan gillar jag långt hellre pyjamasar och dressar med fot nu när de är så små. En fördel finns dock med separata sockar och det är att man inte behöver byta allt om bebin spyr på foten.
Förövrigt bryr jag mig inte nämnvärt om bebin nu skulle ha på sig pyjamas på dagen, bara det är ett plagg som ger bebin normal temperatur fungerar det för oss.

På frågan om vad man gör med sina gamla kläder så har vi sparat våra då vi var osäkra på om vi skulle ha mer barn eller ej. Men nu kommer jag att spara mina urhäftiga 70-tals bebiskläder (tack mamma:love:) och vissa av barnens. Sedan kommer resten att doneras eller säljas. REnt ekonomiskt är det en hit att kunna ärva plagg mellan barn, det var ju dock helt omöjligt av förklarliga skäl med våra tvillingar.
Med tanke på mitt och sambons bristande intresse för att vara med på loppisdagar och liknande så blir donation rätt trolig!:p

*kl*

Här är öf(fast det heter familjecentralen här) från 0-12mån då kallas det babycafé en dag i veckan, och 0-5år två dagar i veckan. Riktigt trevligt att gå på.

På babycafét så är det sångstund ett litet tag annars görs inget spec man får bara sitta ner och prata med andra mammor! Riktigt mysigt om du frågar mig!
Vi har även babyrytmik och bebismassage. Det sistanämnda va vi på i onsdags och det va riktigt mysigt och bra för att verkligen ta sig tid för sin bebis! Kommer vara varje onsdag 5veckor i rad! :)

*kl*

Buhuu, till sist åkte jag också dit på förkylning :cry: Var och varannan vi mött har varit sjuka så det var väl dömt att bli så. H har varit lite tjock och rosslig i näsan under veckan, så hoppas att han redan "åkt dit" och gjort bort sitt så jag inte smittar honom :(

Något helt annat, nån som vet nåt ställe där man kan lägga upp filmklipp och lösenordsskydda dem? Utan att den som ska se måste vara inloggad?

Jag har också blivit sjuk :( Hostar och har mig. Mådde kasst igår men idag är mkt bättre så får hoppas på att jag inte blir sämre igen!
Milton verkar dock ha klarat sig än peppar peppar ta i trä!!

Något helt annat, nån som vet nåt ställe där man kan lägga upp filmklipp och lösenordsskydda dem? Utan att den som ska se måste vara inloggad?

De flesta sidorna kräver ju att den som ska titta ska vara inloggad om man vill lösenordsskydda... Jag vill gärna ta del av tips också! :D På youtube finns det ju ett publiceringsalternativ som är "olistat", då måste personen som ska titta ha URL:en direkt till klippet för att hitta det. Så har jag gjort någon gång.

Jag kan välja att lösenordsskydda vår blogg och där kan man lägga upp videoklipp.
tror inte man måste logga in för att se då, men vet inte säkert då jag har den öppen iaf just nu.

De flesta sidorna kräver ju att den som ska titta ska vara inloggad om man vill lösenordsskydda... Jag vill gärna ta del av tips också! :D På youtube finns det ju ett publiceringsalternativ som är "olistat", då måste personen som ska titta ha URL:en direkt till klippet för att hitta det. Så har jag gjort någon gång.

Okej, ja det kan ju kanske vara ett alternativ för vi har lösen på bloggen..!

Jag kan välja att lösenordsskydda vår blogg och där kan man lägga upp videoklipp.
tror inte man måste logga in för att se då, men vet inte säkert då jag har den öppen iaf just nu.

Vad har du för blogg..domän? Eller vad det då heter :D Har själv på blogg.se men tror inte att det går där, eller så har jag bara inte hittat funktionen.

It really, really sucks :mad: Rinntäppa (den värsta av alla nästäppor!!) och halsont här. Sen mosig i skallen och lite ont i öronen på det..

Det verkar gå mycket förkylning över hela landet nu, nästan alla runt mig har känningar men det har inte brutit ut ännu. Krya på er ni som är sjuka och jag hoppas småttingarna klarar sig!

Som tur är varade den inte jättelänge här hos oss iaf :) Jag var skitdålig i typ 2 dagar bara. Skruttan snorade nog i 4...

It really, really sucks :mad: Rinntäppa (den värsta av alla nästäppor!!) och halsont här. Sen mosig i skallen och lite ont i öronen på det..

Har du testat otrivin comp som även ska hjälpa mot rinnsnuva? Funkar super på min rinnsnuva iaf! Slipper man bli så röd om näsan genom att gå och snyta sig hela tiden!

Milton hostade lite imorse när han vaknade men har inte varit något mer sen dess och han verkar inte hängig! Hoppas verkligen att han klarar sig!

*kl*
Nyss har jag och Milton gjort premiär i skogen ihop med Kia(hunden). M sov så sött i selen så! Det va iaf enklare att gå den vändan med honom i sele än med honom i magen! :)

Skönt att det var snabbt övergående!

Idag hittade M sina fötter och var jättefascinerad av dem. Dessutom börjar hon nu tycka att det är rätt ok att ligga på mage, lyfter man huvudet så ser man ju vad som händer även när man är på mage :D

DSCN9917.JPG

Hon är helt underbart söt i sin kalufs :) Jag försökte intoducera lite fötter men det gick inte riktigt hem.. hihi- kommer väl om en vecka o så vill jag det inte ;)
Jag börjar fundera på vantar till gullet- med tanke på hur mkt de är i munnen så lär ju alla mjuka bli helt till isbitar :(

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 836
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar