@athena_arabians dina fantastiska frukttärningar har anlänt. Hoppas de är effektiva för det var nåt av det äckligaste jag ätit, någonsin!
Äsch då, så farliga är de inte Och de kommer garanterat att hjälpa, jag lovar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@athena_arabians dina fantastiska frukttärningar har anlänt. Hoppas de är effektiva för det var nåt av det äckligaste jag ätit, någonsin!
haha inväntar natten med skräckblandad förtjusning!Äsch då, så farliga är de inte Och de kommer garanterat att hjälpa, jag lovar
haha inväntar natten med skräckblandad förtjusning!
Jo då, ett glas saft blev det men tack för påminnelsen, måste definitivt inta mer vätska över huvud taget så blir att bälga ett par glad till!Du såg väl till att dricka vatten också?
Kronan-vagn? Jag blir tokig på vår. Den är skitsvår att pumpa däcken på, och den måste pumpas jätteofta.jag begriper inte vad som är fel på luftdäcken för de går liksom inte att pumpa trots rätt ventil... ).
Kronan-vagn? Jag blir tokig på vår. Den är skitsvår att pumpa däcken på, och den måste pumpas jätteofta.
Kanske att det gjorts någon förändring mellan 2014 och 2015? Vi har bytt slang, hjälper inte. Däcken måste pumpas varje månad, och ventilerna sitter så dumt till att det är hopplöst att komma åt.Men då måste det ju nästan vara något fel på däcken? Vi har haft vår duo S sen april 2015, pumpat däcken en gång!
Barbacka låter... Mindre bra.Jag är också ridsugen! Men inser att om jag inte ridit sen i december så kanske det inte är så smart att slänga sig upp barbacka i vecka 26 så får hålla mig, dessutom har tysken tappsko.
Min mage är också öm stundtals, men oftast är det mitt på och runt naveln och neråt. Troligtvis ligger bebis och bökar runt för fullt väldigt ytligt. Igår var jag ute och gick med hunden och då kändes det som att nåt skulle borra sig ut, och ta en omväg genom urinblåsan..
Man är jäkligt klumpig med magen om något händer snabbt tycker jag . Just om "reptilhjärnan" går på så har den noll förståelse för hur framtung man är.Slutet på vecka 32 och dags för ny föräldrautbildning imorgon.
Till min lycka kunde jag få några minuter över i söndags och rida, var nog 3 månader sedan sist och det var skönt att få känna sig som en människa igen. Får sammandragningar om jag går för fort men 1,5 h i sadeln var visst inga problem, konstig kropp. Lite stel i höften efter bara. Fick bli bara skritt eftersom jag inte vill peppa upp honom för mycket nu när han stått så länge, förutom lite smått panik över ponnyätande motionärer ute i skogen så skötte han sig. Men jag måste säga att jag kände mig ganska begränsad i sadeln, man är ju liksom lite orörlig och jag känner att man inte är så kvick att ta sig av om man behöver så jag vet inte om det blir så mycket fler ridturer innan bebis kommer, det är ju ändå bara några veckor kvar.
Annars jobbar jag på som vanligt på jobbet borta och hemma, men får nog säga att jag blir tröttare i kroppen på jobbet borta (framförallt i fötterna) men får mer ont i ryggen när jag jobbar hemma och sitter still. Nästa vecka ska jag börja utnyttja min graviditetspenning (som det iaf verkar som att jag får beviljad om nu det där pappret kan dyka upp någon gång), så då blir det en dag mindre på borta-jobbet, tror det kommer behövas, känner av att kroppen är tyngre och att man ändå blir tröttare. När jag är hemma brukar jag ta en vilopaus på em men det går ju inte när man jobbar borta.
Någon mer med ömma revben? Min bebis vill gärna ligga och pressa under revbenen när jag sitter och jobbar vid skrivbordet, ju mer framåt jag måste luta mig desto ömmare, inte jätteskönt, tycker inte det borde vara skönt för honom heller, känns som man klämmer honom lite.
Saknar passande sadel till tysken så det är det som erbjuds Jag klagar inte vanligtvis men inser att det nog inte är den smartaste idén, är det det som kallas att bli vuxen - att få självinsikt?Barbacka låter... Mindre bra.
Men mysigt!
Slutet på vecka 32 och dags för ny föräldrautbildning imorgon.
Till min lycka kunde jag få några minuter över i söndags och rida, var nog 3 månader sedan sist och det var skönt att få känna sig som en människa igen. Får sammandragningar om jag går för fort men 1,5 h i sadeln var visst inga problem, konstig kropp. Lite stel i höften efter bara. Fick bli bara skritt eftersom jag inte vill peppa upp honom för mycket nu när han stått så länge, förutom lite smått panik över ponnyätande motionärer ute i skogen så skötte han sig. Men jag måste säga att jag kände mig ganska begränsad i sadeln, man är ju liksom lite orörlig och jag känner att man inte är så kvick att ta sig av om man behöver så jag vet inte om det blir så mycket fler ridturer innan bebis kommer, det är ju ändå bara några veckor kvar.
Annars jobbar jag på som vanligt på jobbet borta och hemma, men får nog säga att jag blir tröttare i kroppen på jobbet borta (framförallt i fötterna) men får mer ont i ryggen när jag jobbar hemma och sitter still. Nästa vecka ska jag börja utnyttja min graviditetspenning (som det iaf verkar som att jag får beviljad om nu det där pappret kan dyka upp någon gång), så då blir det en dag mindre på borta-jobbet, tror det kommer behövas, känner av att kroppen är tyngre och att man ändå blir tröttare. När jag är hemma brukar jag ta en vilopaus på em men det går ju inte när man jobbar borta.
Någon mer med ömma revben? Min bebis vill gärna ligga och pressa under revbenen när jag sitter och jobbar vid skrivbordet, ju mer framåt jag måste luta mig desto ömmare, inte jätteskönt, tycker inte det borde vara skönt för honom heller, känns som man klämmer honom lite.
Vi har bytt slang, hjälper inte. Däcken måste pumpas varje månad, och ventilerna sitter så dumt till att det är hopplöst att komma åt.
Men gud, vad var det för studie? Jag har också hört det där om att man helst ska ligga på vänster sida men helt ärligt, man måste väl prioritera ATT få sova framför hur man sover? Låter som rena skrämselpropagandan i mina öron med att risken halveras, det är väl inte speciellt vanligt till att börja med, intrauterin fosterdöd?Min sömn har totalt havererat senaste veckan Har inte kunnat ligga på rygg sedan typ mitten av graviditeten då jag blir yr och illamående efter bara någon minut. Sen hittade jag någon studie som visade att "risken för intrauterin fosterdöd halveras om mamman sover på vänster sida". Förmodligen för att blodgenomströmningen i moderkakan blir bäst då. Har därför inte vågat sova på något annat sätt och nu är jag dessutom så tung och otymplig att jag inte rör på mig i sömnen.
Detta har lett till att min vänsteraxel och vänsterhöft är heeeeelt komprimerade och ömma och det är skitjobbigt att ligga på dom. Lägger mig ibland på högersidan men blir direkt nojig och vänder tillbaks. Vill ju passa på att sova innan bebisen kommer...
Besök hos MVC idag. Hoppas de kollar blodsockret, har drabbats av någon sinnessjuk törst som är lite oroväckande. Kan bälga i mig två liter vatten till varje måltid utan problem...
Min sömn har totalt havererat senaste veckan Har inte kunnat ligga på rygg sedan typ mitten av graviditeten då jag blir yr och illamående efter bara någon minut. Sen hittade jag någon studie som visade att "risken för intrauterin fosterdöd halveras om mamman sover på vänster sida". Förmodligen för att blodgenomströmningen i moderkakan blir bäst då. Har därför inte vågat sova på något annat sätt och nu är jag dessutom så tung och otymplig att jag inte rör på mig i sömnen.
Detta har lett till att min vänsteraxel och vänsterhöft är heeeeelt komprimerade och ömma och det är skitjobbigt att ligga på dom. Lägger mig ibland på högersidan men blir direkt nojig och vänder tillbaks. Vill ju passa på att sova innan bebisen kommer...
Besök hos MVC idag. Hoppas de kollar blodsockret, har drabbats av någon sinnessjuk törst som är lite oroväckande. Kan bälga i mig två liter vatten till varje måltid utan problem...
Min sömn har totalt havererat senaste veckan Har inte kunnat ligga på rygg sedan typ mitten av graviditeten då jag blir yr och illamående efter bara någon minut. Sen hittade jag någon studie som visade att "risken för intrauterin fosterdöd halveras om mamman sover på vänster sida". Förmodligen för att blodgenomströmningen i moderkakan blir bäst då. Har därför inte vågat sova på något annat sätt och nu är jag dessutom så tung och otymplig att jag inte rör på mig i sömnen.
Jag har varit med om just intrauterin fosterdöd. Och när jag nu i efterhand diskuterar med läkaren menar hon att det egentligen inte finns någon studie som säger att det är vanligare med detta om man sover på fel sida. Det finns så lite studier gjorda överhuvudet taget så hon menar att det är absurt att påstå en sådan sak.Men gud, vad var det för studie? Jag har också hört det där om att man helst ska ligga på vänster sida men helt ärligt, man måste väl prioritera ATT få sova framför hur man sover? Låter som rena skrämselpropagandan i mina öron med att risken halveras, det är väl inte speciellt vanligt till att börja med, intrauterin fosterdöd?
Jag har också problem när jag ska sova, ligger jag på rygg känns det som att det trycker mot lungorna, det blir bättre om jag sover på sidan men jag erkänner villigt att här fördelas det nog rätt jämnt mellan vänster och höger.