Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sörlatungu - Jag minns min förlossning väldigt väl. Men jag minns inte typ hur rummet såg ut eller så, men jag minns förlossningen i stora drag. Det gick ju dock enormt fort för oss, lite väl snabbt, hann vara inskrivna på förlossningen i 55 minuter.. Så det är inte så lång period att minnas. :D

@Sörlatungu - Jag minns min förlossning väldigt väl. Men jag minns inte typ hur rummet såg ut eller så, men jag minns förlossningen i stora drag. Det gick ju dock enormt fort för oss, lite väl snabbt, hann vara inskrivna på förlossningen i 55 minuter.. Så det är inte så lång period att minnas. :D

Hade typ mördat för 55 minuter :angel:.
Jag vet nog fasiken inte ens skillnaden på "andra värkar" och just krystvärkar när jag tänker efter. Jag ville bara sova efter 3 dygn utan sömn, och typ 1 dygn med kräks. :p
Kan inte minnas om det gjorde mer eller mindre ont, el kändes på något annat sätt - förutom att det körde igång ordentligt efter att dom tog hinnorna, och det har jag sett i ett sms till mamma att dom gjorde vid 11-tiden på fredag förmiddag.

Första natten hemma. Adam har sovit gott hela natten, förutom vid blöjbytet runt halv 4. Han har knorrat ungefär varannan timme iallafall för att få käk. Men eftersom både han och jag är så skillade på det här med amning så har jag bara hjälpt honom att få grepp och sen fortsatt sova xD

Skönt att sova i min egna säng iallafall. Inte alls lika ont i kroppen. Sjukhus sängar är ju ren skit..

Har ni några nattningsrutiner för era bebisar som är lite större? Emilia är 7 veckor imorgon och hon har börjat få en tydlig egen dygnsrytm. Hon somnar för natten vid 00-01 tiden, vaknar mellan 5-7.30 för mat (det är lite olika) och somnar sen om till 9-11 (beroende på hur tidigt hon vaknade första gången). Väldigt skönt att hon sover så bra! Sen tar hon ofta en lång sovstund på dagen, kan vara 4-5 timmar och på kvällen är hon mest vaken.Hon har också en del kvällsoro så det är väl därför hon är vaken så länge då hon vill bli buren och ammad nästan hela kvällarna. Två gånger har hon somnat vid 22, ena gången somnade hon i bilen och sov sen för natten efter det och en gång somnade hon i bärselen och fortsatte sova då jag la ner henne (annars somnar hon ofta i selen men vaknar då jag lägger ner henne om hon inte är nog trött).

Första natten hemma. Adam har sovit gott hela natten, förutom vid blöjbytet runt halv 4. Han har knorrat ungefär varannan timme iallafall för att få käk. Men eftersom både han och jag är så skillade på det här med amning så har jag bara hjälpt honom att få grepp och sen fortsatt sova xD

Skönt att sova i min egna säng iallafall. Inte alls lika ont i kroppen. Sjukhus sängar är ju ren skit..
Grattis till lilla Adam!

Jag är fortfarande kvar ju! :(:p

4 dagar över tiden idag. Dagarna består av förvärkar, tryck neråt och gravidbesvär. Kom nu bebis, jag är less på detta nu! :cool::love:

Hejja Bexx :) tänkte väl att jag inte var sist ut men osäker på om jag missat att du fått =)

Jag fick ju 10 dagar över tiden, väl värd väntan <3

Födda bebisar:

15/6 Inverterad: Miranda (BF 24/6)
17/6 Emelie381: Molly (BF 10/6)
20/6 Nygravidtjej: pojke (BF 5/7)
21/6 Kecipeyniri: pojke (BF 19/6)
25/6 Ninsan: Lykke (BF 30/7)
3/7 Bubble: Emilia (BF 27/6)
12/7 iloveyou: pojke (BF 18/7)
14/7 Minusgraader: Iris (BF 29/6)
16/7 Reykur: Hedda (BF 12/7)
17/7 MikaTela: Rasmus (BF 28/6)
27/7 Alindra2000: flicka (BF 27/7)
28/7 Carand: pojke (BF 29/7)
30/7 Julisen: flicka (BF 31/7)
3/8 Lytesout95: flicka (BF 1/8)
6/8 SaraMara: flicka (BF 5/8)
8/8 Lilleknodd: flicka (BF 8/8)
19/8 Ferrari: Adam (BF 9/8)

BF-lista
24/6 - Tink, andra barnet 27 år
28/6 - Anonymusen, första barnet, 35 år
5/7 - Maria123, första barnet, 30 år, Luleå
7/7 - Flutterdash, första barnet, 27år
14/7 - vattenmelon, andra barnet, 28 år

Augusti
17/8 - bexx, första barnet, 22 år Göteborg

Jag vet inte varför, jag har inte fått ett skäl, han bara inte vill. Nu blir det väldigt personligt, men han tycker inte att mina skäl till att flytta är tillräckligt starka, dvs min familj och mina vänner. Nu när jag är föräldraledig så har jag insett hur jäkla ensam jag känner mig, och det finns inget (förutom att min familj flyttar hit) som kan ändra på det. Jag kommer aldrig trivas här. Och nu funderar jag på möjligheterna att flytta, oavsett vad han vill. Jag kan liksom inte bo i en stad i resten av mitt liv för hans skull och samtidigt må dåligt.

Fy vilken tråkig sits. Han ogillar antagligen tanken på att flytta till din hemstad lika mycket som du ogillar tanken på att inte göra det. Antagligen är hans skäl lika starka som dina och antaligen ganska lika, dvs hans sociala sammanhang. Jag kan förstå att han inte vill släppa det, på samma sätt förstår jag att du saknar ditt.

Blir lika faschinerad varje gång av kroppens återhämtningsförmåga. I torsdags hade jag en stor bebis i magen, men redan nu börjar den återfå sin normala form, sakta men säkert. Foglossningarna som försvann ögonblicket bebis kom ut, benen som numer har former och inte ser ut som ballonger.

Igår vart jag nästan desperat och ville pumpa, så himla oskönt med explosiva mjölkstationer till tuttar. Då hade ändå grabben ätit bara en timme innan. Kan ju inte gå och mata varje kvart bara för att slippa att gå där med överfyllda bröst.

Jag tycker det är jobbigt att vara föräldraledig.

Jag älskar Hedda och jag älskar att spendera hela dagarna med henne, men jag blir nästan galen av att sitta hemma. Försöker hitta på något varje dag, men har inte några vänner som är föräldralediga, och sånt jag brukade spendera all ledig tid med tidigare är lite svårt att ha med Hedda på. Tänker ju inte direkt ha med henne i bärsjal när jag börjar jobba med min unghäst liksom..

Hedda är fantastisk, utvecklas så himla mycket hela tiden. Hon har börjat svara på leenden och intressera sig mycket för omvärlden. :love: Men den här översociala rastlösa morsan tycker det är dumt att man inte kan ta med sig bebisen på jobbet..

Jag tycker det är jobbigt att vara föräldraledig.

Jag älskar Hedda och jag älskar att spendera hela dagarna med henne, men jag blir nästan galen av att sitta hemma. Försöker hitta på något varje dag, men har inte några vänner som är föräldralediga, och sånt jag brukade spendera all ledig tid med tidigare är lite svårt att ha med Hedda på. Tänker ju inte direkt ha med henne i bärsjal när jag börjar jobba med min unghäst liksom..

Hedda är fantastisk, utvecklas så himla mycket hela tiden. Hon har börjat svara på leenden och intressera sig mycket för omvärlden. :love: Men den här översociala rastlösa morsan tycker det är dumt att man inte kan ta med sig bebisen på jobbet..

Jag håller med, jag gillar inte alls att vara hemma. Mycket beror det på att vår lille kille är så ledsen och fortfarande skriker väldigt mycket, så jag spenderar dagarna i soffan eller genom att gå runt och bära, bära. Men jag har heller inga föräldrarlediga vänner och det märks att semestrarna börjar ta slut och att de flesta återgått till jobbet. Enligt BVC sätter föräldrargrupper igång nu i september, det ser jag fram emot :up:

En fråga till er alla: vad gör ni om dagarna med era små? När ni är hemma, vad hittar ni på?

Jag håller med, jag gillar inte alls att vara hemma. Mycket beror det på att vår lille kille är så ledsen och fortfarande skriker väldigt mycket, så jag spenderar dagarna i soffan eller genom att gå runt och bära, bära. Men jag har heller inga föräldrarlediga vänner och det märks att semestrarna börjar ta slut och att de flesta återgått till jobbet. Enligt BVC sätter föräldrargrupper igång nu i september, det ser jag fram emot :up:

En fråga till er alla: vad gör ni om dagarna med era små? När ni är hemma, vad hittar ni på?
Nu är lilla L bara två veckor men vi har haft massor av besök av familjerna.
I övrigt så är vi mest.. Och bara myser!
Nästa vecka ska hästen sättas igång - då får lillan följa med och sitta i bärsele om hon inte sover i vagnen.
I övrigt så är väl tanken senare öppna förskolan, träffa vänner som är hemma med bebisar (har iaf 5-6 st som fått barn nu i närheten av mig) och njuta av tiden hemma.
Kanske ska plugga lite också.

Vi är ju tyvärr ensamma mycket, har inga direkta vänner här, inte heller min familj :( Dagarna går mest ut på att ha bebis nöjd, MYSA, ta hand om hemmet, ärenden (typ bvc) och sen är det kväll, dagarna går så jekla fort!

Jag har inte heller några vänner som är lediga på dagtid, så lilla E är mitt sällskap på dagarna.
Men nu är hoppträningar mm igång på klubbarna i närheten så det finns att titta på under helger och kvällar :up:

BVC idag. 54 cm och 4760g. Föddes 49 cm och 3070g. 1.7 kg upp på drygt fem veckor alltså. :D

Hedda har plötsligt börjat få väldigt ont i magen. Igår hade idag har hon varit rent otröstlig. Riktigt jobbigt. Ska köpa magdroppar.. Är det någon skillnad på minifom och sempers magdroppar? Vi gör magmassage och bär i sjal/sele.

Jag promenerar väldigt mycket. Spelar pokemon go. :laugh: Tar en kaffe på stan och ammar på ett fik istället för hemma. Typ så. Ska börja på spädbarnsmassage om någon vecka.

Idag gjorde vi pku testet. Man känner sig alltid lika elak när dom små blir stuckna. Oavsett hur många barn man fått ;)

Hann inte med något mer pga att dom var så enormt försenade. Så nästa vikt tas på bvc på torsdag. Fick även se min journal idag. Kändes knepigt. Enligt den fick jag dropp 2.42 - jag hade för mig att det var en hel timme tidigare. Och bara två krystvärkar hade jag, kändes som om jag krystade i timmar XD.

Problemet som var under min förlossning var nog det att jag aldrig öppnade mig helt. Så dom lade mycket tid på att försöka öppna den sista kanten "för hand", vilket antagligen är en stor del i varför det gjorde ännu ondare än det kunde varit. Men nu så är jag helt färdig med barn, aldrig mer ^^. Jag orkar inte gå igenom ännu en graviditet och förlossning.

I övrigt så flänger jag på i vanligt tempo. Skönt att kunna gå utan foglossningar. Träffade svärfar idag och det syns verkligen vem Adam är lik. Han är en kopia av sin pappa, och i sin tur sin farfar. Lite kul bara att den sista slapp bli lik mig. ;)

Nu är det dags att pumpa lite innan jag exploderar. Lillen verkar inte vara så sugen :p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka