Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur är det med er alla?
Här flyter allt på, Rasmus är 6,5 månad och ligger aldrig kvar där man lämnade han längre.
Ibland skulle jag bara vilja bromsa tiden. Det är ju ingen liten bebis längre utan en unge.
Idag spenderade vi eftermiddagen på Danderyds barnakut. Vi fick åka hem snabbt som tur var!
Det började när jag och min man var i Täby C för att lämna in min telefon på lagning, då spydde hon lite, inte ovanligt att det kan komma upp lite ibland. Sen 10 min senare när jag hade henne i bärselen och vi var inne på Lindex så började hon kaskadspy, två gånger. Över hela sig sig och mig och det rann ner på golvet, oopps! Jag skämdes inte, vi torkade upp så gott det gick och meddelade personalen vad som hade hänt. Hoppade in i bilen och snabbt hem. Trodde hon var magsjuk först och fick i henne lite ersättning. Den kom upp 15 min senare och mannen spolade av henne i duschen. Då såg jag att hon var alldeles rödflammig på magen och ryggen. Facetimade då hem till min mans mamma som jobbar på Astrid Lindgrens barnakut och hon tycker det såg ut som allergiutslag. Sen for jag iväg för att hämta min telefon och när jag ringde hen för att säga att jag hämtat den så var mannen på väg till barnakuten i Danderyd för utslagen började se ut som nässelfeber. Vi fick komma in snabbt och fick betapred? oralt och hon blev bättre snabbt. Lilla tjejen!
Troligtvis är det ägg, trots att hon ätit det innan, fast i typ pannkaka, pasta mm. Men i morse fick hon ett kokat ägg, så det är om satte igång något. Bra gick det iaf, och nu undviker vi ägg fram tills hon är 1 år.
Någon som har/haft äggallergi själv eller sitt barn? Hur presenterades det?
Idag spenderade vi eftermiddagen på Danderyds barnakut. Vi fick åka hem snabbt som tur var!
Det började när jag och min man var i Täby C för att lämna in min telefon på lagning, då spydde hon lite, inte ovanligt att det kan komma upp lite ibland. Sen 10 min senare när jag hade henne i bärselen och vi var inne på Lindex så började hon kaskadspy, två gånger. Över hela sig sig och mig och det rann ner på golvet, oopps! Jag skämdes inte, vi torkade upp så gott det gick och meddelade personalen vad som hade hänt. Hoppade in i bilen och snabbt hem. Trodde hon var magsjuk först och fick i henne lite ersättning. Den kom upp 15 min senare och mannen spolade av henne i duschen. Då såg jag att hon var alldeles rödflammig på magen och ryggen. Facetimade då hem till min mans mamma som jobbar på Astrid Lindgrens barnakut och hon tycker det såg ut som allergiutslag. Sen for jag iväg för att hämta min telefon och när jag ringde hen för att säga att jag hämtat den så var mannen på väg till barnakuten i Danderyd för utslagen började se ut som nässelfeber. Vi fick komma in snabbt och fick betapred? oralt och hon blev bättre snabbt. Lilla tjejen!
Troligtvis är det ägg, trots att hon ätit det innan, fast i typ pannkaka, pasta mm. Men i morse fick hon ett kokat ägg, så det är om satte igång något. Bra gick det iaf, och nu undviker vi ägg fram tills hon är 1 år.
Denna veckan påbörjar vi steg 2 på babysimmet. Ska bli så roligt, har saknat det dessa 2 v det har varit uppehåll.
Lille mannen är aldrig still längre, ålkryper och rullar överallt så nu har man fullt upp. Haha. Lite jobbigt men roligt också.
Saknar dock första bebistiden ibland, det känns som han växer för fort.
Jag började jobba när bebis var 6,5 månader så sen dess har hon fått klara sig utan amning, hon är 8 månader nu.Hur går det för era små med mat? Hur mycket amning/ersättning vs mat får era nu?
Vi hade hembesök av BVC förra veckan och hon tyckte vi skulle ge bebisen mer mat. Han äter redan ganska mycket vanlig mat, men eftersom han vaknar 1-2 gånger per natt trodde hon att han inte blev riktigt mätt. Jag hade även fått för mig att de bör få bröstmjölk/ersättning som komplement till kosten upp till 1 år, men hon sa till mig att byta ut ersättning dagtid mot varm mat istället. Så nu får han 2 varma mål mat (lunch och em), gröt och yoghurt morgon och kväll samt ägg/avokadoröra/tonfisk/fruktsallad däremellan. Vet inte om det är en tillfällighet, men han har faktiskt inte vaknat för mat nattetid sedan dess.
Dock vägrar han dricka vatten Hur ger ni era vatten? I vanlig nappflaska?
Hur går det för era små med mat? Hur mycket amning/ersättning vs mat får era nu?