Sommarföräldrar 2018 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hosta och nysa är inte kul ....
Men att kaskadkräkas x flera inom de första 12 timmarna efter snittet..... det går liksom inte att hindra eller dämpa på nåt vis när hela kroppen tar i. Jag grät som ett litet barn av skräck när jag kände att det var dags igen trots rikliga mängder morfin i kroppen (också anledningen till att jag behövde kräkas alls)

Hosta och nysa är inte kul ....
Men att kaskadkräkas x flera inom de första 12 timmarna efter snittet..... det går liksom inte att hindra eller dämpa på nåt vis när hela kroppen tar i. Jag grät som ett litet barn av skräck när jag kände att det var dags igen trots rikliga mängder morfin i kroppen (också anledningen till att jag behövde kräkas alls)
:nailbiting:
Jag tror dig!

4 månaders kollen klar. 66 cm lång och 8750g tung. Huvudomkrets brutala 46,5 så fick remiss för ultraljud av skallen. Vi stressar inte då han har avlångt huvud i stället för runt,precis som sin moster. Även remiss till sjukgymnast då han ännu är sned i kroppen (då mamma inte riktigt tränar honom som hon borde) bättre än förra gången men hon ville att de kollas upp

Bvc idag med tremånaderskoll och vaccination! Bebisen fortsätter att öka i vikt med raketfart, 7940 g idag, så 1,2 kg upp sedan sist. Nu är han 62 cm lång.

Vaccinationerna gick bra, han blev ledsen av sprutorna förstås och det skär juli hjärtat, samtidigt som jag är glad att han fått första dosen nu och kan börja få ett skydd mot sjukdomarna nu med tanke på alla utbrott av diverse sjukdomar man hör om emellanåt! Nu verkar han vääldigt trött, så det blir nog en lugn eftermiddag här!

Bvc idag med tremånaderskoll och vaccination! Bebisen fortsätter att öka i vikt med raketfart, 7940 g idag, så 1,2 kg upp sedan sist. Nu är han 62 cm lång.

Vaccinationerna gick bra, han blev ledsen av sprutorna förstås och det skär juli hjärtat, samtidigt som jag är glad att han fått första dosen nu och kan börja få ett skydd mot sjukdomarna nu med tanke på alla utbrott av diverse sjukdomar man hör om emellanåt! Nu verkar han vääldigt trött, så det blir nog en lugn eftermiddag här!

Gillar såklart inte att liten blev ledsen, men det verkar ju dessvärre ingå.

Vi har två veckor kvar till tremånaderskollen. Känns även här som han vuxit rätt bra, så blir spännande att se resultatet.

Lillen var kinkig på träningen, precis som sist. Och det trots att han både fått sin morgonlur och en tredje frukost. Ibland är det bara bära som duger. Efter det var han den vanliga lilla solstrålen hemma hos mormor. Typiskt..

Tur ändå att det svänger snabbt. 4 månader och 1 dag gammal kom första riktiga skrattet :love: "ehe-ehe-ehe"! Jag skrattade och tårarna rann, herregud vad gulligt!!

Här provade vi lite fruktgröt idag, det kom smakprov med posten förra veckan. Det var jättepoppis, men jag tror att det kan ha varit lite starkt för magen för det har varit många småkräkningar efter det. Vi får ta det i pytteportioner gissar jag. Blev totalt 1 tsk idag.

Storasyster tyckte och tycker fortfarande inte speciellt mycket om mat. Lillebror däremot.. honom får jag hejda! Största favoriten så här långt är gröt. Åt en halv portion idag. Tänker att så länge magen hänger med, och det verkar den göra, så får han hållas.

Inatt har jag sovit typ ingenting... fy vad sliten man blir. Samsover med lillen men det senaste har han varit väldigt gnällig och sprattlig och vaknar ofta. Tidigare har han bara vaknat 1-2 ggr på natten. Dessutom så hände något med min rygg igår när jag bar liggdelen till vagnen in i bilen. Det bara knakade till i ryggen och jag fick ont :confused: och inatt hade jag så ont så jag knappt kunde vända mig om. Stackars sambon har hört mig pusta halva natten samt lillen.

Stackars lillgubben här :( han var väldigt ledsen och kinkig igår efter sprutorna så jag gav till slut en alvedon. I natt kändes han febrig och sov oroligt. Hoppas det blir bättre snart!

Små barn har ingen respekt för att man borde fått sova en timme längre Idag... :meh:Vi har varit vakna sedan typ 4 men han sussar lite nu. Det blir en lugn morgon iaf för det börjar en film om ett tag som jag vill se. Vi kan ligga kvar i soffan alltså! Bästa natten på länge ändå, från att ha sovit typ 7 timmar i sträck har han sista tiden velat ha mat ungefär varannan timme. Men nu var vi tydligen lite trötta efter att ha varit kinkig i några dagar. Känner mig utvilad! Det har varit lite jobbigt när han varit en liten surpuppa och bara velat bli buren hela tiden, då hade det varit skönt med lite avlastning.

Igår fick han smaka lite banan från mitt finger. Det gick bra men han var hungrig och blev lite upprörd när det inte kom mera mat från fingret. Idag såg han ut att vara väldigt intresserad av min macka men det kändes som ett lite väl stort steg mellan yttepytte banan och ägg och kaviar :p

Små barn har ingen respekt för att man borde fått sova en timme längre Idag... :meh:Vi har varit vakna sedan typ 4 men han sussar lite nu. Det blir en lugn morgon iaf för det börjar en film om ett tag som jag vill se. Vi kan ligga kvar i soffan alltså! Bästa natten på länge ändå, från att ha sovit typ 7 timmar i sträck har han sista tiden velat ha mat ungefär varannan timme. Men nu var vi tydligen lite trötta efter att ha varit kinkig i några dagar. Känner mig utvilad! Det har varit lite jobbigt när han varit en liten surpuppa och bara velat bli buren hela tiden, då hade det varit skönt med lite avlastning.

Igår fick han smaka lite banan från mitt finger. Det gick bra men han var hungrig och blev lite upprörd när det inte kom mera mat från fingret. Idag såg han ut att vara väldigt intresserad av min macka men det kändes som ett lite väl stort steg mellan yttepytte banan och ägg och kaviar :p

Jag har inte ens reflekterat över tidsomställningen (ännu). Brukar ha lite ont av detta annars. Kanske är en fördel med alla nattliga matpauser - att tid och dygnsrytm kanske är ett minne blott 😇

Här hade vi en kinkig dag igår, typiskt när pappan är hemma. Hoppas det blir bättre idag. Pappan duger fortfarande inte - men går iaf åt rätt håll. Uppe i att jag hinner kissa utan hysteriskt utbrott.

Kul att börja med att lillen får smaka på annat. Vi är ju inte där än. Men samtidigt ett bevis på hur fort de blir ”stora” våra små.

Stackars lillgubben här :( han var väldigt ledsen och kinkig igår efter sprutorna så jag gav till slut en alvedon. I natt kändes han febrig och sov oroligt. Hoppas det blir bättre snart!

Vad har era bebisar fått för reaktioner av tremånadersvaccinet?

Det har varit väääldigt gnälligt och kinkigt här i drygt tre dygn, med feber på runt 39 grader som kommit och gått, väääldigt ont kroppen. Dessutom blev hela ungen helt prickig! Känns som väldigt kraftig reaktion. Kommer inte ihåg att våra andra fått mer än lite feber möjligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 599
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 136
Senast: Barbabelle
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 541
Senast: Jeps
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar