Sommarföräldrar 2017

Laddar (eller fasar) också inför att börja med järntabletter. Från vecka 20 har de sagt, går in i vecka 17 idag.

Funderar på om det är någon poäng att börja dricka blutsaft redan nu? Om det kan hindra att man behöver äta så mycket järntabletter alltså. För blutsaft i sig kan väl inte skada om man håller sig din den vanliga dosen (som rekommenderas ickegravida)?.

Man får ju i sig så pass lite med Blutsaft så det borde inte vara någon fara (jag utgår ifrån att den är ok vid graviditet eftersom flera gravida här har tagit den). Hjälper den är det ju toppen.

Man får ju i sig så pass lite med Blutsaft så det borde inte vara någon fara (jag utgår ifrån att den är ok vid graviditet eftersom flera gravida här har tagit den). Hjälper den är det ju toppen.

Ja precis. Okej för gravida ska den vara. På Blutsafts hemsida rekommenderar de den till gravida men att man ska prata med barnmorska innan man ökar dosen över den "vanliga". Jag tänker att det kanske kan hjälpa lite så att man bara behöver ta tabletter varannan dag eller något :)

Ja precis. Okej för gravida ska den vara. På Blutsafts hemsida rekommenderar de den till gravida men att man ska prata med barnmorska innan man ökar dosen över den "vanliga". Jag tänker att det kanske kan hjälpa lite så att man bara behöver ta tabletter varannan dag eller något :)

Jag tar som sagt blutsaft, oftast kommer jag bara ihåg att ta 20 ml en gång om dagen, men min BM har sagt att jag kan ta 20 ml två gånger per dag. Borde definitivt inte göra någon skada om du tar enligt rekommenderad dos redan nu :)

För att helt byta ämne..
Nu i helgen åker vi bort, vi har fått hotellpaket med två övernattningar och fyrarätters avsmakningsmeny en av kvällarna (och så hotellfrukost också förstås :love:) av svärmor i julklapp och nu blir det av! Tänkte att det kan vara bra att göra innan bebis kommer kanske :D Misstänker att vi blir hemma hela sommaren sen. Vi ska, väldig otippat, till metropolen Växjö. Har aldrig varit där och det ligger inte direkt nära oss, så lite konstigt val kanske men det ska bli kul :) Nån som har nåt tips på vad man kan hitta på där i krokarna?

För att helt byta ämne..
Nu i helgen åker vi bort, vi har fått hotellpaket med två övernattningar och fyrarätters avsmakningsmeny en av kvällarna (och så hotellfrukost också förstås :love:) av svärmor i julklapp och nu blir det av! Tänkte att det kan vara bra att göra innan bebis kommer kanske :D Misstänker att vi blir hemma hela sommaren sen. Vi ska, väldig otippat, till metropolen Växjö. Har aldrig varit där och det ligger inte direkt nära oss, så lite konstigt val kanske men det ska bli kul :) Nån som har nåt tips på vad man kan hitta på där i krokarna?

Gud vad mysigt!! Hotellfrukost är ju det bästa som finns!!!!

Vi ska också bo på hotell i helgen. Firar alltid valborg på Högbobruk och i år sover vi över två nätter = Två dagar hotellfrukost :D:love:

För att helt byta ämne..
Jag som bara älskar hotell och framförallt maten på hotell är inte alls avis på en sån present. :angel:
Jag kommer från Växjö, men kan inte erinra mig om att det finns så mycket 'måsten' att uppleva. Det ligger nära/mitt i glasriket om man gillar att kolla glaskonst, sen finns det rätt fin natur runtom Bokhultet om ni vill gå promenad där, när alla bokarna slår ut är det faktiskt väldigt fint. :) Tillägg: jag flyttade från Växjö till Kalmar för att jag inte gillade varken naturen eller människorna där (trött på skog överallt!), så mitt bästa tips är en dagsutflykt till Kalmar, här finns däremot massor att se ;)

Gud vad mysigt!! Hotellfrukost är ju det bästa som finns!!!!

Vi ska också bo på hotell i helgen. Firar alltid valborg på Högbobruk och i år sover vi över två nätter = Två dagar hotellfrukost :D:love:

Ja, det ska bli härligt, blir ju två dagar frukost för oss med :love: Hoppas att det är bra utbud! Och hoppas att ni får en trevlig hotellhelg! :)

Jag som bara älskar hotell och framförallt maten på hotell är inte alls avis på en sån present. :angel:
Jag kommer från Växjö, men kan inte erinra mig om att det finns så mycket 'måsten' att uppleva. Det ligger nära/mitt i glasriket om man gillar att kolla glaskonst, sen finns det rätt fin natur runtom Bokhultet om ni vill gå promenad där, när alla bokarna slår ut är det faktiskt väldigt fint. :) Tillägg: jag flyttade från Växjö till Kalmar för att jag inte gillade varken naturen eller människorna där (trött på skog överallt!), så mitt bästa tips är en dagsutflykt till Kalmar, här finns däremot massor att se ;)

Tack för tipsen! Vi kanske tar en sväng och kollar på glaskonst, kan säkert vara spännande :) Och hoppas absolut kunna ta någon mysig promenad (hänger på fogarna och vädret känner jag..).
Hehe, får se om vi hinner till Kalmar då ;) Troligen inte dock även om det vore kul, vi vill nog inte flänga runt så mycket utan mest ta det lugnt men ändå hitta på något i närheten nån av dagarna :)

För att helt byta ämne..

Jag för min del gillar Växjö! :)
Har bott där ett par år och är född och uppvuxen fyra mil därifrån. Vet dock inte om jag har så många förslag på vad man kan hitta på :p
Växjösjön kan ju va lite trevlig att ta en promenad runt :)

Vilket hotell? Och vilken restaurang? :D

Jag för min del gillar Växjö! :)
Har bott där ett par år och är född och uppvuxen fyra mil därifrån. Vet dock inte om jag har så många förslag på vad man kan hitta på :p
Växjösjön kan ju va lite trevlig att ta en promenad runt :)

Vilket hotell? Och vilken restaurang? :D

Härligt, hoppas att det blir promenadväder :)
Öjaby herrgård tror jag att det heter!

På tal om städer så är jag precis hemkommen från betena där hingsten och fölstona går (inte samma bete ;) ). Vi har en sån där magisk Kalmar-kväll med smaragdgröna fält så långt ögat kan nå och solen som går ner över havet och strandängarna. Varje vår slås jag över vilken vacker stad jag har äran att bo i. :love:

18121796_1922749931084009_5602209633769915258_o.jpg

18216677_1922751304417205_7689397062069943252_o.jpg

Igår blev fröken av med CPAP:en som byttes mot en högflödesgrimma vilket är både tystare och smidigare. :) Det har inte varit några problem så idag fick vi flytta in på samvårdsrum, typ världens minsta... När barnet inklusive alla maskiner är inkört och tältsängen uppfälld är det typ hinderbana så fort man ska röra sig i rummet. :meh: Måste försöka tjata till oss ett av de större rummen när de blir lediga för det lät som vi blir kvar minst två veckor till. Det här blir första natten vi sover tillsammans med fröken, ska bli intressant att se hur det går med alla ljud hon har för sig. Det ska även matas var tredje timme så nu är det slut med sömn. :grin:

Igår blev fröken av med CPAP:en som byttes mot en högflödesgrimma vilket är både tystare och smidigare. :) Det har inte varit några problem så idag fick vi flytta in på samvårdsrum, typ världens minsta... När barnet inklusive alla maskiner är inkört och tältsängen uppfälld är det typ hinderbana så fort man ska röra sig i rummet. :meh: Måste försöka tjata till oss ett av de större rummen när de blir lediga för det lät som vi blir kvar minst två veckor till. Det här blir första natten vi sover tillsammans med fröken, ska bli intressant att se hur det går med alla ljud hon har för sig. Det ska även matas var tredje timme så nu är det slut med sömn. :grin:
Åh vad härligt :heart
Hur gammal är hon nu?

Härligt att ni iaf närmar er hemgång!
Jag vaknade halv sex och var glad att jag hade sovit en hel natt OK, fram tills jag insåg vad klockan var (somnade vid midnatt..) Men fick iaf halvslumrat lite till. Nu hoppas jag det slutar regna snart, ska ut till hästen utan bil så blir med tåg och cykel vilket inte lockar i detta vädret!
Igår fick jag börjat på babynestet och en babywrap saknar bara stoppning till nestet och autostolen så jag kan mäta ut var selen sitter.
Måste bli bättre på att öva teknikerna från förberedelseskursen också, i torsdags övade vi presstekniker :D, känns lagom skumt att öva sig på att pressa ut bebis, den ska ju gärna stanna inne lite till :yuck:

Glad idag efter rolig dag på jobbet och sen att se min spända och knasiga häst hoppas av en kille som red honom förra året när jag var gravid.
Så många gånger vi tänkte ge upp! Och varje gång sa vi att han hoppar ju så bra att det måste ju fan gå. Lite till. Mer tid...
Nu har han inte hoppat sen innan jul av diverse anledningar och redan efter första skyttet ser jag hur ryttaren får ett nöjt leende och glatt ropar "det känns skit bra!"

Och det var skit bra hela passet. Vågar man tro att han mognat nu? Eller var det en tillfällighet? Jätteroligt i varje fall att se hur fint han kunde lotsa honom runt bland hinderna :love:

Den här veckan har varit hemsk. Jag har inte haft några problem med fogarna eller några sammandragningar tidigare men nu vet jag tyvärr hur det känns. Förra söndagen var vi på en tre timmars vandring. Det i kombination med att jag började ett nytt jobb på måndag (jag ska vikariera på en förskola i två månader) har gjort att ryggen har bråkat otroligt mycket. Sedan har jag också haft väldigt ont i magen. Jag tror att det främst är fogarna där också men ibland har det känts mera som kramper och det antar jag är sammandragningar. Jag har ju ingen aning om hur sådant känns så jag gissar bara. :o:p
I natt lyckades jag sova 10 (!!) timmar i sträck, första natten på läääänge, så nu mår jag mycket bättre. Jag har tänkt ta det lugnt hela helgen och försöka vila mig i skick. Finns det något annat man kan göra? Kan man träna/strecha för att må bättre?

Jag har tänkt börja simma bara poolen blir lite varmare. Det ska ju vara en lindrig träningsform. Jag avskyr allmänna badhus och får därför vänta på att vår utomhuspool som knappt används av någon annan i hela huset blir tillräckligt varm. Det borde inte vara många veckor kvar nu innan t.o.m. en fryslort som jag vågar mig i. :D:up:

Den här veckan har varit hemsk. Jag har inte haft några problem med fogarna eller några sammandragningar tidigare men nu vet jag tyvärr hur det känns. Förra söndagen var vi på en tre timmars vandring. Det i kombination med att jag började ett nytt jobb på måndag (jag ska vikariera på en förskola i två månader) har gjort att ryggen har bråkat otroligt mycket. Sedan har jag också haft väldigt ont i magen. Jag tror att det främst är fogarna där också men ibland har det känts mera som kramper och det antar jag är sammandragningar. Jag har ju ingen aning om hur sådant känns så jag gissar bara. :o:p
I natt lyckades jag sova 10 (!!) timmar i sträck, första natten på läääänge, så nu mår jag mycket bättre. Jag har tänkt ta det lugnt hela helgen och försöka vila mig i skick. Finns det något annat man kan göra? Kan man träna/strecha för att må bättre?

Jag har tänkt börja simma bara poolen blir lite varmare. Det ska ju vara en lindrig träningsform. Jag avskyr allmänna badhus och får därför vänta på att vår utomhuspool som knappt används av någon annan i hela huset blir tillräckligt varm. Det borde inte vara många veckor kvar nu innan t.o.m. en fryslort som jag vågar mig i. :D:up:
Jag kör på lite anpassad aktivitet. 3 timmar promenad hade jag varit tvungen att dela upp lite annars får jag oxå ont.
Simma gillar många- jag tycker jag får ont av bröstsim och magen hänger liksom helt läskigt:wtf:
Ibland får jag sammandragningar och ibland inte... Hittar inget mönster i vad som utlöser det?

Jag kör på lite anpassad aktivitet. 3 timmar promenad hade jag varit tvungen att dela upp lite annars får jag oxå ont.
Simma gillar många- jag tycker jag får ont av bröstsim och magen hänger liksom helt läskigt:wtf:
Ibland får jag sammandragningar och ibland inte... Hittar inget mönster i vad som utlöser det?

Jag får väl bara pröva mig fram lite och se vad jag klarar av. Den här veckan har det ändå inte funnits mycket utrymme till att prova mig fram. Hunden måste ju aktiveras på något sätt och jag måste ta mig till och från jobbet och jobba. Men nu verkar det i alla fall vara bättre efter en god natts sömn och en lugn dag. Jag får försöka vara försiktig nästa vecka. Men det är så svårt. Jag är en allt eller inget person och skulle helst vara igång med något hela tiden. Jag vet ju att jag fått må otroligt bra hittills och att den här veckan inte varit något jämfört med hur andra har det men det är ändå lite surt och jag har lite svårt att acceptera att jag börjar begränsas av graviditeten. :crazy::wtf:

Liknande trådar

Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 022
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
631
Senast: Linda_A
·
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
35
· Visningar
5 084
Senast: MiaMia
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
639

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka