Grattis!Jodå. Inatt kom han vid 3;25
En jättelång kille, 56 cm. Och stabila 4010 gram. Men allt har gått bra, och nu sover den lille gott i sin plastbalja
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!Jodå. Inatt kom han vid 3;25
En jättelång kille, 56 cm. Och stabila 4010 gram. Men allt har gått bra, och nu sover den lille gott i sin plastbalja
Härligt att det känns bra, är du tillbaka helt på jobb eller är det tillfälligt?
Det är tufft Ninsan. Att få barn stället saker på sin spets och jag slets mellan barnets bästa och låta honom göra på sitt sätt som "man ska".
Prata prata och vara benhård på jämställdheten var det som fick det att funka hos oss. Det är nog så mycket vanligare än msn tror, läser det i varje tråd här.
Du har rätt, prata är det man ska göra. Kan ju säga att det känns bättre idag, fick sova jäkligt mycket inatt och det gör ju saker och ting bättre. Sen har vi ett stort problem i grunden som verkligen är på tapeten nu, jag vill flytta till min hemstad och min familj, han är inte så pepp på det.
Vill verkligen tipsa er som har bebisar med lite magknip om att testa sätta er på en pilatesboll! Den är nästan magisk. Hedda har en del kvällsoro liksom, ledsen på kvällen och nästan inget duger. I kombination med ont i magen. Då sätter vi oss med henne i famnen eller i sjalen och skumpar på pilatesbollen. Nöjd bebis.
Skönt att du fick sova! När man är under press blir ju andra problem så mycket svårare att undvika, tyvärr. Hoppas ni löser boendesituationen så att ni båda kan känna er nöjda. Varför vill han inte flytta?
Jag vet inte varför, jag har inte fått ett skäl, han bara inte vill. Nu blir det väldigt personligt, men han tycker inte att mina skäl till att flytta är tillräckligt starka, dvs min familj och mina vänner. Nu när jag är föräldraledig så har jag insett hur jäkla ensam jag känner mig, och det finns inget (förutom att min familj flyttar hit) som kan ändra på det. Jag kommer aldrig trivas här. Och nu funderar jag på möjligheterna att flytta, oavsett vad han vill. Jag kan liksom inte bo i en stad i resten av mitt liv för hans skull och samtidigt må dåligt.
Skönt att det går åt rätt håll, både med jämställdhet och bebis mageJag känner att jag har jättesvårt att förklara vad jag stör mig på gällande min partner och bebis. Det är liksom inte vad han gör eller inte gör - han tar alla blöjbyten, han tröstar, han går promenader med henne i sele, han kramar och gosar, allt sånt där. Det är liksom den där svårdefinierade skillnaden att han går på toaletten utan att kolla med mig om jag har koll på bebis. Han tar självklart för givet att jag har koll på henne. Men nu har jag slutat säga till när jag går på toaletten eller duschar, och vi har pratat massor om det här som gör mig så irriterad, och det har också hjälpt massor att jag har varit på jobbet så att bebis och pappan har fått klara sig själva. Nu tycker jag att det går åt rätt håll och det känns mycket bättre. Men jag är väldigt vaksam på om det ska glida tillbaka igen. Jag tror lösningen är att prata prata prata, men också att låta bebisen och pappan klara sig själva. När mamman inte är tillgänglig blir det nog mycket tydligare hur ansvaret ligger enbart på pappan.
Låter jobbigt hoppas ni kan komma fram till en lösning som ni båda blir nöjda med, att bo där man inte trivs är hemskt.Jag vet inte varför, jag har inte fått ett skäl, han bara inte vill. Nu blir det väldigt personligt, men han tycker inte att mina skäl till att flytta är tillräckligt starka, dvs min familj och mina vänner. Nu när jag är föräldraledig så har jag insett hur jäkla ensam jag känner mig, och det finns inget (förutom att min familj flyttar hit) som kan ändra på det. Jag kommer aldrig trivas här. Och nu funderar jag på möjligheterna att flytta, oavsett vad han vill. Jag kan liksom inte bo i en stad i resten av mitt liv för hans skull och samtidigt må dåligt.
Känner mig allmänt knäckt över det mesta sen jag kom hem. På bb kände jag mig mest likgiltlig.
Det gör ont överallt, mina organ känns helt blåslagna och brösten är så sprängfulla att jag bara vill väcka Adam för att mata även om han sover gott (notera att jag matade honom på båda brösten, för 40 minuter sedan, har för & nackdelar med att vara mjölkko...)
Jag ska aldrig någonsin mer föda barn igen, fy bubblan. Såhär ont har det inte gjort med någon av de andra två, kanske har & göra med min ålder. Jag har blivit gammal... >_< På tisdag är det PKU test inbokat, och då får jag även veta svaren om hans sköldkörtel. Till råga på allt verkar storebror åkt på ett jäkla virus, bra tajming på den. Så nu behöver jag oroa mig för RS på det.
Skulle gärna berätta om min förlossning, problemet är att jag knappt minns ett smack de två sista timmarna och hade nog behövt ha min förlossningsjournal framför mig :P . Ingen förlossning är den andra lik, så sant som det är sagt.