Sommarföräldrar 2016 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
BVC idag, liten dipp på viktkurvan, annars såg det bra ut :) fick lapisera naveln igen, 3:e gången så nu hoppas jag den läker :)
Ska testa att äta mjölkfritt ett tag och se om vi får någon effekt på gallskriken som vart dom senaste dagarna :down:
Och rotavaccinet verkar gå att ge ändå, tydligen var det så nytt för dom att dom inte kommit in i rutinerna att informera om det än.

Nästa vecka är våran ordinarie BVC- sköterska tillbaka, haft en annan under semestern, men jag tycker mycket bättre om den här ju :cautious:
Kan man inte byta BVC- sköterska?

Prinsessan har fått lite svårt med magen :(
Verkar ta emot ordentligt när hon ska bajsa (vilket är OFTA) så det är en upprörd tjej som försöker trycka på.
Miniform eller Sempers magdroppar, är det något som någon använder?
Läste att det kan vara svårt för bebisen att göra ifrån sig innan tarmar och allt stabiliserat sig..
Det enda som hjälper nu är att lägga på skötbordet och trycka/hålla lätt emot båda sidorna av analen, då bajsar hon mängder och är sen nöjd och sover en lång stund efteråt..

Minifom och kolikmassage (flera gånger om dagen) hjälpte min tjej. Med massagen försvann det onda på några dagar, helt suveränt!!

Prinsessan har fått lite svårt med magen :(
Verkar ta emot ordentligt när hon ska bajsa (vilket är OFTA) så det är en upprörd tjej som försöker trycka på.
Miniform eller Sempers magdroppar, är det något som någon använder?
Läste att det kan vara svårt för bebisen att göra ifrån sig innan tarmar och allt stabiliserat sig..
Det enda som hjälper nu är att lägga på skötbordet och trycka/hålla lätt emot båda sidorna av analen, då bajsar hon mängder och är sen nöjd och sover en lång stund efteråt..
Förutom de tips du redan fått skulle jag tipsa dig om att grodhålla henne, det gör att hennes kropp hamnar i en ställning där det är lättare att tömma tarmarna (jämför att sitta på toaletten med fötterna på en pall jämfört med att stå eller ligga och bajsa). Sök på elimination communication/EC om du vill ha mer info. EC går ofta ut på att hålla bebisen ovanför toa/handfat/potta men vill man inte köra "hela paketet" så är just grodhållningen en bra hjälp för barnet.

Härr vi mitt i utvecklingssprång nummer ett som det verkar, med orolig närhetssökande bebis och skrikiga kvällar. Mest jobbigt för att man så förfärligt gärna vill kunna trösta henne. :heart

Härr vi mitt i utvecklingssprång nummer ett som det verkar, med orolig närhetssökande bebis och skrikiga kvällar. Mest jobbigt för att man så förfärligt gärna vill kunna trösta henne. :heart
Låter som min bebis, nätterna är jobbiga, det går inte att lägga ner henne henne, hon vaknar direkt och blir ledsen. Och hon har fått en annan typ av gråt också, typ "mamma har lämnat mig och kommer aldrig tillbaka-gråt". Den är hemsk!

Stackars pyre. Visst är det tufft när man inte kan trösta dem. :( Bara att härda ut och försöka underlätta för dem så mycket man kan.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kultur JUNI 24/6 Annie Lööf, före detta partiledare, jurist 25/6 Renée Nyberg, programledare 26/6 Axel Gordh Humlesjö, journalist 27/6...
13 14 15
Svar
294
· Visningar
22 192
Senast: Rie
·
Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
74 135
  • Artikel Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
1 068
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat