Sommarmammor 2010 forts

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Japp, tre månader idag :)

Hon brydde sig faktiskt inte så mkt om sprutorna... Skulle säga att rektionen nu är värre. Har varit grinig hela kvällen....

Nu har jag vänt henne för att prova men eftersom hon somnar är det bäst att ha henne mot sig ;)

Tuva somnar oxå i selen, men går lika bra oavsett håll hon sitter. Hur menar du att det inte är bra om hon sitter utåtvänd och somnar? Nåt jag inte har tänkt på?

M gillar att ligga på sin lekfilt med babygymet eller sitta i sin babysitter med lekbåge. Hon sparkar på saker men slår inte till dem med armarna. Annars tycker hon att hennes mobiler är spännande, lampan främst i vardagsrummet som är som en liten spegel är intressant och tv är ibland väldigt spännande. Att vara med är roligt, då kan jag göra vad som helst om hon får sitta på armen... Att sjunga med rörelser, ffa imse vimse spindel är rent av fängslande. Det var just sången med rörelser som hon tyckte var roligast på öf, där fick vi lära oss en massa nya sånger :)

Något hon verkligen inte gillar är att ligga på mage, men jag antar att det bara är att träna på.

Delvis KL

Hon gav oss ett svarsleende när hon var 1 månad gammal och nu ler hon mycket och har gett ifrån sig något glädjetjut.

Delvis KL 2

Jag, Uva och Lottch tänkte ta en liten Stockholms buketräff nästa torsdag på ett värdshus söder om stan, om det är någon mer intresserad av att följa med så är det bara att pm:a mig :)

*kl*

Hittade ett foto på bärselen in action:
img_8982_106491637.jpg

(Lite mörkt, men det får ni leva med ;))

Sjalen fortsätter vara omåttligt poppis! Här provar vi en annan knytning, men tror att jag måste gå in i sjaltråden och kolla med de mer rutinerade användarna så att jag gör rätt..

img_9045_106491528.jpg

En olycka kommer sällan ensam, men efter regn kommer solsken! (Slår till med två ordspråk i en och samma mening)

Den första olyckan va att fönsterhissen på förarsidan pajjade så hela rutan lossnade och ramlade längst ner i dörren precis när vi kommit fram till Helsingborg :grin: Nu är det bara å vänta på vad för solsken det ska komma :p

Nej vilken trist dag, lider med dig. Kan trösta dig med att jag tror din sambo efter att smärtan lagt sig kan hjälpa till en del. Jag e ju gipsas i handen och klara nu de mesta med lite ny teknik. Visst han kommer väl inte kunna gå ut med hunden, men med annat.

Jo får hoppas på det, men nu verkar det som jobbet vill få honom till att jobba iaf, men då blir det dagtid ist för skift = han blir borta hela dagarna och när han kommer hem kommer han ju inte kunna avlasta så mkt iaf. Håller dessutom på att bli sjuk eller något sånt, säkert därför allt känns så tung nu! Men men, det som inte dödar härdar!

Japp, tre månader idag :)

Ojj stora tjejjen!!

Hittade ett foto på bärselen in action:
img_8982_106491637.jpg

Oj va långt ner han satt, ser ut som du får all tyngd bakom axlarna=inte så konstigt att du får ont. Sjalen ser mkt mysigare ut! Så himmla fin färg!

KL

Kunde inte låta bli att köpa dessa i 2 storlekar i dag. :D

Ja jag har sett dom, väldigt söta!
Praktiskt mode nu för alla små ryttare! :)

Senast ändrad:

Den måste vara gjord för rätt stora bärare, för det där är inspänt så mycket det går :crazy: Känns som att han både hänger långt ner och långt ifrån. Nåja! Hans pappa kan få använda den, han fyller nog ut den bättre!

Ebba sitter så jag kan pussa henne på huvudet utan att böja mig neråt- bara lite framåt...
Har du ett eller två spännen att spänna upp den i? Du kanske har den ena ute och den andra inne till max... Förstår du hur jag menar med detta luddiga???

Precis så sitter Milton också, så att jag kan pussa honom på huvudet bara genom ha fram huvudet lite! Så han ligger på samma ställe som han ligger på om hon jag lägger honom på bröstet utan sele!
Om jag enbart kollar på din bild så ser det ut som det är axelbanden som ska dras in för att höja upp honom, kan det stämma?

Haha, jag tror jag förstår ;)

Axelbandens längd går bara att reglera på ett ställe tyvärr. Sen kan man flytta själva krysset också, men det gör ju varken till eller från i det här fallet. Vore jag riktigt angelägen om att kunna använda selen kunde jag sy in den, för på den sidan av axelbanden där det inte går att reglera längden så är bandet jättelångt och det vore ju inte någon svår sak att snickra om. Men nu gillar vi ju sjalen bättre, både jag och H, så då får det bero :)

Lekte lite i köket ikväll... Kärleksmums på omständigt vis ;)
60052_1552789416363_1133984997_1528791_3402203_n.jpg

Fortsätter att bildbomba lite ;) Rosa Dinosaurie :)
46638_1552783336211_1133984997_1528780_768629_n.jpg

Det ska börjas i tid. Pappa & Ebba har lektion i VISAhantering
46894_1552783456214_1133984997_1528781_2546010_n.jpg

Efter shoppingrundan behöver man sova....
58515_1552783576217_1133984997_1528782_8358439_n.jpg

Ebba har tappat allt sitt mörka hår på huvudet. Bara en rand bak kvar typ... Det som kommer ut är alldeles ljusa babyfjun... Vadå börja på nytt...
Både jag o Sambon var ljusa o lockiga som små- vågar man hoppas? Söt är hon ju i vilket fall såklart ;)

Kan förresten också bjussa på en fikabild, från namnkalaset:
img_9002_106084132.jpg

Mycket blev kvar, så jösses vad vi fikat i veckan!

Såg inte fel ut alls :) Jag får nog snart börja planera dopet här.. Har ju inte ens bestämt om vilka vi ska bjuda... haha. Det som kändes så självklart innan är konstigt nu. Folk verkar ju vilja komma- vad gör man då? De undrar ju när jag ska ha dopet:eek:

Sen vet jag inte om jag ska ha det hemma eller på hotellet jag jobbar på- eller slottet de driver med. Lite längre att köra men HÖG mysfaktor...

Hemma vill jag ju eg också visa upp allt vi gjort. Jobbigt läge...
Dessutom så vill jag ju att ngn ska komma ihåg o gratta mig med- det är ju min födelsedag :)

Vi har ju bara bott i vårt hus sedan januari = många långväga släktingar som inte varit här än. Så därför var vi här och minglade och öppnade presenter först men åt i Byagården då vi förvisso har ett stort hus men inte närmare 50 sittplatser! (Om man inte sätter sig på golvet, förstås ;)) Men det upplägget kräver nog att det inte är allt för långt mellan punkt A och punkt B.

Det lät ju inte helt fel med ett slott heller!

haha! just detta slottet är litet- men gott om sittplatser är där ;) Hade jag byggt en trappa till mitt loft hade de lätt fått plats där men det orkar jag inte nu....

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 837
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar